Pagina 1 din 1

Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4

Scris: Lun 15-Noi-2021 23:42
de landadev
Salut,
La un C5 cu motor EW10A și cutie manuală cu 5 trepte (BE4) am înlocuit pinioanele treptei a 5-a (47x35 --> 50x33). În computer ce schimbări ar trebui programate? Singura evidentă pentru mine e că refuză să meargă tempomatul în treapta a 5-a. Aveți și recomandări de oameni/service-uri care au experiență cu așa ceva?
Merci.

Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4

Scris: Joi 18-Noi-2021 11:47
de iulian.arg
Salut.
Nu stiu daca poti configura ceva. Cat am rasfoit eu Diagboxul nu mi-a sarit nimic in ochi.
Incearca la Totcitro la Ploiesti ca daca se poate face ceva, ei ar trebui sa stie.

Poti sa detaliezi un pic unde si cum ai facut schimbarea?
Am si eu aceiasi motorizare si cutie si as fi interesat de aceiasi schimbare. Cred ca ai incercat sa faci treapta a 5-a mai lunga ca sa scazi turatiile la viteza mare. Corect?

Am mai vazut undeva un C5 I 2.0 benzina cu cutia cu 6 trepte de pe motorul de 2.2 benzina insa aia e o cutie cu trepte mai scurte si in a 6-a la 100km/h au scazut turatiile cu maxim 200 rpm.

Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4

Scris: Vin 19-Noi-2021 10:57
de landadev
Salut.
Din notițele mele, pinionul original e 47x35 (2344.F2) iar cel de înlocuire e 50x33 (2344.F5). La mine au deschis cutia de viteze pentru că oricum trebuia lucrat la ea și au schimbat și pinioanele astea. Pe net există mai multe seturi de instrucțiuni de cum ar merge fără desfaci cutia:
https://www.etuners.gr/peugeot-207-rcgt ... ion-guide/
http://www.coupe406.com/documents/Tutor ... te_BE4.pdf

Avantaje: o diferență mare de zgomot la 130 km/h, poate și consumul a scăzut un pic.
Dezavantaj: e un gol mare între treptele 4 și 5 și trebuie neapărat să am 80-85 km/h ca să schimb treapta, altfel motorul ar fi într-o turație la care nu prea are putere și accelerează extrem de slab.

P.S.
Înțeleg din semnătura ta că avem mașini identice, dacă ajung prin Iași îți dau un mesaj privat :D

Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4

Scris: Mar 23-Noi-2021 15:49
de iulian.arg
Oau, superinfo. Nu credeam ca exista asa ceva mai ales pentru o cutie atat de veche.
Dar nu e prea mult cu 50x33? Esti sigur ca pe cutia asta pinionul original este 47x35?
Dupa turatiile din al doilea link pus de tine (cel cu 406 coupe), mie mi se pare ca C5-ul ar avea mai degraba 43x37 sau 44x35. Sigur, difera intre C5 si 406 mai multe aspecte printre care cele mai importante sunt anvelopele si raportul final din cutie dar mi se pare ca te-ai dus prea sus.

Poti sa zici ce turatie ai la 100 in a 5-a? Sau la 130.
Ca sa-mi fac o parere.
Si eventual cat te-a costat si de unde ai luat pinioanele. Ce am gasit eu pe net sunt de la 130 euro in sus.
Ms.

Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4

Scris: Dum 26-Dec-2021 22:29
de landadev
Salut,
Scuze pentru întîrziere. Cu eventualele erori de vitezometru ș.a. am cam așa:
pinioane vechi: 2700 la 100 km/h și 3500 la 130 km/h
pinioane noi: 2500 la 100 km/h și 3150 la 130 km/h

Asta ar însemna cam 10% diferență, deci se apropie de cei 13% diferență între cele 2 combinații de pinioane, dar nu e fix ce ar trebui teoretic. Explicația nu o știu, posibil să fie și diferență între modul cum am măsurat (seturi de roți diferite) și alte chestii care-mi scapă. Într-o zi caut pinioanele vechi și confirm 100% că sînt 47x35.

Am dat 800 de lei pe pinioane, deci prețul găsit de tine pare ok. Manopera a costat parcă 1300 de lei - aveam oricum de făcut reparații la cutie.

Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4

Scris: Lun 10-Ian-2022 12:41
de iulian.arg
Interesanta situatia.
Insa pare ca nu prea merita bataia de cap decat pentru un numar mare de km facuti pe autostrada.
Ce probleme ai avut la cutie?
La mine intra mai greu uneori in marsarier iar treptele 3, 4 si 5 au cate un suierat specific care acopera zgomotul motorului pana la 2k rpm. Oricum, eu nu-i fac nimic pana nu devine problema acuta. E perfect functionala iar cu suieratul m-am obisnuit ca se pare ca doar eu il aud.

Re: Schimbarea treptei a 5-a la cutie BE4

Scris: Joi 13-Ian-2022 19:55
de landadev
S-a dovedit a nu fi nimic grav, niște zgomote care credeam că-s de la un rulment (de fapt vibra ceva piesă) și oricum trebuia schimbat ambreiajul.

Și da, în afară de a meșteri niște suporți să pui ceva cutie cu 6 trepte de la un Peugeot cu 2.2, cum am văzut pe forumurile franceze, nu cred că obții mare „upgrade”.