"indiferent de drum"
Pai depinde strict de drum si eventual de vant.
Daca esti la vale 1800 ture sunt prea multe.
Daca esti pe drum drept sau 2-3% panta, 1800 sunt ok turbina fiind solicitata putin.
Daca esti in panta mai serioasa (+5%) s-ar putea sa fie subturat sau extrem de subturat.
Daca esti intr-o panta mare (+10%) s-ar putea sa fie atat de subturat incat sa nu reuseasca motorul sa-ti tina viteza setata de tempomat.
Cu alte cuvinte un motor este subturat doar atunci cand efortul care i se cere este la limita sau peste ceea ce poate oferi.
O cutie automata clasica (cum se gaseste pe C5) niciodata nu subtureaza motorul.
In cazul asta, motorul sta in intervalul 1400-1600 ture 90% din timp dar, cand are nevoie de sarcina, urca imediat turatia si eventual retrogradeaza 1-2 trepte pastrand turatia optima in majoritatea timpului.
In legatura cu turbina cel mai indicat e sa fie solicitata cat mai putin. De exemplu in loc de 2000 de ture si presiune supraalimentare 2 bari e mai bine sa ai 3000 de ture si supraalimentare 1 bar.
Sper ca se stie ca presiunea aia nu e facuta in mod gratuit ci doar cand e nevoie de ea ca de asta ne plac noua turbo-urile ca ne dau putere suplimentara atunci cand avem nevoie de ea si mult mai jos in ture.
Sper sa se inteleaga ce-am elucubrat pe aici.
