Pagina 1 din 2
Trepidatii puternice ĂŽn mers
Scris: Vin 14-Dec-2012 19:47
de edward_eeu
Am pĂŁțit ceva foarte ciudat și nasol.
Veneam spre casĂŁ (cam 40 de Km) când pe la 40-50 Km/h a ĂŽnceput sĂŁ trepideze mașina. Și trepida din ce ĂŽn ce mai tare. Am tras pe dreapta ĂŽnsĂŁ trepidațiile erau foarte puternice (am crezut cĂŁ se rupe mașina ĂŽn douĂŁ) și am oprit motorul. Mi s-a pĂŁrut cĂŁ se auzeau de undeva din partea dreaptĂŁ a motorului (când stai ĂŽn mașinĂŁ).
Am pornit din nou și totul era ĂŽn regulĂŁ. Nici un mesaj de eroare. Nimic. Am plecat și nici un km nu am parcurs cĂŁ aceiași situație. Am oprit motorul și am pornit din nou. Și așa am ajuns acasĂŁ cu vreo 20-30 de porniri/opriri. DacĂŁ nu opream motorul simțeam cĂŁ sare ĂŽn aer de atâta trepidat.
Oare ce ar putea sĂŁ aibĂŁ?
Am un C5 din 2010 cu motor 1.6 HDI 110. Azi au fost -10 grade, dar nu știu dacĂŁ asta are vreo legĂŁturĂŁ.
Mulțumesc anticipat pentru rĂŁspuns!
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:01
de Rica
ai luat de curand vreo groapa mai urata,ai urcat o borbura?
trepidatiile apar in anumit interval de viteze?
ai zi prima data la 40,urmatoarele?
banuiesc un cauciuc cu insertia rupata
incearca si pune rezerva si fa o proba
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:19
de crys71
pai omul a zis ca a oprit masina si trepida in continuare..

nu are cum sa fie de la cauciuc...probabil de la motorina... fiind f frig si coroborata cu o motorina proasta poate sa dea simptomul asta... incearca sa pui o motorina aditivata sau un aditiv pentru motorina
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:23
de marianmarian
cati km are masina?
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:27
de mesersmith
Din ce inteleg, chiar si pe loc trepida motorul, ceea ce exclude rotile.
Apoi, colegul spune ca a pornit din nou si ca pret de vreun km, totul era in regula, apoi iar a aparut.
Ar trebui sa-i faci o inspectie vizuala, pare a fi ceva care cedeaza dupa ceva timp.
As verifica si fulia de la vibrochen. Mi-a picat si mie la masina veche si senzatia era ca sarea motorul in aer.
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:34
de marianmarian
discu ,placa de presiune.
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:42
de crisscream
Salut. Ningea cumva cand ti sa intamplat asta? Daca da, atunci ti sa depus gheata pe paletele ventilatorului de racire a radiatorului si la dezechilibrat. Aceeasi chestie am patito si eu, brusc incepea sa sa vibreze de zici ca sarea motorul de la loc .Opream si reporneam motorul si vibratile dispareau ca prin minune. La fel ca si la mine cred ca tocmai datorita faptului ca mergeai incet ,motorul nu avea suficienta racire si intra in functiune ventilatorul. Fa un mic test : cand nu vibreaza , cupleaza clima , daca incepe imediat sa vibreze atunci sigur e aia. ATENTIE!! : nu umbla la ventilator decat la cateva minute dupa ce ai oprit motorul pt ca poate intra in functiune si cu motorul oprit.
Scris: Vin 14-Dec-2012 21:41
de edward_eeu
Ăn primul rând mulțumesc tuturor de rĂŁspunsuri. Pe mĂŁsurĂŁ ce rĂŁspundeați eu mai tot fĂŁceam teste pe la mașinĂŁ. La rece nu fĂŁcea nici pâs. Când se ĂŽncĂŁlzea motorul ĂŽncepea sĂŁ huruie de numa numa. Și trepida mașina de ziceai cĂŁ mergi cu vitezĂŁ peste mii de gropi, când mașina era ĂŽn parcare. DupĂŁ ce opream motorul, se auzea un vâjiit puternic.
Am crezut cĂŁ e turbo, injectoare, etc.
Toate pânã am citit comentariul lui
crisscream și am zâmbit. Nu ĂŽmi venea sĂŁ cred cĂŁ ar putea fi adevĂŁrat. Am luat o sticlĂŁ cu apĂŁ caldĂŁ și am coborât iar la mașinĂŁ. Era multĂŁ zĂŁpadĂŁ intratĂŁ pe grila din fațĂŁ. Iar pe o paletĂŁ a ventilatorului era un ditamai bulgĂŁrele de zĂŁpadĂŁ ĂŽnghețatĂŁ. Am pus puținĂŁ apĂŁ caldĂŁ și am curĂŁțat cât am putut de bine ventilatorul. Am pornit și am așteptat sĂŁ se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ motorul la relanti. Apoi s-a simțit iar un mic tremurat. Dar mult mai firav. Am coborât și m-am uitat la ventilator. Tocmai pornise. Am oprit și am ĂŽncercat sĂŁ-l curĂŁț bine. Din pĂŁcate orificiul de sus e prea mic ca sĂŁ reușesc sĂŁ-l curĂŁț bine. Tot se mai simte un pic când pornește. Dar cel puțin știu acum de la ce e.
Mulțumesc
crisscream!
Acum am un mic dubiu. Mâine de dimineațĂŁ trebuie sĂŁ plec iar. Nu am cum sĂŁ-l curĂŁț bine ventilatorul. Are ceva dacĂŁ ĂŽl las așa? Se stricĂŁ dacĂŁ tremurĂŁ puțin?

Scris: Vin 14-Dec-2012 21:49
de edward_eeu
Mașina are 166700 km. Asta dacĂŁ mai intereseazĂŁ pe cineva...
Cât mĂŁ bucur cĂŁ mâine nu plec cu microbuzul, așa cum mĂŁ gândeam sĂŁ fac!
Numai bine tuturor și cât mai puține probleme!
Scris: Vin 14-Dec-2012 21:50
de marianmarian
eu am patit im mers in coloana intre Sinaia si Busteni dar eum venem de la Constanta si a intrat zapada si a inghetat ventilatorul si la 90 grade nu a pornit si la 110 grade a rupt gheata si cand a inceput sa tremure si sa huruie am oprit masina si am coborit ca nu stiam ce sa intimplat dar anul acesta senzorul de temperatura a luato razna si a trebuit sa il inlocuiesc.
problemele difera de la una la alta.
la c5II ventilatorul este in fata radiatoarelor iar la varianta trei in spatele radiatoarelor.
deci este o problema cum a ajuns zapada acolo.
Scris: Sâm 15-Dec-2012 10:12
de Rica
la spalatorie scapi gheata si cureti si radiatoarele
Scris: Sâm 15-Dec-2012 18:14
de edward_eeu
Rica scrie:la spalatorie scapi gheata si cureti si radiatoarele
Corect. Asta cred cĂŁ singura soluție
finalĂŁ.
Azi am mers cam 80 km cu ea ĂŽnsĂŁ fĂŁrĂŁ probleme. E adevĂŁrat și cĂŁ am mers mai tare și nu cred cĂŁ a fost nevoie de ventilator. Mai ales pe cele -13 grade...
Scris: Sâm 15-Dec-2012 18:17
de mesersmith
Foarte interesanta patania ta si e bine de luat aminte.
Si ventilatorul chiar este intre radiator si motor? Ca mi se pare foarte ciudat.
Scris: Sâm 15-Dec-2012 18:33
de edward_eeu
mesersmith scrie:Foarte interesanta patania ta si e bine de luat aminte.
Si ventilatorul chiar este intre radiator si motor? Ca mi se pare foarte ciudat.
Nu. Este ĂŽn fața radiatorului. AdicĂŁ imediat dupĂŁ grila de la masca din fațĂŁ. E prima datĂŁ când vĂŁd un ventilator ĂŽn fața radiatorului. Eu știam cĂŁ este ĂŽn spate. AdicĂŁ ĂŽntre radiator și motor. Așa era la Peugeot-ul 307 pe care l-am avut ĂŽnainte. ĂnsĂŁ la C5 III este ĂŽn fața radiatorului.
Așa cĂŁ aveți grijĂŁ cu el!

Scris: Sâm 15-Dec-2012 18:37
de mesersmith
Te-am intrebat asta pentru ca Marian spusese mai sus ca e in spatele radiatorului, inspre motor, ceea ce mi se parea ciudat, pentru ca la celelalte variante este in fata radiatorului.