Adaugam si documentatia ,sursa citata
aici.:
Există două tipuri de sisteme de monitorizare a presiunii aerului din anvelope:
- indirecte (iTPMS)
- directe (dTPMS)
Functia de detectare pneuri dezumflate indirecte fara localizare permite furnizarea de informatii referitoare la starea pneurilor (pneu dezumflat, defect al sistemului de detectare pneuri dezumflate) prin analiza evolutiei diametrului rotilor si comportamentului fizic al pneurilor.
La presiunea nominală anvelopa are o anumită rază de rulare. Viteza tangențială a roții este dată de produsul dintre turația roții și raza de rulare. Dacă presiunea din anvelopă scade atunci scade și raza de rulare a roții. În același timp pentru ca roata să aibă aceeași viteză tangențială, turația acesteia va fi mai mare. Astfel, comparând turațiile celor patru roți se poate decide care are raza de rulare mai mică, deci presiune a aerului scăzută.
OBSERVATII : Orice interventie asupra sistemului de detectare pneuri dezumflate, a calculatorului de control dinamic al stabilitatii sau a rotilor impune reinitializarea sistemului de detectare pneuri dezumflate. (Verificati presiunea ambelor roti fata inainte de reinitializarea sistemului de detectare pneuri dezumflate).
Mod de functionare Pentru detectarea unui defect, pragul minim de viteza a vehiculului este de 40 km/h. Sistemul nu este activ atunci cand vehiculul este oprit. Intervalul de timp inregistrat intre aparitia unui defect si prima avertizare (martor luminos si mesaj afisat) nu este mai mare de 8 minute. Sistemul nu permite localizarea pneului sau pneurilor dezumflate. Sistemul nu poate prezenta decat una din urmatoarele doua stari : Valori presiune de umflare pneuri "OK" Dezumflare detectata
Prag de detectare : Pneu dezumflat Dezumflarea unui pneu este detectata daca presiunea scade cu 20% fata de valorile presiunilor inregistrate la initializare. Exemplu : Daca valoarea recomandata a presiunii pneurilor fata este de 2,4 bari, avertizarea de pneu dezumflat va fi emisa la aproximativ 1,9 bari Daca valoarea recomandata a presiunii pneurilor spate este de 2,2 bari, avertizarea de pneu dezumflat va fi emisa la aproximativ 1,8 bari
Sistemele iTPMS au avantajul că utilizează echipamentele deja existente pe automobile (sistemul ABS). Modificările sunt doar la nivel de software (ex. în calculatorul ABS) și nu necesită echipamente adiționale. Pe de altă parte, la iTPMS, presiunea aerului din anvelope este aproximată, nu se măsoară direct.
Din acest motiv apar o serie de dezavantaje:
presiunea estimată nu este precisă
dacă presiunea este scăzută în toate cele patru anvelope sistemul nu va avertiza conducătorul auto
înlocuirea unei anvelope uzate cu una noua (celelalte trei fiind uzate) poate declanșa o alarmă falsă
datorită condițiilor meteo, dacă una sau mai multe roți patinează, se poate declanșa o alarmă falsă
În SUA sistemele iTPMS nu îndeplinesc reglementările impuse de actul TREAD.
Am gasit functia activa pe un 208 :
"DETECTARE PNEU DEZUMFLAT INDIRECT FARA LOCALIZARE".Personal o consider involutie datorita dezavantajelor prezentate .