Pagina 1 din 2

ce ulei folositi la motoarele cu filtru de particule?

Scris: Joi 05-Mar-2015 16:58
de florindaniel
As dori ceva pareri referitor la titlu.
Eu folosesc Total 5W30 Quartz Ineo ECS, dar, as incerca altceva, deoarece cand motorul este rece, are un zgomot mai ciudat, care dispare dupa ce se incalzeste.Poate o fi un tachet sau un injector? - parerea mea.

Scris: Joi 05-Mar-2015 21:51
de pam1
Buna seara!
Eu am luat c5-ul anul trecut in iarna si primul schimb l-am facut tot atunci folosind Total 5w40.
Am intrebat pe cei de la "citroen" despre ce ulei sa folosesc si erau asa de nepasatori ca mi l-ar fi recomandat chiar si pe cel de floarea soarelui.A functionat f bine.
Ptr schimbul care tocmai trebuie sa-l fac am luat 5w30 ineo ecs sper sa nu fiu dezamagit.Cu toate ca diferenta mare nu este intre ele.

Scris: Joi 05-Mar-2015 23:40
de DacianO
Eu acum fac schimbul cu Liqui Moly 5w-30 TOP TEC 4200 longlife III. E uleiul recomandat de Liqui Moly dupa caracteristicile tehnice ale mașinii. Inainte am folosit Total ineo quartz 5w-30.

Scris: Vin 06-Mar-2015 09:55
de florindaniel
La ce interval schimbi Liqui Moly 5w-30 TOP TEC 4200 longlife III?

Scris: Vin 06-Mar-2015 17:33
de DacianO
E primul schimb cu Liqui Molly, dar specificațiile producătorului spun ca merge la 40k,50k de km. Si in cutie am schimbat tot cu Liqui Molly. Ma gândesc sa schimb la 40k, dar la 20k sa schimb filtrul de aer, motorină si clima.

Scris: Vin 06-Mar-2015 18:13
de florindaniel
Ai simtit ceva schimbari dupa trecerea la Liqui?

Scris: Vin 06-Mar-2015 18:37
de DacianO
Zilele astea o sa fac schimbul și revin cu constatările.

Scris: Sâm 07-Mar-2015 00:29
de lucianmarius
Eu am acum Castorl 5W30 pentru DPF. A mers foarte ok masina cu el. Revin pe Total sa vad diferente. Daca totalul e mai zgomotos, o sa incerc si motul.

Scris: Mar 10-Mar-2015 08:57
de iulian.arg
Salut,

Daca vrei ca motorul sa fie silentios pune 10W40 sau 15W40 eventual cat mai ieftin.
Am facut la vechea masina trecerea de la 5W40 Castrol la 10W40 Hexol in urma unei pierderi pe la racitorul de ulei, si motorul a devenit extrem de silentios dintr-o data.
Inainte aveam un tachet care se auzea ceva mai pregnant. Dupa ce i-am pus 10W, a tacut subit. Ce-i drept si masina si-a pierdut din putinul zvac pe care-l avea.
Asa ca parerea mea e ca e ok daca uleiul este in parametri, indiferent cat de zgomotos e motorul.

In alta ordine de idei, tre sa fac si eu schimbul de ulei si cred ca o sa pun tot Total 5W30.

Stiu ca recomandat pentru PSA e Ineo ECS dar comparand fisele tehnice intre ECS si MC3 (care e pentru alte masini tot cu filtru de particule), inclin mai mult spre MC3.
Are un indice de vascozitate mai mare.

De la reprezentanta mi-au dat 5w30 de la butoi. Atat stiu atat zic.

Scris: Mar 10-Mar-2015 09:31
de florin.rus
Pentru motoarele cu FAP se pune obligatoriu ulei special pentru asa ceva, 5w30 FAP

Scris: Mar 10-Mar-2015 10:37
de iulian.arg
... care este fix Total Quarz Ineo ECS (recomandat) pentru PSA sau Ineo MC3 pentru MB, BMW, VW si altele.
Ambele uleiuri de mai sus sunt pentru FAP.
Sigur sunt si alte branduri dar nici Total nu mi se pare de lasat.

Scris: Mar 10-Mar-2015 11:45
de calorifer4
La ale mele pun doar 5w30 Castrol Edge sau 5w30 Motul C2 PSA si interval de schimb @ 15k km... restul uleiurilor testate( casatrol magnatec, total quartz) sunt scursuri de ulei-uri ambalate in bidoane cu eticheta.

Scris: Mar 10-Mar-2015 12:59
de DacianO
Am făcut schimbul cu Liqui Moly și motorul merge foarte bine. Nu consider că e mai silențios decât cu Total ineo quartz, mi se pare la fel de silențios.

Scris: Mar 10-Mar-2015 14:47
de viorel_TL
DacianO scrie:Am făcut schimbul cu Liqui Moly și motorul merge foarte bine. Nu consider că e mai silențios decât cu Total ineo quartz, mi se pare la fel de silențios.

Cu Liqui Moly in motor, nu am avut nici o problema. Acum am Total Quartz 9000. Merge.

Scris: Mar 10-Mar-2015 22:02
de DacianO
Am mai observat ca motorul e mai sprinten la demaraje, dar poate fi si din cauza ca am schimbat filtrele.