Salut,
Detin C5 (RD_) 2.0 HDI 100kW, cutie automata (habar n-am ce nivel de echipare: am navi MyWay, trapa, jante 17, suspensie H3+, piele cu textil, geamuri electrice fata - spate... etc) fabricat in mai 2009, inmatriculat in septembrie 2009, cumparat in septembrie 2012 de subsemnatu'.
Cand am luat-o avea pe bord aproape 87.000 KM, iar la SD Prestige Bucuresti mi-au spus ca in 2011 figura in reteaua Citroen cu 60.000+ kilometri.
Am facut aproape 11.000 KM si urmeaza sa ies cu ea din tara pentru un tur de vo 3000 in acest weekend.
La cumparare am schimbat discuri si placute pe spate (500 RON cu tot cu manopera, piesele au fost cumparate de mine - ZALMANN sau parca asa ceva... nu ma pricep)
Anul asta in mai (dupa 10.000+ Km) am decis sa ii fac revizie + distributie:
- kit distributie cu tot cu pompa de apa (Gates + Ruville)
- filtru de aer, polen, motorina si ulei (Champion si MANN Filter)
- curea transmisie (nu mai stiu ce a fost, parca Champion)
- placute fata (???)
- bielete antiruliu fata stanga-dreapta
- ulei (Total ineo ecs 5w30)
- lichid de frana
- antigel
- LDS-ul era OK
Toata povestea m-a costat aprox 2000 (piese + manopera).
In service fiind masina, mi s-a rupt o sufa din cele 3 de la macaraua stanga fata. Toata macaraua la SD era 900, aftermarket am gasit-o la 1100.
Am cumparat de pe un site de licitatii (cel mai vechi de la noi) un chit de reparatie cu 220 RON + 250 manopera (75 la un service multimarca pentru rectificare... SD nu se baga la asa ceva + 180 manopera la SD pentru montat pe usa).
Acum stiu cum se rectifica, a doua oara nu as mai cheltui banutii pe asamblat macaraua.
RECOMANDARE: daca puteti, va recomand sa deschideti toate usile si sa lubrifiati macaraua si sufele de la geamurile electrice pentru ca din ce am citit pe forumuri / mi-au zis cei din service, asta cu macaraua e boala masinii.
Pentru aceasta manevra, SD mi-a dat estimat de 240 (cu tot cu TVA).
Acum, am inceput sa aud din cand in cand un mic zgomot la rotile din fata (dreapta fata) cand dau cu spatele.
Am ridicat-o din nou pe rampa si i-am rugat pe cei de la SD sa se uite cu atentie.
Au gasit un mic joc la pivotul de pe dreapta fata si la bascule (wishbone).
In plus, am doua conducte de la suspensie care 'plang' putin.
Baietii de la SD mi-au recomandat sa nu schimb nimic acum (doar daca sunt maniac) INSA devizul fara manopera este de 5000 (piesele lor).
Doar cele doua conducte (pe care le vedeti sub capota la motor, langa parbriz, stanga - dreapta, langa sfere - curg pe la imbinare insa extrem de putin pentru moment) costa 1750 cea din dreapta si 980 cea din stanga.
Restul devizului este:
- pivoti (stanga dreapta) = 820 impreuna
- wishbone (bascule) = 1700 impreuna
(preturile includ TVA, la care se adauga manopera)
SD mi-a zis ca nu sunt lucruri grave si ca pentru 10.000 - 20.000 km pot sa fiu linistit (adica un an... timp in care trebuie sa gasesc alternative caci nu dau 5000 + manopera no matter what... SUGESTII?)
In rest, masina merge foarte ok, consumul mediu pe 9.999 km este de 8.2l / 100 (70% din drumuri fiind scurte (sub 5 km) si in Bucuresti SI in timp de iarna o buna parte din ele - mie mi se pare OK, ar putea sa fie si mai jos daca as merge mai "la consum")
La rezervorul de 71 de litri, la condus extraurban, am vazut si autonomie de 1.400 - venind iarna de la Roman spre Bucuresti [cand coboram Transfagarasanul in toamna, la un moment dat, mi-a aratat 1.600, dar eram la vale

) deci nu se pune].
Masina se simte foarte ok, sunt multumit si de "sportivitatea" ei; sa ne intelegem, nu e sprintara, insa nu mi se pare mai prejos de un passat cu acelasi motor si cutie manuala... Am auzit multe disuctii pe tema cutiei automate + motorul de 100 kW si nu prea sunt de acord - sigur, nu e o masina cu care sa faci liniute insa pentru o 'limuzina' are reprize decente (mai ales in treapta 4, mi se pare mie).
Pentru o masina atat de dotata, cu aspectul pe care il are, avand in vedere pretul de achizitie (nu imi luam un logan nou full

)... daca cineva considera pertinenta comparatia) NU am ce sa ii reprosez.
Singura chestie care imi sta pe creier (dar si asta doar martea si sambata), este zgomotul pe care il face display-ul de la navi la o anumita turatie a motorului (vibreaza putin si face un bazait pe care il auzi doar daca nu ai radioul pornit). Am sa o rezolv si pe asta insa nu azi. ATAT!
In rest.. NOTA 10.
Aaaa... si mai e si povestea cu "e masina frantuzeasca" - mie nu imi sta pe creier asta caci sunt fun Citroen (cumnatamea are c4, iar fratemiu are C6 cu 2,7 HDI FULL - A.W.E.S.O.M.E), insa pentru cei care urmaresc statutul cand isi cumpara o masina cred ca e important.
Am auzit si eu remarca asta, insa TOTI cei care au vazut-o au zis ca e o masina frumoasa (inclusiv prieteni cu A4 sau Passat si Golfuri sau alte nemtesti, de exemplu) si au zis ca nu se asteptau la dotarile si designul asta de la o masina frantuzeasca, iar dupa ce au stat in ea nu a mai zis unul nici "psss".
As fi vrut sa o am de noua (insa nu mi-am permis). Astept posturi si de la oameni care o au de 150.000+ kilometri.
Spor!