Pagina 1 din 1

cutie automata

Scris: Mie 04-Feb-2015 19:11
de B 710 SYA
buna ziua am sunt nou pe forum si am si eu o problema am un citroen c5 motor 2.0 problema se prezinta in felul urmator
cand sunt in mers cate o data nu imi schimba treapta de viteza din 4 in 5 ramane in treapta 4 indiferent de cat de mare este turatia pe modul drive precizez nu se intampla mereu are toane
iar in modul manual schimba perfect toate vitezele

va multumesc

Scris: Sâm 07-Feb-2015 17:46
de B 710 SYA
am rezolvat problema era din cauza ca pe spate dreapta aveam un cauciuc de alta dimensiune am pus rezerva si avum schimba perfect fara nici o problema drumuri bune

Scris: Vin 22-Mai-2015 20:57
de vasile mihai sebastian
salut tuturor ,am sa postez aici sa nu mai deschid un nou subiect, este normal ca atunci cand scot maneta de viteze din pozitia P sa opuna un pic de rezistenta ?

Scris: Sâm 23-Mai-2015 09:43
de calorifer4
Nu, nu este normal sa opuna nici cea mai mica rezistenta, presupun ca ai fortat trecerea manetei din D in P fara ca rotile sa fie oprite complet :cry: sau ai neglijat complet prima inlocuire a uleiului la 60k/km. Pentru a nu avea entualele probleme de a ramane intepenita in P o lasi in N cu frana de mana trasa (nu va tine mult timp faza). Acest defect apare fregvent cand senzorii din calculator sunt busiti, neactionand la timp electromagnetul de deculpare a franei. Spala cutia si schimbai uleiul la nivel in prima faza, daca simtomul persita...calculator nou.
Imagine

Dar! posibil sa opresti masina in ramapa fregvent? atunci presupun ca este normal, dar daca face in plan drept nu este normal.

Scris: Sâm 23-Mai-2015 10:17
de DacianO
Daca este in rampa ,atunci este normal si la mine face la fel, daca este pe loc drept maneta merge foarte usor si nu agata.

Scris: Sâm 23-Mai-2015 10:58
de calorifer4
offtopic,

Chiar ma pus pe gand aceasta cutie de viteze 6AT echipata la citroen,... surpriza acceiasi cutie echipata si pe volvo S80 2.0...ha, diferenta de pret la ulei fiind colosala de la cel ''original'' PSA la ''original'' Volvo... chiar de 3 ori mai scum, dati-o dracu, firma CITROEN esti de tot rahatu' la faza asta.
Imagine
uleiul original cv at cod oe: 9734R7, mit distrus.

Scris: Dum 07-Iun-2015 22:55
de vasile mihai sebastian
multumesc de raspuns calorifer4 am sa merg cu ea la reprezentanta aici in FR. sper sa nu fie grav precizez ca masina are motor de 2.0 cumparata la mana a doua cu 115000 KM si nu stiu cand sa facut ultimul schimb de ulei la cutia de viteze pe carnetul ei nu apar decat reviziile facute doar la reprezentanta citroen si stiu ca aici in general cand faci o revizie in functie de cati km ai in bord schimba tot ce trebuie ca la carte

Scris: Lun 22-Iun-2015 19:19
de vasile mihai sebastian
salutare tuturor vin de la reprezentanta citroen Fr. care nici nu vrea sa auda de schimb de ulei la cutia de viteze automata precizand ca este garantat pe viata pur si simplu m-au refuzat cu acel refuz simpatic tipic frantuzesc adaugand in plus ca nu are rost sa i-mi ia banii

Scris: Lun 22-Iun-2015 23:39
de Beemer
Gasesti pe net tutorial de schimbat uleiul. Cu putina rabdare e chiar simplu de facut. Uleiul pentru cutie este:


Type of oil :

EURO 5 engine : AW-1 oil

EURO 4 engine : JWS 3309 ESSO oil
Oil capacity :

Dry gearbox oil capacity : Approximately 7 litres

Volume of oil remaining after draining (converter, receivers, etc.) : Approximately 4 litres

Quantity of oil to fill after draining : Approximately 3 litres


Tutorial:
http://sd-2.archive-host.com/membres/up ... SC_AM6.pdf

Scris: Mar 23-Iun-2015 09:18
de james kilowatt
Uleiul AW-1 cica ar fi fara mentenanta, aka "garantat pe viata" cum ziceau cei de la Citroen. Insa nu cred ca strica sa fie schimbat, totusi are alt rol decat intr-o cutite mecanica si e supus la chestii mai urate. Evident, cu conditia ca uleiul nou sa nu fie o facatura.

Scris: Mar 23-Iun-2015 10:48
de calorifer4
Ok de admirat metoda de intreprinzator, nu schimbam uleiul dar schimbam cutia... ce va spune clientul cand schimba cutia?? :? ...firma citroen e vai pla iei, a facut FOARTE MULTE GRESELI la nivelul fiabilitatii produselor pentru europa de est (mai sunt si alti dar momentan ne uitam la noroiul din curtea noastra)... oare din cauza asta se retrage din romania?... am motive personale sa fiu suparat pe iei, fiecare gandeste cum vrea, probabil forumul nu este dedicat doar postarilor cu masini frumoase, flori, fete si alte metode de lins clientii [-X .

Revin, orice grup de transmisie necesita la un anumit interval inlocuirea uleiului, de ce?, pentru ca piesele odata cu trecerea timpului se uzeaza ceea ce este normal si mai produc si pilitura destul de fina care dauneaza cel mai mult. Presupun totusi ca au avut macar bunavointa sa verifice daca exita joc in cablajul timoneriei. Acum 5 zile un prieten a patit-o la un Dodge Charger USA cu agatatul manetei pana sa blocat in P... problema la el a fost ruperea unui arc de pe sufa de actionare la capatul timoneriei de la cutie.

Scris: Mar 23-Iun-2015 11:33
de james kilowatt
Chestia e ca nu Citroen fac cutiile automate, din ce stiu eu sunt facute de altii. Warner, ZF, Aisin, etc. Oricum sunt componente foarte sofisticate si sensibile si probleme de fiabilitate au cam fost prin toate curtile.

Scris: Mar 23-Iun-2015 14:47
de bogwol
calorifer4 scrie: ...firma citroen e vai pla iei, a facut FOARTE MULTE GRESELI la nivelul fiabilitatii produselor pentru europa de est (mai sunt si alti dar momentan ne uitam la noroiul din curtea noastra)... oare din cauza asta se retrage din romania?...


Citroen a plecatd in Romania de cca 2-3 ani. Ma rog, a ramas Peugeot ca tot aia e ca face parte din grup. Mi se pare o decizie oarecum logica daca vrei sa iti eficientizezi costurile. Oricum ramane cineva (Peugeot in acest caz) sa aiba grija de bussines.
Din cate imi amintesc, la VAG cred ca exista un singur reprezentant oficial al firmei pe Romania, si nu cate unul pentru fiecare membru al concernului....