Pagina 1 din 1

C5 III vs C5 II manevrabilitate, confort, feeling.

Scris: Mie 02-Sep-2015 10:30
de croncanel
Salutare. Am fost posesor pentru 3 ani a modelului c5 II (2007) si mi-a placut fff mult. Fermecatoare atat in oras cat si afara, manevrabila, confortabila, distractiva, o adevarata placere la condus.
Probabil ca e timpul sa trec la modelul urmator, dar din ce am testat pana acum pe mine unul nu m-a convins ca si c5 III este o masina la fel de placuta la condus.Am facut drive test si per ansamblu mi-a dat senzatia de masina mai grea si parca mai putin manevrabila (acea senzatie de "autobuz"), cu scaune (si mai ales bancheta spate) mai rigide, mai putin confortabile. De asemenea pozitia la volan absolut perfecta la C5 II nu mai este chiar atat de buna in III, parca nu mai vin la indemana chiar toate comenzile asa cum veneau in II.Pana si lipsa cotierei direct din spatarul scaunului care la II parca te imbratisa, pare sa conteze (cel putin pt mine).
Intrebarea mea este pt cei care au avut destul de mult timp ambele modele, daca parerile mele de mai sus sunt impartasite si de voi sau daca din contra c5 III a reusit sa se ridice, cel putin la aceleasi standarde de confort, manevrabilitate si caldura in experienta la volan.Pe mine unul c5 II ma tinea mai mereu cu zambetul de buze cand o conduceam.

Scris: Mie 02-Sep-2015 10:47
de ovybd
din pacate eu nu am avut C5 II ci I, iar acum am C5 III si diferentele sunt destul de mari la condus si la confort. Probabil depinde si de nivelul de echipare. Chestia cu cotiera dintr-o bucata pe mijloc am crezut ca ma va deranja, dar e suficient de lata incat sa poti sta si tu si cel din dreapta cu cotul pe ea. A mea are echipare Exclusive si am cutie automata, o am din aprilie si deja am facut 10000km si pot sa iti spun ca nu eram cu prima foarte obosit dupa un drum de peste 1500km, dar cu asta sunt undeva la jumatate fata de cea veche. Mie imi face impresia ca e mai usoara (aici cu siguramta e vorba si de diferenta de 55cp), mai mica si mult mai manevrabila. Referitor la bancheta din spate nu pot sa ma pronunt ca stau la volan ;) dar potrivindu-se sa fac asa multi km in perioada asta, fica mea era cu mine la toate drumurile lungi si nu s-a plans de confort, desi daca e sa ma sacaie cineva cu eterna intrebare "Cand ajungem" din 5 in 5 minute, daca ceva e in neregula, este ea, dar nu am avut probleme de genul si nu cred ca si-a schimbat tabieturile de la o masina la alta. Nu vreau sa ii fac reclama, dar mie imi place ceea ce au facut cei de la Citroen cu aceasta masina. Acum repet, nu pot sa iti fac comparatie exact intre modelul II si III ci intre I si III.

Scris: Mie 02-Sep-2015 19:27
de croncanel
Pai II-ul este aproape identic cu I. Aceeasi masina manevrabila, compacta, usor de intors si de manevrat.Eu am condus putin un c5 III si am ramas dezamagit de "senzatia de autobuz" pe care mi-a dat-o. De asta am zis ca cineva care a condus mai mult si s-a obisnuit cu C5 III ar fi mai in masura sa evalueze.
Cotiera pe mijloc nu imi place la nicio masina (am un E class), pt ca este prea joasa si nu ofera sustinere atat de buna.
Scaunele la C5 III sunt clar mai tari decat cele de pe I sau II. Se poate verifica f usor oricand. In ciuda acestuia fapt, sunt mai confortabile la drum lung?

Scris: Mie 02-Sep-2015 20:06
de PatrascuRadu195
croncanel scrie:Pai II-ul este aproape identic cu I. Aceeasi masina manevrabila, compacta, usor de intors si de manevrat.Eu am condus putin un c5 III si am ramas dezamagit de "senzatia de autobuz" pe care mi-a dat-o. De asta am zis ca cineva care a condus mai mult si s-a obisnuit cu C5 III ar fi mai in masura sa evalueze.
Cotiera pe mijloc nu imi place la nicio masina (am un E class), pt ca este prea joasa si nu ofera sustinere atat de buna.
Scaunele la C5 III sunt clar mai tari decat cele de pe I sau II. Se poate verifica f usor oricand. In ciuda acestuia fapt, sunt mai confortabile la drum lung?


hai frate...senzatie de autobuz?mda...daca asta e tot ce poti sa spui tu despre noul model de c5 e grav...ce motorizare ai condus? dotari? normal ca e autobuz e facuta sa nu simti viteza si eu am mers cu un hyndai accent si ziceam ca e lamborghini dar de unde ca se simte viteza mai tare din cauza masinii ...

Scris: Mie 02-Sep-2015 20:38
de croncanel
Am avut pana in prezent vreo 20 de masini, cu lungimi pana la 5,15 m. Gusturile difera, dar masinile prea lungi nu imi transmit nicio placere in a le manevra. O masina trebuie sa iti ceara, prin caracteristicile ei, sa faci slalom in trafic, sa simti ca o manevrezi ca si cum ai aseza-o cu un deget pe strada. O astfel de masina este pt mine C5 II.
Este evident ca C5 III arata mai bine si mi-as dori f mult sa fie cel putin la fel de incitanta pt condus si confort interior.

Scris: Joi 03-Sep-2015 07:40
de ovybd
croncanel scrie:Cotiera pe mijloc nu imi place la nicio masina (am un E class), pt ca este prea joasa si nu ofera sustinere atat de buna.
Scaunele la C5 III sunt clar mai tari decat cele de pe I sau II. Se poate verifica f usor oricand. In ciuda acestuia fapt, sunt mai confortabile la drum lung?

Incep cu cotiera, nu stiu ce inaltime ai dar cotiera lc C5 III are 2 pozitii, cea mai inalta pentru mine e ideala. Scaunele sunt mai tari si fata de C5 I dar forma ergonomica face diferenta, daca mai ai si masaj in scaun e mai confortabil. Nu zic ca celelalte au fost neconfortabile. Nici cu cealalta nu eram foarte obosit la drum lung, dar la asta adunate toate - comportament masina si confortul oferit, eu simt diferenta in bine.

Legat de senzatia de autobuz, ce fel de masina ai testat? Eu am tip limuzina si am impresia ca e mai mica decat cealalta.

Scris: Dum 06-Sep-2015 08:52
de croncanel
Nu stiam ca are 3 nivele de inaltime cotiera la C5 III ! Asta e un lucru f bun. Pana la urma o sa vad pe pielea mea cum imi va placea.Eu caut oricum o motorizare pe benzina, preferabil 1.6 thp. Despre senzatia de masina scurta, manevrabila, chiar mi-as dori sa fie asa, sa fie atat de usor de scot/bagat in parcare, intors pe drumuri inguste, etc. , precum un C5 II.

Scris: Dum 06-Sep-2015 12:26
de ovybd
croncanel scrie:Nu stiam ca are 3 nivele de inaltime cotiera la C5 III !

are 2 nivele, e cel normal (jos) si in fata cotierei, dedesupt ai o clapeta de unde se ridica mai sus (e la nivelul normal al cotului pentru mine). Eu nu am incercat inca motor de 1.6 si deloc benzinar, dar oare nu e cam mic un motor de 1,6 la o masina de aprox 1,8 tone? Asta poate sa iti spuna cineva care are motorizarea asta.

Scris: Dum 06-Sep-2015 15:18
de vasile mihai sebastian
nu recomand 1.6 cu 110 cai motorina decat daca esti foarte calm la condus si vrei economie ,am avut asa ceva si intr-un an de zile am trecut la 2.0 cu 163 cai tot motorina, da este cam mic motorul de 1.6 pentru greutatea masinii