Pagina 1 din 3
Probleme cutie automata
Scris: Joi 20-Noi-2014 09:49
de MachinaII
Salut,
de cateva saptamani am inceput sa am probleme cu cutia, in sensul ca la schimbul intre treptele 2, 3 si 4 turatia oscileaza foarte tare - probabil patineaza - iar la decelerare simt cate un mic soc la schimburile inferioare. Soc simt uneori si la trecerea din P in R. In plus, cutia incepe sa aiba delay din ce in ce mai mare.. . Mentionez ca am facut schimb de ulei in cutie si update de soft la calculatorul cutiei. Operatiunile astea au remediat problemele pentru aprox o saptamana.
Mi-e teama ca ma asteapta cheltuieli mari cu cutia.. Oricum la service mi-au spus ca nu da erori si ca sa merg cu ea asa ca e ok...
Totusi, aveti idee unde as putea sa merg sa imi spuna cam ce ar fi de facut? Mi-e teama ca daca mai merg cu ea asa o sa ma trezesc cu probleme si mai mari.
Multumesc!
Scris: Vin 21-Noi-2014 20:30
de paulsebastiant
fara suparare, daca este masina care o mentionai la inceput ca vrei sa o iei se pare ca asta este motivul pentru care ai primis sfaturi sa o lasi balta. defecte ascunse, sau defecte cunoscute ce ar trebui sa apara. prezinta masina, numar km, probleme pana acum. baga un search, baga un service, daca nu rezolvi, baga o intrebare. sfaturile de la utilizatori se regasesc in topicuri dedicate.
Scris: Sâm 22-Noi-2014 14:03
de MachinaII
paulsebastiant scrie:fara suparare, daca este masina care o mentionai la inceput ca vrei sa o iei se pare ca asta este motivul pentru care ai primis sfaturi sa o lasi balta. defecte ascunse, sau defecte cunoscute ce ar trebui sa apara. prezinta masina, numar km, probleme pana acum. baga un search, baga un service, daca nu rezolvi, baga o intrebare. sfaturile de la utilizatori se regasesc in topicuri dedicate.
Salut, nu e nici o suparare. masina a fost alegerea mea si mi-o asum in totalitate. Ma gandeam ca asta e rolul unui forum, sa impartasesc cu ceilalti useri anumite probleme, in speranta ca ei pot ajuta prin experienele proprii.
Si acum mai on topic: masina are 150 000 km, in 6 luni de cand o am nu a avut probleme, nu are nici o eroare in bord. Cu problema enuntata mai sus am fost la service unde am schimbat ulei si facut update de soft. Concluzia in service a fos: asa sunt ele.
Cu stima,
Scris: Sâm 22-Noi-2014 21:03
de lucianmarius
MachinaII scrie:paulsebastiant scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.
Cu stima,
Pune un filmuletz sa ne lamurim.
Are vreo legatura cu acest comportament?
https://www.youtube.com/watch?v=zOHBWBXz9iQ
Scris: Dum 23-Noi-2014 09:22
de paulsebastiant
MachinaII scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.
este raspunsul care il primesc de cele mai multe ori de la mecanici, pe care ii cunosc de mult timp si merg pe mana lor. asa face ea, doar e citroen, ce sa-ti fac daca ai ales citroen, poti sa cumperi 10 piese noi nu va merge ca inainte, ca doar e citroen, lucru care ma amuza dar pana la urma masina merge, asa ca nu te speria, trebuie sa gasesti omul dedicat muncii dar si Citroenului
Scris: Dum 23-Noi-2014 11:07
de MachinaII
Salut,
o sa pun un film marti cel mai probabil. E ceva in genul filmului postat de tine. La mine cand schimba dintr-a doua intr-a 3-a respectiv a patra si a cincea sare turatia cam cu 400 de ture, moment in care masina pierde putere. Un alt fenomen pe care l-am observat este ca in treapta a 4-a, spre exemplu, turatia cade - ca si cum ar schimba viteza- dar pe bord ramane tot treapta 4.
Scris: Dum 23-Noi-2014 11:38
de MachinaII
paulsebastiant scrie:MachinaII scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.
este raspunsul care il primesc de cele mai multe ori de la mecanici, pe care ii cunosc de mult timp si merg pe mana lor. asa face ea, doar e citroen, ce sa-ti fac daca ai ales citroen, poti sa cumperi 10 piese noi nu va merge ca inainte, ca doar e citroen, lucru care ma amuza dar pana la urma masina merge, asa ca nu te speria, trebuie sa gasesti omul dedicat muncii dar si Citroenului
Salut Paul,
masina imi place mult, am gasit si oamenii care lucreaza cu pasiune la masinile Citroen - baietii din Ploiesti, insa legat de cutie, stiind ca e o aspect delicat am mers la reprezentanta Citroen, care, evident a ridicat din umeri.
Voi lua legatura cu cei de la Totcitro si sigur ii voi da de cap. Cu orice pret
Multumesc pentru feedback!
Stefan
Scris: Dum 23-Noi-2014 12:24
de lucianmarius
paulsebastiant scrie:MachinaII scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.
este raspunsul care il primesc de cele mai multe ori de la mecanici, pe care ii cunosc de mult timp si merg pe mana lor. asa face ea, doar e citroen, ce sa-ti fac daca ai ales citroen, poti sa cumperi 10 piese noi nu va merge ca inainte, ca doar e citroen, lucru care ma amuza dar pana la urma masina merge, asa ca nu te speria, trebuie sa gasesti omul dedicat muncii dar si Citroenului
Cred ca glumesc baietii. Orice mecanism din care se schimba piesele/soft-ul stricat va merge 95%-100% ca nou. Daca un mecanic nu are pregatirea necesara sa faca asta, va zice ca asa sunt ele si alte prostii. Pentru cei ce nu stiu, aceleasi cutii de pe C5 se folosesc si pe Volvo, Mazda, Ford, Peugeot, Renault, Opel, Alfa Romeo. Cutiile de pe C5-C6 sunt recunoscute pentru finete.
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Scris: Mar 25-Noi-2014 09:30
de MachinaII
Salut,
am reusit sa fac un filmulet, asa cum am promis. Din el se vede ca la schimburile de trepte cutia ezita, fapt ce face ca masina sa piarda din putere. Au fost momente cand ,,sariturile'' in ture au fost mai mari, dar cand am facut eu filmarea, astea au fost manifestarile.
https://www.youtube.com/watch?v=VGlsW0hmMoM
Multumesc,
Stefan
Scris: Mar 25-Noi-2014 15:49
de paulsebastiant
Acest videoclip este privat.
Ne pare rĂŁu.
Scris: Mar 25-Noi-2014 16:34
de MachinaII
paulsebastiant scrie:Acest videoclip este privat.
Ne pare rĂŁu.
A, scuze, l-am urcat de pe telefon.
Acum e public.
http://youtu.be/VGlsW0hmMoM
Scris: Mar 25-Noi-2014 23:22
de iulian.arg
Salut,
Nu e foarte vizibila problema din video-ul tau. Trebuia sa accentuezi fix problema cu variatia.
Mai degraba se vede mai bine in video-ul de mai sus.
Din descrierea problemei, mi se pare ca am avut si eu comportamentul asta odata.
A fost asta vara dupa ce am facut 3 km intr-o ora jumate la iesirea de pe autostrada spre Mangalia, perioada in care am stat permanent in D cu frana apasata si cu ac-ul pornit.
Dupa ce am putut sa prind viteza am observat comportamentul asta, cu variatii de turatie intre 1500-2000 de ture in treptele 3-4 si o mica agatare la retrogradare in frana de motor.
Comportamentul nu se reproducea cand treceam in modul secvential, probabil pentru ca in modul M intervenea Lock-ul mult mai devreme in turatii (cred ca undeva pe la 1300 - 1400 ture convertorul de cuplu face lock si motorul e direct conectat la roata).
De atunci am mai facut ~5000 km si nu am mai intalnit problema chiar si dupa urcari sustinute pe munte.
Nu mi-e foarte clar ce a determinat comportamentul ala dar inclin spre o supraincalzire.
Variatia aia de turatie imi pare ca e in principal din convertorul de cuplu si un fenomen care se produce in interiorul lui.
Ma gandeam la un moment dat sa sun pe la cei care ofera reparatii la cutii si sa le descriu comportamentul poate imi dau vre-un hint.
Oricum daca comportamentul nu a reaparut, nu m-am mai animat.
In cazul tau variatia de turatie apare imediat ce ai plecat de pe loc? Apoi se reproduce permanent?
Incearca modul M sa vezi daca mai variaza turatia.
O sa mai arunc cate un ochi pe aici poate elucidam problema.
Btw .. masina mea are 111 mii in momentul de fata si nu a aveut nici un schimb de ulei la cutie.
Scris: Mie 26-Noi-2014 09:29
de MachinaII
iulian.arg scrie:Salut,
Nu e foarte vizibila problema din video-ul tau. Trebuia sa accentuezi fix problema cu variatia.
Mai degraba se vede mai bine in video-ul de mai sus.
Din descrierea problemei, mi se pare ca am avut si eu comportamentul asta odata.
A fost asta vara dupa ce am facut 3 km intr-o ora jumate la iesirea de pe autostrada spre Mangalia, perioada in care am stat permanent in D cu frana apasata si cu ac-ul pornit.
Dupa ce am putut sa prind viteza am observat comportamentul asta, cu variatii de turatie intre 1500-2000 de ture in treptele 3-4 si o mica agatare la retrogradare in frana de motor.
Comportamentul nu se reproducea cand treceam in modul secvential, probabil pentru ca in modul M intervenea Lock-ul mult mai devreme in turatii (cred ca undeva pe la 1300 - 1400 ture convertorul de cuplu face lock si motorul e direct conectat la roata).
De atunci am mai facut ~5000 km si nu am mai intalnit problema chiar si dupa urcari sustinute pe munte.
Nu mi-e foarte clar ce a determinat comportamentul ala dar inclin spre o supraincalzire.
Variatia aia de turatie imi pare ca e in principal din convertorul de cuplu si un fenomen care se produce in interiorul lui.
Ma gandeam la un moment dat sa sun pe la cei care ofera reparatii la cutii si sa le descriu comportamentul poate imi dau vre-un hint.
Oricum daca comportamentul nu a reaparut, nu m-am mai animat.
In cazul tau variatia de turatie apare imediat ce ai plecat de pe loc? Apoi se reproduce permanent?
Incearca modul M sa vezi daca mai variaza turatia.
O sa mai arunc cate un ochi pe aici poate elucidam problema.
Btw .. masina mea are 111 mii in momentul de fata si nu a aveut nici un schimb de ulei la cutie.
Salut,
intr-adevar, in momentul in care am filmat cutia s-a comportat putin mai bine. Sunt momente in care se manifesta mai accentuat de atat, insa nu am reusit sa leg manifestarile respective de ceva anume. Pot spune doar ca in momentul in care am schimbat uleiul din cutie(ma rog, doar 4 litri din 8 ), masina a mers perfect pentru cam o saptamana, dupa care - incet incet a inceput sa se degradeze. Pot sa spun ca face aproximativ la fel si cu motorul rece, dar si cand se incalzeste.
In modul M nu are absolut nici o problema. Adica schimbul se face lin si nu exista variatiuni de turatie. Din cate m-am documentat, se pare ca ar putea fi, intr-adevar convertorul de cuplu, insa nu am gasit niciun mecanic care sa imi spuna lucrul asta cu certitudine.
Am fost si la un service specializat in cutii automate, undeva in Crangasi, unde mi-au pus testerul pe cutie si nu a aparut nici o eroare. In consecinta mi-au recomandat un ,,flush,, - adica un schimb complet de ulei. Si aici au spus ca e preferabil sa evit/aman o demontare a cutiei - ceea ce imi doresc si eu.
Multumesc pentru feedback,
Stefan.
Scris: Mie 26-Noi-2014 21:15
de lucianmarius
Din cate am vazut si stiu eu, sunt 3 posibile variante:
1) Uleiul era foarte ars de aceea a mers bine dupa ce l-ai schimbat si ulterior nu. Mai fa 2 schimburi , poate scapi. Cu flush-ul, doar daca iti garanteaza baietii ca nu e nici o problema fa-l, altfel schimba in trepte de mai multe ori. La mine era ezitarea asta dintr-a 3-a intr-a 4-a pana am schimbat uleiul. Mai este si acum foarte putin, dar mai trebuie schimbat o data uleiul.
2) Soft-ul nu este cel corect
3) Convertizorul de cuplu este uzat
4) Insista ca o rezolvi!
Scris: Joi 27-Noi-2014 22:53
de iulian.arg
Salut.
As zice si eu, ca si colegul
lucianmarius ca poate niste schimburi repetate ale uleiului ar putea rezolva. Defapt asta nu mai reprezinta chimb ci mai degraba reprezinta flush

.
O alta posibila cauza ar fi unul din nenumaratele actuatoare care dirijeaza fluxul de ulei pe anumite trasee.
Convertorul de cuplu e greu sa se fi defectat pentru ca nu prea sunt piese in frecare in el iar ambreiajul care face lock se testeaza trecand cutia in secvential. Ambii am testat si functioneaza perfect in lock-ul in secvential.
Astea-s doar presupuneri pentru ca-s departe de a avea o intelegere in profunzime a functionarii cutiilor automate.
Mi-am amintit ca atunci cand am intampinat problema, am pus cutia in sport si a functionat perfect; a tinut turatia mai sus si cam atat; nu a avut simptomele din D. Nu am avut din pacate, inspiratia s-o trec in snow sa vad cum se comporta.
As putea zice ca simptomele de variatie a turatiei sunt cele ale trecerii din modul normal in snow si inapoi in standard.
Apropo, de unde ai luat uleiul pentru cutia automata?
Cutiile astea au filtru de ulei sau se bazeaza doar pe o filtrare magnetica?
Au joja cutiile astea?
As aprecia niste detalii in sensul asta daca tot ai trecut recent prin schimbarea uleiului.
Ms.