Pagina 1 din 2

C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Mie 13-Mai-2020 20:11
de sebastian9415
Buna seara
Recent am cumparat un C5 x7 2.0hdi si cand parchez in panta nu mai porneste a doua zi. Pe loc drept nu am avut probleme.
Solutia de moment a fost sa amorsez eu instalatia de motorina strangand pompa manuala de amorsare ca sa vina motorina pe furtun. Se observa aer pe un furtunul transparent care vine de la acea pompa para. Care ar fi rezolvarea? O supapa unisens, filtrul de motorina sau pompa de amorsare defecta?

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Mie 28-Oct-2020 23:09
de sebastian9415
Dupa multe cautari si verificari, mecanicul a gasit o pata de ulei intre pompa de inalte si chiulasa plus 2 erori pe tester: P11ac si P2291. Totusi asta nu explica dezamorsarea circuitului de motorina si nevoia de a amorsa manual. Se poate reconditiona pompa de inalte sau are o supapa in interior care nu se poate schimba si trebuie inlocui toata pompa? Pompa de inalte este Delphi si are codul 1920QP.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Vin 30-Oct-2020 11:06
de kady28
Nu e de la pompa de injectie, e de la para pentru ca scapa motorina inapoi. Solutia e o supapa de sens.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Sâm 31-Oct-2020 22:14
de sebastian9415
Am deja supapa unisens și nu e de la asta pentru ca rămâne un gol de aer după supapa nu înainte. Ma gândesc sa nu fie de la filtru de motorina sau de la capac. Totuși, e așa imposibil sa fie de la pompa? Ma gândesc ca are o supapa acolo ca sa nu plece motorina pe retur in rezervor.
Imagine

Imagine

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Lun 02-Noi-2020 20:45
de kady28
Capacul are surubul de aerisire, ala negru de plastic cu cap cruce. Vezi ca acolo parca are un o-ring mic si poate prinde aer.
Mai e capacul, vezi sa nu fie fisurat si garnitura capacului, la fiecare montaj ungi carcasa si garnitura cu putina vaselina sa nu se ciupeasca.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Lun 02-Noi-2020 21:15
de sebastian9415
Dacă filtrul de motorina nu e de vina mai rămâne sa cumpăr acel capac. Deși e destul de scump pentru o bucata de plastic și sper sa nu îl iau degeaba.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Lun 02-Noi-2020 22:57
de sebastian9415
Deci am luat azi un filtru pentru motorul de 103kw cum am eu iar cand am ajuns la mecanic mi-a zis ca nu e bun ca nu e la fel ca cel actual de pe masina care are gaura din interior mai mare. Adica ca acesta de mai jos, cu diametru de 24mm. Eu am luat cu diametru de 15mm. Nu mai inteleg acum, am eu filtru pentru modelul de 163 cai sau asa e la motorul de 140 cai de pe facelift?
Se poate cauta piesa dupa VIN? VF7RDRHA4FL505034
Eu pe toate site-urile de piese doar modelul cu diametru de 15mm am gasit la modelul de 140 cai.
Imagine

Imagine

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Mie 18-Noi-2020 10:35
de kady28
Tu ai carcasa la filtru ca la motorul de 163 cai. Filtrul bun e ala din prima poza, cu diametrul mai mare. Cod pentru filtru Purflux este C526

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Mie 18-Noi-2020 12:33
de sebastian9415
Am aflat pana la urma de la mecanic. Am pus filtru nou și tot aceeași problema am. Ciudat e ca înainte a umblat la filtrul vechi, doar l-a scos și l-a pus înapoi iar o săptămâna a pornit din prima de fiecare data. După ce a pus filtrul nou iar trebuie sa amorsez, acum chiar și de 2 ori. In plus e prima data când pornesc și mi se oprește motorul la 3 secunde și a trebuit sa amorsez mai mult. Apoi mi s-a oprit o data și intr-o intersecție când am vrut sa plec cu a doua la 15 km/h. Toate astea după ce a pus filtrul nou. Ma gândesc ca înainte a fixat mai bine capacul sau mufele alea și era totul etanș de pornea fără amorsare.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Joi 26-Noi-2020 10:19
de sebastian9415
Am schimbat și filtrul de motorina și capacul de la filtru dar fără rezultat. Conectorul de la ieșirea din filtru văd ca are o clema rupta. Ma gândesc sa nu fie și de acolo problema dar trebuie sa cumpăr tot furtunul. Știe cineva codul piesei sau denumirea exactă la furtunul de tur dintre filtru și pompa de înaltă ?
Imagine

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Mie 13-Ian-2021 19:47
de sebastian9415
Între timp am mai schimbat și carcasa filtrului și conducta dintre filtru și pompa de înaltă presiune dar fără rezolvare. La drum mai lung s-a aprins check engine și mașina a intrat in limp mode. După ce o opream și porneam iar trăgea ok un timp și după iar nu mai trecea de 3000 rpm. După o oprire scurta cu fata la deal eroarea cu check engine a dispărut și a început sa tragă mașina ok. Acum găsit erorile p0087 și p2291 iar mecanicul a zis ca trebuie schimbat regulatorul de debit, cel de pe pompa de înaltă. Eu l-as schimba dar nu am vreo garanție ca asta e rezolvarea. Fata de acum câteva luni, trebuie amorsata mai mult la pompa para ca sa pornească.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Joi 14-Ian-2021 08:50
de gabimilo1
Salut

Imagine

Imagine

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Joi 14-Ian-2021 09:34
de sebastian9415
Am văzut asta și nu reiese ca e de vina neaparat regulatorul. Poate fi și pompa de înaltă sau o problema pe traseu. Dar la filtrul nu cred ca mai e ceva care sa ducă la dezamorsare, deci una din primele 2. Mai poate fi altceva?
La diagnoza am văzut ca presiunea variază de la 320 la 360 Bari la relanti, iar normal ar trebui o variație de maxim 5-10 Bari. De aici ar fi regulatorul problema. Mulțumesc pentru răspuns.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Joi 14-Ian-2021 11:42
de gabimilo1
dintre posibilitatile de defectare vad ca regulatorul e comun ambelor. Si e cel mai ieftin dintre ele. Daca si mecanicul zice ca asta ar fi de vina poate e bine de luat in seama.

Re: C5 2.0 HDI probleme pornire

Scris: Joi 14-Ian-2021 12:05
de sebastian9415
Am dat comanda azi. Dar după atâtea verificări nu mai pot fi sigur de nimic pana nu văd problema rezolvată.