Pagina 1 din 1

Risk of Particle Filter Clogging

Scris: Dum 20-Sep-2015 11:51
de solovastru
Buna, acest mesaj mi-a aparut pe bord (C5 2012, 2.0 163cp) azi dimineata. Ideea e ca am alimentat in ultima perioada doar super diesel iar la ultima alimentare am pus 25 l super diesel si imediat peste 40 l motorina standard. Ultimii 500 km i-am facut doar in oras (tg.mures) cu un schimb a treptelor (manuala) conform indicatiilor de pe bord insa nu intotdeauna (au fost si reprize de turare a motorului).
M-am interesat pe forumuri si vad ca o solutie ar fi sa ies din localitate vreo 20 min unde sa o tin turata pe la 3000 si s-ar rezolva problema. Problema e ca din aceleasi forumuri a reiesit ca aceasta solutie poate strica definitiv filtrul, turbina si cine mai stie cate. Inainte sa ma pun pe drumuri (service-uri) aveti careva o solutie viabila la asemenea probleme ?

mersi mult de ajutor

Scris: Dum 20-Sep-2015 15:23
de george13
Nu se intampla nimic rau.Filtrul de particule se regenereaza natural daca se circula cu viteza mai mare de 60km/h,rezervorul plin peste un sfert .Nu este nevoie de o anumita turatie din cate stiu eu.Cred ca la tine e de la prea multi kilometri facuti in localitate .Iesi in afara localitatii si circula 15-20 minute cu peste 60km/h si cred ca se rezolva.

Scris: Dum 20-Sep-2015 17:24
de solovastru
Ciudat e ca nici pilotul automat nu merge. Oricum are vreo problema daca mai stau vreo 2 zile (adica mai circul vreo 150 km) prin oras avand in vedere ca nu prea pot iesi afara ? Trebuie urgent sa fac procedura sau pot sa o mai fortez asa cu eroarea aceasta perioada?.
Mersi

Scris: Dum 20-Sep-2015 21:37
de MARIAN
Scopul mesajului este de a incuraja soferul sa conduca masina la un regim care permite efectuarea regenerarii filtrului de particule. In max 100km de la aparitia acestui mesaj ar trebui condusa masina timp de cel putin trei minute cu o viteza de min. 50km/h. Nerespectarea acestor indicatii va duce la aprinderea becului de service, aparitia mesajului de FAP infundat si intrarea ECU in Limp Mode.
Acum tu decizi daca e graba, sau nu... :lol:

Scris: Mie 23-Sep-2015 16:09
de solovastru
problema rezolvata. Am iesit 20 km in afara orasului cu turatie mentinuta spre 3.000 si a disparut. Aceasta e o procedura care se rezolva de fiecare data sau sa ma astept la un moment la o alta procedura mai costisitoare ?
mersi

Scris: Dum 18-Oct-2015 15:01
de laum
Salut,

Discutand astazi cu un prieten, posesor de peuget, m-a intrebat daca am schimbat lichidul FAB ( sau FAP, nu stiu sigur cum e corect). Zicea el ca ar fi langa rezervor un recipient care ar contine acest lichid care este de fapt un aditiv, ce ar curata filtrul de particule si mai nu stiu ce pe la evacuare, si dupa un anumit nr de km s-ar consuma. Sincer pentru mine este prima data cand aud asa ceva, cine poate sa imi dea mai multe detalii?

Scris: Dum 18-Oct-2015 17:53
de MARIAN
Se refera la aditivul filtrului de particule (FAP), iar masina te va anunta cand nivelul acestuia este la minim. Completarea nivelului trebuie facuta la cineva care are LEXIA sau un soft de diagnoza multimarca care permite resetarea.

Scris: Dum 18-Oct-2015 18:01
de Beemer
laum scrie:Salut,

Discutand astazi cu un prieten, posesor de peuget, m-a intrebat daca am schimbat lichidul FAB ( sau FAP, nu stiu sigur cum e corect). Zicea el ca ar fi langa rezervor un recipient care ar contine acest lichid care este de fapt un aditiv, ce ar curata filtrul de particule si mai nu stiu ce pe la evacuare, si dupa un anumit nr de km s-ar consuma. Sincer pentru mine este prima data cand aud asa ceva, cine poate sa imi dea mai multe detalii?


Langa razervorul de combustibil, sub masina in partea stanga de obicei se afla un rezervor mai mic in care este lichidul pentru fap(cerina). Acest lichid se consuma in timp si vei primi un mesaj de "Fap aditive level too low" cand e pe terminate. Doar atunci trebuie sa te interesezi sa iti cumperi un kit de umplere de 3 l Eolys dpx 176 sau powerflex (recomand firma Walker deoarece e mai ieftin ca cel de la reprezentanta) in functie de generatie. Daca ai acces la un tester lexia si o rampa/groapa, poti face singur operatiunea de completare/umplere. De obicei, din cate am inteles, un rezervor plin cu aditiv ar trebui sa tina undeva in jur de 80-100 mii km in functie de cum alimentezi cu motorina, in sensul ca daca alimentezi cu cantitati mici si mai des se consuma mai repede. decat daca faci plinul tot timpul.