Probleme cutie automata

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Vin 28-Noi-2014 09:50

iulian.arg scrie:Salut.

As zice si eu, ca si colegul lucianmarius ca poate niste schimburi repetate ale uleiului ar putea rezolva. Defapt asta nu mai reprezinta chimb ci mai degraba reprezinta flush :).

O alta posibila cauza ar fi unul din nenumaratele actuatoare care dirijeaza fluxul de ulei pe anumite trasee.
Convertorul de cuplu e greu sa se fi defectat pentru ca nu prea sunt piese in frecare in el iar ambreiajul care face lock se testeaza trecand cutia in secvential. Ambii am testat si functioneaza perfect in lock-ul in secvential.

Astea-s doar presupuneri pentru ca-s departe de a avea o intelegere in profunzime a functionarii cutiilor automate.

Mi-am amintit ca atunci cand am intampinat problema, am pus cutia in sport si a functionat perfect; a tinut turatia mai sus si cam atat; nu a avut simptomele din D. Nu am avut din pacate, inspiratia s-o trec in snow sa vad cum se comporta.
As putea zice ca simptomele de variatie a turatiei sunt cele ale trecerii din modul normal in snow si inapoi in standard.

Apropo, de unde ai luat uleiul pentru cutia automata?
Cutiile astea au filtru de ulei sau se bazeaza doar pe o filtrare magnetica?
Au joja cutiile astea?

As aprecia niste detalii in sensul asta daca tot ai trecut recent prin schimbarea uleiului.

Ms.


Salut,

singurul ulei cu specificatia corecta pentru cutia asta l-am gasit la Opel. Este vorba de un ulei cu specificatia AW-1 si este special pentru cutia Aisin - AWTF-80 SC. La reprezentanta cereau aproximativ 200 de lei/litru, eu l-am luat cu aprox 50 lei. Pun si link: http://www.revizieopel.ro/Ulei-GM-cutie ... -9318.html .

Din cate am aflat, nu se schimba filtrul deloc, doar uleiul.

Nu exista joja, nivelul se regleaza cu ajutorul unui preaplin. E o operatiune stiuta de mecanici, asa ca e mai greu sa il verifici singur,

Voi astepta pana la primavara si o sa fac acel flush, in speranta ca scap doar cu schimbul de ulei.

Multumesc mult pentru comentarii!

Stefan.

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Vin 28-Noi-2014 12:40

Eu am bagat ulei Liqui Moly Top Tec Atf 1200 care corespunde normelor Citroen. Au intrat aproape 7 litri pentru ca l-am schimbat tot si a fost 50 lei litru.
Cutia are filtru intern care se schimba doar in cazul in care se desface cutia. Pentru ca sa poata fi schimcat tot uleiul s-a desfacut baia de ulei si busonul de umplere si cel de golire. Ca sa iasa uleiul din convretizor l-au impins cu pistolul de aer prin busonul de golire. Dupa schimb masina trebuie lasata sa mearga ca sa umple convertizorul cu ulei. La inceput a smcit putin la schimbarea vitezelor 1-2 ,3-4 asta in primi 5 km dupa care totul a fost ok si schimbarea se face lin.
Asta a fost experienta mea cu schimbarea uleilui in cutie.
Dacian

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Vin 28-Noi-2014 23:38

JWS 3309 este indicativul original pentru cutiile Citroen. unde este pe uleiul de la opel?

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Sâm 29-Noi-2014 17:17

lucianmarius scrie:JWS 3309 este indicativul original pentru cutiile Citroen. unde este pe uleiul de la opel?

in cazul in care ai spus ca nu este bun uleiul....
LIQUI MOLY recommends this product for vehicles with the following specifications: Allison TES 295 ; BMW 7045 E ; BMW 8072 B ; BMW LA 2634 ; BMW LT 71141 ; Chrysler Mopar ATF +3 ; Chrysler Mopar ATF +4 ; Daimler NAG-1 ; Dexron VI ; JWS 3309 (Aisin Warner) ; MAN 339 Typ V1 ; MAN 339 Typ V2 ; MAN 339 Typ Z1 ; MAN 339 Typ Z2 ; MB 236.1 ; MB 236.2 ; MB 236.7 ; MB 236.5 ; MB 236.6 ; MB 236.9 ; MB 236.10 ; MB 236.11 ; Subaru ATF ; Voith H55.6336.XX (G 1363 alt) ; Volvo 97340 ; Volvo 97341 ; VW G 052 162 ; VW G 055 025 ; ZF TE-ML 02F ; ZF TE-ML 03D ; ZF TE-ML 04D ; ZF TE-ML 09 ; ZF TE-ML 05L ; ZF TE-ML 11A ; ZF TE-ML 14A ; ZF TE-ML 14B ; ZF TE-ML 16L ; ZF TE-ML 17C
Si eu am folosit Liqui mult timp la hidramate. se pare ca da cel mai bun randament, la mine cel putin cutiile cu ulei au simtit diferenta
Imagine

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Lun 01-Dec-2014 21:48

paulsebastiant scrie:
lucianmarius scrie:JWS 3309 este indicativul original pentru cutiile Citroen. unde este pe uleiul de la opel?

in cazul in care ai spus ca nu este bun uleiul....
LIQUI MOLY recommends this product for vehicles with the following specifications: Allison TES 295 ; BMW 7045 E ; BMW 8072 B ; BMW LA 2634 ; BMW LT 71141 ; Chrysler Mopar ATF +3 ; Chrysler Mopar ATF +4 ; Daimler NAG-1 ; Dexron VI ; JWS 3309 (Aisin Warner) ; MAN 339 Typ V1 ; MAN 339 Typ V2 ; MAN 339 Typ Z1 ; MAN 339 Typ Z2 ; MB 236.1 ; MB 236.2 ; MB 236.7 ; MB 236.5 ; MB 236.6 ; MB 236.9 ; MB 236.10 ; MB 236.11 ; Subaru ATF ; Voith H55.6336.XX (G 1363 alt) ; Volvo 97340 ; Volvo 97341 ; VW G 052 162 ; VW G 055 025 ; ZF TE-ML 02F ; ZF TE-ML 03D ; ZF TE-ML 04D ; ZF TE-ML 09 ; ZF TE-ML 05L ; ZF TE-ML 11A ; ZF TE-ML 14A ; ZF TE-ML 14B ; ZF TE-ML 16L ; ZF TE-ML 17C
Si eu am folosit Liqui mult timp la hidramate. se pare ca da cel mai bun randament, la mine cel putin cutiile cu ulei au simtit diferenta


Pai eu am zis de cel de la Opel, nu de cel de la LM.

Eu nu am pus LM si am un pitic pe creier care imi zice asa: pune original in orice, unde inlocuirea piesei poate fi mai mare ca 1000 eur:)

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Mar 02-Dec-2014 09:29

lucianmarius scrie:JWS 3309 este indicativul original pentru cutiile Citroen. unde este pe uleiul de la opel?


Din cate m-am documentat, specificatia JWS 3309 ar fi pentru cutia in 5 trepte de la aisin(Aisin AF33). Pentru cea in 6 trepte, ca a mea, aisin a trecut doar specificatia AW-1, care a fost destul de greu de gasit. De pe piata romaneasca, doar cel de la opel avea doar specificatia respectiva.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mie 03-Dec-2014 20:45

Salut,

cum se mai comporta cutia?


In alta ordine de idei, am cerut si eu oferta pentru schimb ulei cutie de la Servunion in Iasi (doar dealer Peugeot).
- 130 lei litrul x4
- 115 lei manopera.

Pretul pe litru e mai mic decat ce ati obtinut voi, dar oricum e mare in comparatie cu ce se gaseste pe piata.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Vin 05-Dec-2014 00:09

MachinaII scrie:
lucianmarius scrie:JWS 3309 este indicativul original pentru cutiile Citroen. unde este pe uleiul de la opel?


Din cate m-am documentat, specificatia JWS 3309 ar fi pentru cutia in 5 trepte de la aisin(Aisin AF33). Pentru cea in 6 trepte, ca a mea, aisin a trecut doar specificatia AW-1, care a fost destul de greu de gasit. De pe piata romaneasca, doar cel de la opel avea doar specificatia respectiva.


Este singurul indicativ dat de service citroen, site-ul de suport online pe seria mea de sasiu. Mi-e foarte greu sa cred ca ma insel. DA, merge si pe AW TF 55 SC in 5 trepte la fel si pe AW TF 80 SC in 6 trepte.

Avatar utilizator
gabi_1050
pasionat
Mesaje: 174
Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
Localitate: Deva
Masina: 5O8 GT 2O4cp
2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
3: ex car:407,1.6hdi,80kw

Mesajde gabi_1050 » Lun 08-Dec-2014 23:39

Norma "JWS 3309" pentru euro4,norma AW-1 pentru euro 5 :
Imagine

Norma AW1 discutata si aici: Titan ATF 4400 sau Motul multi ATF.

Imagine Imagine

Pentru euro5/bva am6 am documentatie psa.Un tutorial util aici.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TntLBtRV1B8[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ntLBtRV1B8

Spor
Ultima oară modificat Mar 09-Dec-2014 00:20 de către gabi_1050, modificat de 3 ori în total.

Avatar utilizator
gabi_1050
pasionat
Mesaje: 174
Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
Localitate: Deva
Masina: 5O8 GT 2O4cp
2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
3: ex car:407,1.6hdi,80kw

Mesajde gabi_1050 » Lun 08-Dec-2014 23:40

Norma "JWS 3309" pentru euro4,norma AW-1 pentru euro 5 :
Imagine

Norma AW1 discutata si aici: Titan ATF 4400 sau Motul multi ATF.

Imagine Imagine

Pentru euro5/bva am6 am documentatie psa.Un tutorial util aici.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TntLBtRV1B8[/youtube]

Spor

Avatar utilizator
gabi_1050
pasionat
Mesaje: 174
Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
Localitate: Deva
Masina: 5O8 GT 2O4cp
2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
3: ex car:407,1.6hdi,80kw

Mesajde gabi_1050 » Lun 08-Dec-2014 23:42

Rog un moderator sa stearga postul multiplu.
Greseala mea+"General Error"

Multumesc

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mar 09-Dec-2014 00:31

Salut,

Confirm pentru C5 II 2007 AM6 Euro 4 norma in ServiceCitroen este "JWS 3309".
Din fericire standarul incepe sa se "invecheasca" si preturile sa scada, astfel ca am gasit Castrol cu aceasta norma la 45 lei, pret rezonabil din punctul meu de vedere.
Pe ebay.de se gaseste Mannol la 3-4-5 dolari litrul (in bidoane mari).
Eu personal cred ca o sa merg pe Castrol.

Super link-ul cu schimbul de de la Saab :wink:

florea valentin
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Mar 19-Mar-2013 12:48
Localitate: Bucuresti

Mesajde florea valentin » Mar 09-Dec-2014 21:43

salut.
aceeasi problema am avut o si eu la c5 II. am schimbat uleiul de 2 ori fara rezultat. problema din 2012.pana acum in vara nu am gasit pe cineva sa I dea de cap. nici 3 reprezentante citroen, 2 Romania 1 ungaria. in august am gasit doctor. si bun . dupa 30 de zile (dr fiind foarte ocupat) operatia a decurs perfect. ma pot bucura din nou de automata. pret 2000 euro. asta este .totul de la neschimbarea uleiului la 60000 km. nu cum zice reprezentanta ca este life time. si uleiul schimbat ca la carte .eu am avut ghinion si nestiind cum se schimba am cautat pe net reparatori de automate. doctorul mi a spus ca ceva in cutie s a stricat si prin schimbarea gresita a uleiului . deci poate la tine este la fel. mecanicul mi a fost recomandat de viperdodo de pe forum

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mie 10-Dec-2014 14:00

Salut.

Suna foarte grav ce ai patit si mai ales pretul de 2000 E.
Ti-a spus cel care ti-a reparat cutia ce anume era stricat la ea?
2000 euro mi se pare foarte mult si trebe sa fi fost chestii serioase stricate la ea. Se apropie de valoarea unei masini intregi sh in stare de functionare.

Poti sa detaliezi un pic simptomele pe care le-ai avut tu, cat de des si cat de grava era situatia?
Si daca ai putea sa detaliezi si in ce a constat reparatia ar fi util

Ms.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Mie 10-Dec-2014 15:28

@ Initiator: problema ta ar putea fi de la banda de franare din cutie.
Este un dispozitiv actionat de o valva electrohidraulica, cu rol de a bloca unul din angrenajele planetare din cutie, pentru a schimba unele din trepte. Probabil exact cele cu probleme la tine.
Daca am identificat bine tipul cutiei, la tine exista o singura astfel de banda de franare.
Du-te la un service ca lumea specializat in cutii automate.
In principiu, aceste benzi se uzeaza in timp, si exista un surub de unde se regleaza tensiunea sub care stau (ca la un arc, de exemplu). Acest lucru se face cu cheia dinamometrica. Tot de principiu, acest surub este in exteriorul cutiei, dar exista si exceptii. Daca desfaci cutia, schimba totusi si filtrul.
Sigur ca ar putea fi defecta si electrovana de comanda, dar sunt foarte mari sanse sa fie ce am spus mai sus, ceea ce face parte din intretinerea periodica a cutiei automate.

aisin warner tf-80sc
citroen - o pasiune permanenta


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv