Pagina 1 din 1
Carlig remorcare
Scris: Lun 19-Iun-2017 14:57
de glasses
Salutare. Este compatibil carligul de remorcare de pe C5 II pe C5 III? Atat electric cat si mecanic. Asta este poza cu, carligul gasit de mine.

Re: Carlig remorcare
Scris: Lun 19-Iun-2017 15:02
de iulian.arg
Cel mai probabil nu e compatibil. Nici intre hatch si break nu sunt compatibile, dar intre generatii...
Sent from my ZUK Z1 using Tapatalk
Re: Carlig remorcare
Scris: Lun 19-Iun-2017 16:50
de calorifer4
Si problema cea mai mare este cu prindere demontabila manuala ceea ce este foarte dificil de montat de fiecare data cand prinzi remorca, in legislatie esti obligat sa demontezi de fiecare data cand nu ai remorca atasata exceptia fiind doar la autoutilitare (ele pot merge permanent cu carligul atasat fara remorca, autoturismele nu)
cauta un carlig compatibil cf. seririei de sasiu cu omologare si cu posibilitate de omologare ulterioara dupa montaj, si repet cu prindere demontabila rapida!
Vezi ca la X7 cIII trebuie si instalatia electrica cu modulul can-bus telecodat pe seria de sasiu, se poate face o smecherie dar nu recomand.
Re: Carlig remorcare
Scris: Mar 20-Iun-2017 08:40
de glasses
Multumesc pentru lamuriri si detalii. Banuiam si eu ca nu se potrivesc dar am zis sa incerc.
Re: Carlig remorcare
Scris: Mie 21-Iun-2017 08:25
de Ionut159
calorifer4 scrie:... in legislatie esti obligat sa demontezi de fiecare data cand nu ai remorca atasata exceptia fiind doar la autoutilitare (ele pot merge permanent cu carligul atasat fara remorca, autoturismele nu) ....
Nu stiu cine ti-a spus asa ceva, dar e fals. Nu exista nicio prevedere in legislatia rutiera pentru asa ceva.
Re: Carlig remorcare
Scris: Mie 21-Iun-2017 13:44
de calorifer4
Bine cum zici tu, dar, fereasca al'rau sa intre un lamborghini aventador in tine, tot ce a stricat carligul tau se va despagubii de tine personal conform politei casco a lui, cu ale cuvinte pentru ca nu ai avut remorca atasata de carlig si carligul tau care nu este inclus in ansamblu masina-remorca fiind doar element exterior atasat fiind inclus doar ca element optional al autoturismului vei raspunde personal si vei platii tot ce a distrus fierul din afara caroseriei, ca este iesit in afara 1mm sau 5m tot ce strica vei plati. Stiu ca este cam absurd sa mergi cu sulita in fata si in spatele masinii dar la firmele de asigurari nu tine vrajeala.
exemplu, (real pe bune) :
Dai cu spatele in parcare la carrefour si poc lovesi un q7 2016 fix in centrul barii fata, o nimica toata, nimic grav la exterior, praf in interior, dauna de 8000lei scurt. Masina ta nu are nici cea mai mica zgarietura, ce i spui lui ala' cu q7 ca asa a avut-o

, nu, pe el il va durea in cur ca are casco iti va zice, o face, si tu vei fi dat in judecata de firma de asigurari ca nu ai lovit cu remorca (care si ia la randul ei are asigurare bdw) si tocmai esti bun de plata, cf. excutorului judecatoresc + cafele si smecherii la aproape 11200 lei scurt. Daca atingeai cu remorca sau cu coltul bari totul se rezolva cf. politei de asigurare obligatorii a autoturismului.
Stiai ca daca mergi pe autostrada ex. Italia, si multe alte tari, politistul de indata ce te-a oprit iti poate da amenda pentru ca nu poti demonstra unde este remorca si unde ai pierdut-o, scurt 300-500 euro.
Carlig remorcare
Scris: Mie 21-Iun-2017 15:13
de wonka
ne poti da un articol de lege? nici eu n-am auzit de prevederea asta, plus ca am vazut o gramada de masini in strainatate cu carlig si fara remorca.
ce se intampla cand capul carligului nu este detasabil?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Carlig remorcare
Scris: Mie 21-Iun-2017 16:52
de Ionut159
calorifer4 scrie:Bine cum zici tu, dar, fereasca al'rau sa intre un lamborghini aventador in tine, tot ce a stricat carligul tau se va despagubii de tine personal conform politei casco a lui, cu ale cuvinte pentru ca nu ai avut remorca atasata de carlig si carligul tau care nu este inclus in ansamblu masina-remorca fiind doar element exterior atasat fiind inclus doar ca element optional al autoturismului vei raspunde personal si vei platii tot ce a distrus fierul din afara caroseriei, ca este iesit in afara 1mm sau 5m tot ce strica vei plati. Stiu ca este cam absurd sa mergi cu sulita in fata si in spatele masinii dar la firmele de asigurari nu tine vrajeala.
exemplu, (real pe bune) :
Dai cu spatele in parcare la carrefour si poc lovesi un q7 2016 fix in centrul barii fata, o nimica toata, nimic grav la exterior, praf in interior, dauna de 8000lei scurt. Masina ta nu are nici cea mai mica zgarietura, ce i spui lui ala' cu q7 ca asa a avut-o

, nu, pe el il va durea in cur ca are casco iti va zice, o face, si tu vei fi dat in judecata de firma de asigurari ca nu ai lovit cu remorca (care si ia la randul ei are asigurare bdw) si tocmai esti bun de plata, cf. excutorului judecatoresc + cafele si smecherii la aproape 11200 lei scurt. Daca atingeai cu remorca sau cu coltul bari totul se rezolva cf. politei de asigurare obligatorii a autoturismului.
Stiai ca daca mergi pe autostrada ex. Italia, si multe alte tari, politistul de indata ce te-a oprit iti poate da amenda pentru ca nu poti demonstra unde este remorca si unde ai pierdut-o, scurt 300-500 euro.
Hai sa nu mai vorbim aiurea. Nu exista nicio prevedere legala care sa sustina ceea ce spui tu. Sunt povesti auzite din stanga/dreapta.
Daca dau eu cu spatele si lovesc pe careva, indiferent ca am sau nu carlig e vina mea. Firmele de asigurari nu judeca dupa bunul lor plac. Ca incearca ei sa faca fel si fel de artificii pentru a scapa de plata unor daune e adevarat, dar atata timp cand nicaieri in legilslatia rutiera nu e prevazut ca nu ai voie sa ai carlig, fara a avea remorca agatata, sunt buni de plata si o vor face. Trebuie doar sa iti cunosti drepturile si sa stii cat de cat legislatia, altfel esti luat de fraier de cei de la firmele de asigurari si te combina cum vor ei. Daca exemplul dat de tine e chiar pe bune, atunci cel ce platit dauna aia a fost luat de fraier si nu a avut nici un avocat mai breaz.
Daca intra careva in mine, asta presupune ca m-a lovit din spate, iar tot ce a stricat carligul meu isi va repara singur cel ce a intrat in mine. Studiaza legislatia inainte sa continui sa sustii asemenea aberatii.
Re: Carlig remorcare
Scris: Mie 21-Iun-2017 18:49
de vas76
Corecte cele spuse de ionut159.
In cazul meu, carligul de remorcare din dotare nu vine ca dotare OPTIONALA, ci ca dotare STANDARD. Asta inseamna ca trebuie sa port permanent dupa mine remorca?
De mult timp evit "vedete" care se apropie la 1 m. de mine din spate pentru ca nu ies pe camp sa le fac lor loc. Va asigur ca, cu proxima ocazie, nu voi avea nici o retinere in a frana brutal pentru a-i propti "cuiul" in bot.
Re: Carlig remorcare
Scris: Joi 22-Iun-2017 06:54
de bogwol
Pe masina anterioara (un VW Passat break) aveam carlig montat din fabrica. Am mers mii de km in DE, Austria si Ungaria si nu m-a oprit nimeni (nici pt carlig si nici pt altceva), asa ca inclin sa cred ca e doar o legenda urbana chestia cu carligul
Re: Carlig remorcare
Scris: Joi 22-Iun-2017 14:12
de calorifer4
Este normal prin contradictie sa avem si anumite concluzii, usor offtopic

In caz de litigiu in urma unui accident, chiar fara sa fiti vinovat(i), daca se demonstreaza ca modificarea vehiculului a concurat la agravarea sanatatii unui om accidentat (chiar si voi puteti fi in situatia aia), e foarte grav. Companiile de asigurari sunt foarte atente la detaliile astea si au avocati antrenati in scopul asta. Ei vor sa nu plateasca pensia unui om care a devenit handicapat in urma accidentului, iar nenorocirea asta cade pe voi.
Masina mai sigura cu carlig e cea mai mare tampenie!, la un impact minor putem spune ca ansamblul carlig-bara sunt safe, dar in cazul daunelor la un impact mai serios in loc sa preia energie prin deformare pentru a atenua şocul pe care-l resimt ocupantii o faci dauna totala pentru ca impactul puternic in carlig deformeaza ireparabil structura masinii de unde este prins si pe deasupra iti vei rupe tot in tine X-x.
Autoturismul care vine echipat din fabrica cu carlig de remorcare are tot ansamblul spate modificat special pentru a prevenii socul unui impact puternic si totodata pentru a nu intampina procese in instanta prin care rezulta ranirea grava a unuia din participantii la trafic, ganditi de 5 ori inainte de a cumpara o masina cu carlig de fabrica pentru ca sunt din ''burete'' ansamblul spate comparat cu celalalte fara si in cazul montarii ulterioare raspundeti ca si propietar de eventualele daune provocate, firmele de asigurari stiu faza asa ca nu va unflati in pene cand ei isi pun palma la cur si voi mana in buzunar.
Re: Carlig remorcare
Scris: Joi 22-Iun-2017 15:37
de Ionut159
calorifer4 scrie:... Autoturismul care vine echipat din fabrica cu carlig de remorcare are tot ansamblul spate modificat special pentru a prevenii socul unui impact puternic ...
Tu citesti ce scrii? Cum poti sa afirmi asemenea chestii? Am carlig de fabrica retractabil atat pe C5 cat si pe C4. Nu exista diferente de ordin tehnic/constructiv intre masinile echipate cu carlig de fabrica si celelalte.
Singura prevedere legislativa legata de carligul de tractare e ca acesta nu trebuie sa obtureze placuta de inmatriculare cand nu e utilizat. Si cu asta ma retrag din discutie ca devine penibila.
Re: Carlig remorcare
Scris: Joi 22-Iun-2017 17:43
de vas76
Din cele de mai sus spuse de dl. calorifer4, mie unul imi miroase din ce in ce mai mult a prezentarea unui domn de la asigurari.
1. Nu va luati masini cu carlig pentru ca, jumatate din sasiul acesteia e comparabil cu cel al unei luntrii de prin Deltai;
2. Aveti mare grija cu firmele de asigurari, pentru ca ele "isi pun palma la cur si voi mana in buzunar", foarte eleganta exprimarea;
3. Daca, Doamne fereste, la o lovitura frontala, aripa mea fata din fibra de sticla se sparge si ii sare in ochi vinovatului o aschie, inseamna ca si eu sunt vinovat ca mi-am luat masina de asta si dupa aceea nu i-am schimbat aripile (din tabla, teflon, titan,etc.)?
Citate din fel de fel de referate putem da fiecare, dar haideti sa nu mai aruncam cu povesti auzite la ceas de seara pe la diferite colturi, doar pentru a isca discutii inutile.