Pagina 1 din 1
Motor - Citroën C5 2,0 HDi Seduction
Scris: Mie 22-Aug-2018 18:19
de aditd
Ma uit dupa un Citroën C5 2,0 HDi Seduction, care desi este din 10/2013 are fabuloasa suma de 293.000 km.
Acum am o masina cu care am 191.000 km si in 110.000 km (11 ani) am schimbat destule incat sa nu ma sperie neaparat km.
Totusi 293.000 km e ceva si as intreba: cum credeti ca mai tineti acest motorul in urmatorii 10 ani? Sau mai tine 10 ani (la vreo 10.000 km/an)
Intreb din perspectiva unei segmentari (daca se face asa ceva la aceste motoare) si la cati km ar trebui facuta.
Vin de la 120 cp benzina deci nu ma deranjeaza daca acum masina asta ar avea 140cp diesel (eu tot as urca ca putere).
Orice alta parere e binevenita.
Multumesc.
Re: Motor - Citroën C5 2,0 HDi Seduction
Scris: Vin 24-Aug-2018 07:39
de kady28
Motorul in sine daca a fost intretinut bine si la timp ar putea duce lejer si 500k km. Masina clar ca a mers mult pe autostrada si asta nu e un lucru rau pentru motor.
Motorul are sanse foarte mari sa tina urmatorii 10 ani dar unele din partile lui conexe nu cred ca o sa tina atat si aici ma refer la: turbina, egr, pompa injectie, injectoare, DPF, diferiti senzori.
Re: Motor - Citroën C5 2,0 HDi Seduction
Scris: Vin 24-Aug-2018 10:42
de iulian.arg
Sunt demult apuse vremurile in care o masina era o caroserie si un motor. La masinile moderne pot fi foarte multe alte chestii scumpe care sa-ti cada inaintea motorului si ansamblurilor lui. Daca iti crapa un far, te costa 1000 lei, ventilator motor 1000-1500 lei, un ambreiaj complet 2000-3000 lei, planetara 500 lei, rulment 200-500 lei, piese instalatie AC, 300-1500 lei si tot asa.
Am un prieten ce si-a luat o masina cu 6500 euro, evident cu ~100k km dati inapoi grosolan. Acum are 300k km reali. pana in momentul de fata, in 70k km facuti de el, a bagat ~5000 euro doar in reparatii fara sa se vada neaparat; masina-i tot varza si scartaie si bate din toti rarunchii. Cu intretinere si consumabile sare lejer de 8000 euro cheltuiti pe ea. Pentru 1500-2000 euro in plus la achizitie, ar fi scutit mare parte din cei 5000 euro cheltuiti pe reparatii. Masina e in stadiu aproape terminal si proprietarul la fel. Nu trece o luna fara sa bage masina in service sa-i mai repare cate ceva.
Probabil masina pe care vrei s-o iei e varianta manuala si fara suspensie H. Ia-o doar daca-i impecabila si daca are semne clare ca a rulat doar pe autostrada. Daca e bunghita toata caroseria si vopseaua, sigur a facut orasul. Deasemenea timoneria trebuie sa fie foarte precisa si pedalele sa nu fi ajuns la metal. Uzura interiorului trebuie sa fie minima.
Daca e in conditii bune, modelul cu suspensie clasica si cutie manuala face cam 4000-4500 euro iar varianta cu suspensie hidraulica si cutie automata face cam 5-6000 euro.
Nu-ti fa probleme de putere ca e destula. Nu trebuie sa compari 120 cai benzina cu 140 cai diesel ca nu prea exista termen de comparatie intre ele.
Dar vezi daca nu cumva iesi mult mai bine cu 1-2000 euro in plus la achizitie.