P0299 - presiune scăzută turbo motor 2.2HDi DW12C
Scris: Lun 08-Feb-2021 13:14
Bună ziua,
Am o problemă destul de complicată la un Citroen C5 motor 2.2 de 204cp. Nu am mai găsit un fenomen asemănător descris pe net.
Problema a apărut în mers, la intrare pe autostradă (aprox. 110km/h). Dintr-o dată mașina a pierdut puterea simțitor, ca si cum ar merge fara turbo. Nu mi-a apărut nici o eroare în bord, doar pilotul automat s-a dezactivat după aproximativ 2.
Problema a persistat și nu am observat nici o modificare după repornire motor.
Am dus mașina la mecanic in Cluj, un mecanic foarte bun, specialist pe Citroen. In diagbox da eroare P0299 (presiune mica pe turbo).
Primul pas a fost verificarea tubulaturii -> tubulatura nu are probleme.
Apoi a demontat actuatorul electronic de la turbină -> nici acesta nu are defect.
După remontarea actuatorului am mers in test cu programul pornit să vedem ce se întâmplă: calculatorul cere 2.4 (bar sau psi) dar pe turbina produce doar 1.6 - deci o diferență de presiune destul de servera.
După acel test am observat că mașina "trage" dar doar peste 2800/3000 ture, in rest e tot "leșinată".
Întrebarea și dilema mea este următoarea:
Având în vedere că comportamentul mașinii s-a schimbat simțitor după verificarea actuatorului e corect să trag concluzia că actuatorul e de vina? Sau poate fi circuitul electric de la actuator?
Aștept orice păreri,
Mulțumesc!
Sent from my GM1913 using Tapatalk
Am o problemă destul de complicată la un Citroen C5 motor 2.2 de 204cp. Nu am mai găsit un fenomen asemănător descris pe net.
Problema a apărut în mers, la intrare pe autostradă (aprox. 110km/h). Dintr-o dată mașina a pierdut puterea simțitor, ca si cum ar merge fara turbo. Nu mi-a apărut nici o eroare în bord, doar pilotul automat s-a dezactivat după aproximativ 2.
Problema a persistat și nu am observat nici o modificare după repornire motor.
Am dus mașina la mecanic in Cluj, un mecanic foarte bun, specialist pe Citroen. In diagbox da eroare P0299 (presiune mica pe turbo).
Primul pas a fost verificarea tubulaturii -> tubulatura nu are probleme.
Apoi a demontat actuatorul electronic de la turbină -> nici acesta nu are defect.
După remontarea actuatorului am mers in test cu programul pornit să vedem ce se întâmplă: calculatorul cere 2.4 (bar sau psi) dar pe turbina produce doar 1.6 - deci o diferență de presiune destul de servera.
După acel test am observat că mașina "trage" dar doar peste 2800/3000 ture, in rest e tot "leșinată".
Întrebarea și dilema mea este următoarea:
Având în vedere că comportamentul mașinii s-a schimbat simțitor după verificarea actuatorului e corect să trag concluzia că actuatorul e de vina? Sau poate fi circuitul electric de la actuator?
Aștept orice păreri,
Mulțumesc!
Sent from my GM1913 using Tapatalk