GolfMk1Vr6 scrie:De ceva vreme sunt in cautarea unei masini in bugetul de 8000 euro si uitandu-ma la toate nemtoaicele, suedezele, japonezele si cehoaicele, a ajuns sa-mi placa acest Citroen C5 III.
As dori sa ma lamuriti cu cateva aspecte:
-cum se prezinta la capitolul fiabilitate aceasta marca in general? Se spune ca frantuzoaicele sunt mai putin fiabile si mai costisitoare ca intretinere decat restul.
-se spune ca motoarele HDI sunt peste cele TDI, este adevarat?
-cum se prezinta motorul 2.0 HDI 163 cai pe-o masina c-o greutate ceva mai ridicata decat altele din clasa ei?
-in cazul posesorilor de C5 III, regretati alegerea facuta?
-ce consumuri aveti cu motorul de 2.0HDI 163 cai?
-suspensia hidractiva data pe modul sport, se comporta ca una normala in viraje sau tot mai exista acel ruliu de care se tot vorbeste?
Ma intereseaza in special costurile de intretinere si fiabilitatea fata de alte marci (Vw si restul)
Nu am stiut unde sa deschid acest topic, in caz ca nu l-am postat unde trebuie rog mutarea lui. Multumesc!
-la fiabilitate, mi se pare masina bine inchegata, chiar foarte solida, bucsi si articulatii zdravene. Pe a mea am luat-o la 95.000 km si are totul de nou. Un piviot inferior stanga o sa il schimb in 10.000 km maxim.
Nu compara C5 cu orice frantuzeasca, inafara de Renault Fluence nu prea are legatura cu nimic.
-HDI peste TDI la ce? Pana in 2009 cand TDI chiar erau direct injection si nu commor rail HDI erau mult mai silentioase, un sunet mult mai mic si mai rotund. Dupa 2009 favoarea inclina inspre TDI din punctul meu de vedere ca si zgomot deoarece au common rail. Este un motor folosit pe scara foarte larga, Citroen, Peugeot, Volvo, Mazda, Ford, asa cum TDI e folosit de VW Audi Skoda Seat. Nu ar trebui sa fie diferente notabile. Doar din punctul meu subiectiv de vedere, nu mi-as lua TDI pentru ca este un motor simplu si in trecut sunt recunoscute ca si tractorase:) Sunt subiectiv aici...
-azi am mers cu 2.0 HDI 160 cp si cu un Passat 2.0TDI 140 cp. Se misca la fel. C5 merge bine, este grea, dar daca sti sa conduci diesel o sa fie mai mult decat satisfacator motorul, NU este o masina rapida.
-C5 - daca ar fi sa iau din nou masina tot C5 as lua la banii ce i-am dat pe ea. Raport pret calitate imbatabil, poate Mondeo sau Superb sa se apropie dar Mondeo e sub ca si finisari, chiar mult, se cojesc butoanele pe el si Skoda este scumpa.
-Consumul meu este pe 20.000 km de 8.4% dar am 136 cp. In oras in Bucuresti consum de 10-11, inafara de 5-6.5% . Masina nu o menajez deloc, 60% din timp cutia sta pe modul sport. Este automata.
Manuala ar trebui sa ia cu 2l mai putin in oras si cu 0.5-1l mai putin inafara.
-suspensia H3+ data pe sport se comporta foarte misto. Cu cat ai viteza mai mare parca cu atat sta mai bine. Am facut test in sens giratoriu, nu pot sa accelerez masina cat de mult tine suspensia ca zbor de pe scaun:D
Cand abordezi curbe cu ea poti intra linistit si cu incredere.
Din punctul meu de vedere, Passat este destul de slab la suspensii, nu poti compara cu H3+ de pe Citoren.. Cutia este misto automata, DSG, dar este cu ambreiaj uscat, deci nu este la fel de fiabila. La C5 este japoneza, cu convertizor de cuplu, ambreiaj in ulei, deci mult mai fiabila. Plastice in partea de jos a bordului, mult sub C5. C5 are plastic unde este schimbatorul, mult sub Passat. Ca si greutate Passat e mai usor, Citroen mai greu, deci consum mai mare si viteza mai mica pentru C5. Ca si antifonare, Pasat este sub. Cutia manuala la Passat este mai precisa. Clima, la C5 e mai rafinata, nu baga de la inceput, ci doar cand temperatura a ajuns la cat ai cerut. (ex iarna pui 23 grade, nu baga decat direct cald) la Passat baga clasic. Vizibilitate mai buna in Passat, design mult mai monoton, special din spate sau laterala. Pretul nejustificat de mare la Passat.
Parerea unui prieten ce a condus ambele foarte mult este asa: Passat-ul nou este o masina ajunsa la maturitate , foarte reusita si bine construita. Este o masina corecta. C5-ul pe de alta parte este o masina cu care cei de la Citroen s-au depasit pe ei insisi. Este o masina ce surprinde placut prin lucruri ce le are si le face ce nu te-ai astepta de al un Citroen.
Anvelope in general mai mari la Citroen, 225.55.R17 standard, la passat 225.55.R16. Mai scumpe la Citroen dar nu se simt gropile la fel si arata mai bine. Iarna, Citroen are avantaj mare datorita suspesiei si greutatii mari pe fata. Eu nu am ramas impotmolit in parcare niciodata desi vecinii cu Passat cam ramaneau asta iarna.
Costuri de intretinere medii spre mari si la C5 si la Passat.
Sunt masini ce se indreapta incet incet catre cele premium.
Sper ca te-am ajutat!