Pagina 1 din 1

Citroen c5 16 benzina 156cp

Scris: Joi 28-Mai-2020 04:55
de DiacSeby
Salut vin sieu cuo problema la Citroen c5 16 benzina 156cp din 2009 cu 180.000 km in bord. dupa ultimu schimb de ulei am facut 2500km si sa aprins martoru la ulei am verificat uleiu si este foarte putin aveti ideie dece consuma asamult ulei. Sau este normal sa consume in 2500km aproape tot uleiu va multumesc.

Re: Citroen c5 16 benzina 156cp

Scris: Joi 28-Mai-2020 15:28
de ovy15popescu
Sper ca ai verificat uleiul pe joja, cu motorul rece si masina pe loc drept! Verifica vizual pe sub motor! Verifica antigelul! Nu e normal sa consume tot uleiul in 2500 km! Daca motorul chiar consuma ulei in halul asta trebuie segmentat!

Re: Citroen c5 16 benzina 156cp

Scris: Mar 16-Iun-2020 16:30
de iulian.arg
Thp-ul din vremea aceea e un motor foarte problematic. A avut tot soiul de probleme de la tensionarea distributiei la consum de ulei, bobine, solenoid vvt, depuneri de carbon pe admisie, pompe de ulei, pompa de injectie si injectoare. De asemenea sunt foarte pretentioase la benzina si ulei (trebuie strict pe norma lui, sa fie de calitate si tot timpul proaspat).
Sper ca ti-ai facut documentarea inainte de a cumpara masina cu motorul asta si stii la ce sa te astepti.

Acum la subiect.
Consumul de sa zicem 1-1.5 litri la 2500 km ce ai tu, nu e mare. Insa e o grija in plus.
Daca nu ai pus exact uleiul pe care il cere motorul , cu norma, vascozitatea si brandul care e dat de producator ar putea fi o posibila cauza a consumului de ulei. Ai putea sa revii la uleiul recomandat de producator.
Inainte de schimbul de ulei, nu consuma deloc ulei?
Daca uleiu e cel care trebuie si consumul a crescut exponential intr-o perioada scurta, poate fi o garnitura de vina sau turbina.

Am cochetat si eu cu ideea unui C5 1.6 thp dupa ce am renuntat sa mai caut diesel. Insa dupa documentare am vazut ca motorul are probleme majore. Cu toate astea, eram decis sa risc pentru un motor mai modern, turbo, cu dinamica mai buna decat un aspirat. Chiar am vizitat un C5 1.6 thp in germania dar dupa ce am vazut ce probleme avea la vreo 63 k km, am zis pas. Avea zgomot de lant de distributie, misfire pe toti cilindrii, distributia desincronizata si motorul era plin de ulei in partea superioara. Peste toate astea, voiam sa-i pun GPL si instalatiile pentru injectie directa sunt imens de scumpe. Asa ca am renuntat si am revenit la planul initial, 2.0 aspirat, cu vvt, dinamica multumitoare, consum multumitor pe GPL si rezonabil pe benzina si per total cu mai putine griji decat THP-ul.