Pagina 1 din 2
Indicator regenerare FAP
Scris: Joi 08-Aug-2013 21:41
de crisscream
Datorita faptului ca de cele mai multe ori nu imi dau seama cand are loc regenerarea FAP-ului si mi sa intamplat chiar sa opresc motorul in timpul procesului, ceea ce nu cred ca e bine , m-am gandit sa construiesc un indicator de regenerare al FAP-ului. Cred ca ar fi foarte util de stiu cand are loc procesul pt a mentine o viteza constanta(pe cat posibil) . Dupa ce am cautat putin pe net am gasit asta...
iar de pe un aparat electronic stricat am denontat un led.
Iata si ce am de gand sa fac:
stiind ca atunci cand are loc regenerarea porneste incalzirea in oglinzi , vreau sa leg LED-ul la circuitul de incalzire a oglinzilor . Cu ajutorul sigurantei de mai sus vreau sa iau + de la panaul cu sigurante ( panoul A ,siguranta G30), iar masa (-) de pe la un surub legat la caroreia masini , astfel de fiecare data cand porneste incalzirea in oglinzi se va aprinde si LED-ul.
Scris: Vin 09-Aug-2013 06:54
de marianmarian
daca da rezultat as dori sa achizitionez si eu unul.
Scris: Sâm 07-Sep-2013 23:16
de crisscream
In sfarsit am reusit sa montez led-ul de care spuneam mai sus, si vreu sa spun ca functioneaza perfect. Operatiunea e relativ simpla si nu necesita nici o modificare la instalatia electrica datorita acelei sigurante care "fura" curent.
Acum astep sa vad cu ce fregventa se fac regenerarile.
Scris: Sâm 07-Sep-2013 23:33
de mbc
Daca nimeresti sa isi faca regenerarea noaptea, becul va fi deranjant.
Scris: Mar 10-Sep-2013 23:51
de lucianmarius
Ce prostie, omu face invetie misto si tu te iei ca e deranjant noaptea.
Pune o guma pe el si nu se mai vede:)
Sunt curios cat de des ti se fac regenerarile si cat dureaza.
Scris: Mie 11-Sep-2013 16:28
de Mihai Martian
Oare de ce porneste in timpul regenerarii incalzirea in oglinzi ?
Scris: Mie 11-Sep-2013 22:12
de sandor mihai
din ce ºtiu eu , cÎnd se regenereazã fap ul , temperatura lui trebuie sã creascã de la 200 la aprox. 900 °C. Asta se face cu motorul cÎt mai În sarcinã , logic iar pentru asta calculatorul porneste toÞi consumatorii importanti (faruri , ventilatoare , dezaburire ºi mai ºtiu eu ce ). Pe lÎngã asta , dacã În mod normal injectorul pulverizeazã o data /ciclu motor , În timpul regenerarÎi pulverizeazã de mai multe ori , motorina În exces crescând t.° În evacuare ºi permiÞÎnd astfel reactiile catalitice sau de care or fi care se petrec În fap. De altfel , la o regenerare manualã , dacã nu sunt luate toate mãsurile de precauÞie se poate incendia maºina.
Scris: Joi 12-Sep-2013 10:58
de bogwol
sandor mihai scrie:din ce ºtiu eu , cÎnd se regenereazã fap ul , temperatura lui trebuie sã creascã de la 200 la aprox. 900 °C. Asta se face cu motorul cÎt mai În sarcinã , logic iar pentru asta calculatorul porneste toÞi consumatorii importanti (faruri , ventilatoare , dezaburire ºi mai ºtiu eu ce )
cu tot respectul, mie nu imi porneste nimic din ceea ce enumeri tu; practic nu imi dau seama nici acum cand se face regenerarea, si am masina de 4 ani
Scris: Joi 12-Sep-2013 22:59
de silviu_79
bogwol: nici nu cred ca iti poti da seama vara daca a pornit incalzirea in oglinzi sau nu.
Sunt si eu foarte curios de ce porneste aceasta incalzire. Probabil are dreptate mihai in legatura cu consumul de current, oglinzile nu consuma mult dar in acelasi timp porneste si incalzirea lunetei care are 180-200W.
sandor mihai: eu nu am vazut/auzit ca s-ar aprinde farurile in timpul regenerarii

Scris: Vin 13-Sep-2013 07:50
de sandor mihai
ce am scris, cred cĂŁ e valabil la 1.6 hdi. Nu mai Âştiu unde am citit asta , poate erau explicaĂžii ĂŽn cazul regenerarĂŽi manuale cu lexia sau mi a zis cineva.Dar dacĂŁ ĂŽmi amintesc revin cu sursa.
Scris: Vin 13-Sep-2013 08:17
de Mihai Martian
Ideea pe care exprimat-o Mihai este ca este nevoie ca motorul sa fie in sarcina iar pt asta contribuie consumatorii.
Acum care e pornit si care nu e pornit nu cred ca prea conteaza.
Scris: Vin 13-Sep-2013 08:29
de alex21iasi
Mi se pare foarte tare "inventia" cu ledul care se aprinde cand se face regenerarea... cred ca inginerii citroen sunt gelosi in momentul asta
In alta ordine de idei mi se pare total inutila. Nu vad ce rol are. Regenerarea oricum se intrerupe daca viteza scade sub aprox 60-70 km/h asa ca nu se pune problema ca opresti motorul in timp ce se efectueaza regenerarea.
De asemenea, inafara faptului ca in momentul in care se aprinde becul trebuie sa te tii bine de volan si sa fii cu ochii la bec (in loc sa te uiti pe unde mergi) iti creeaza o stare tampa ca trebuie neaparat sa mergi ca sa faci regenerarea. Eu unul iti doresc sa nu te infingi intr-un copac, pieton, camion din cauza ledului/regenerarii.
PS: nici eu nu imi dau seama cand se efectueaza regenerarile la masina mea, o am din 2009 si am adunat pana acum 50.000km. Si sincer nici nu ma intereseaza.
O singura data am mers cu cineva de la service in masina la mine, conectat cu lexia si am facut regenerarea in mers, conectat. Destul de ciudat pt ca iti schimba ritmul normal de mers din cauza ca stii ca trebuie sa nu scazi sub anumita viteza si problema apare mai ales pe drumurile nationale sau europene cum vreti sa le spuneti, aglomerate si vai de mama lor.
Scris: Joi 17-Oct-2013 22:21
de crisscream
Pentru cei curiosi/interesați :
Ăntre timp au avut loc primele 2 regenerari de cand am montat dispozitivul, la aproximativ 500km intre ele, din care 60% autostradĂŁ 40% oras . O regenerare dureazĂŁ 8-10 minute, cam tot atâția km si nici decum nu se oprește daca scazi sub 70 de km/h. La un momentdat m-am oprit la semafor si nu a dat nici un semn ca ar vrea sĂŁ se ĂŽntrerupĂŁ.
Am reusit si performanța de a nu accidenta nici un pieton in tot acest timp!!!! Cred ca mai periculos e led-ul ce se aprinde cand scade autonomia sub 100 de km , mai ales ca e ĂŽnsoțit si de o avertizare sonorĂŁ destul de stridenta. Sa nu mai vorbim de navigator.
Numai bine!!!!
Scris: Vin 22-Noi-2013 11:56
de alex21iasi
Intrerupt - aici te referi la faptul ca nu ti s-a stins becul ?

)
Daca faci un dispozitiv care sa iti spuna in permanenta cum lucreaza suspensia referitor la treapta de ridicare/coborare auto, promit ca vreau si eu unul.... (poate sa fie si cu becuri, sa zicem cate o culoare pt fiecare treapta - 4 trepte = 4 culori - la alegerea ta).
Scris: Sâm 23-Noi-2013 23:48
de sandor mihai
alex, eu nu ĂŽnĂželeg de ce faci miÂşto. Poate sunt unii pe care ĂŽi intereseazĂŁ. Mie personal mi se pare relativ utilĂŁ.indicatori luminoÂşi colorati chiar exista la c5 var. 1 referitor la poziĂžia suspensiei. PoĂži lua deci legĂŁtura cu proiectanĂžii sĂŁ le spui cĂŁ au greÂşit enorm etc , pericol de accidente Âşi altele.