Masina pierde din putere> Erori P1498 P0488 P11AB
Scris: Sâm 01-Ian-2022 12:03
In mers mi s a apris martorul motor , si indicatia "Engine Fault - Repair needed". Cand sa intamplat asta eram pe autostrada,in drum spre munte.Masina sa comportat ok, am si menajat o fiindca nu stiam la ce sa ma astept, dar am circulat pana la Brasov cu o media de 120-130 km.in apropiere de Bv, a disparut eroarea, si m am bucurat crezand ca sa desfundat pe drum si am scapat de problema.Mentionez ca masina circula o data pe saptamana, 20-30 km maxim, casa,piata si inapoi.Model C5, X7. 163 Cp, cutie automata, H3, 140 000 km.M am gandit ca fiind motor puternic, circuland putin sa se fi infundat cate ceva, si la drum lung si a dat drumul.Pe drumul de intoarcere, pana sa intru in ambuteiaj pe valea Prahovei nu a mai aparut alerta in bord, insa cum am incetinit, a reaparut, masina functionand normal.Am mers cu alerta in bord pana la 30 km de Constanta, unde am simtit ca incepe sa piarda din putere, cu 2 km inainte de casa, trageam de ea, mai mult de treapta 2 nu urca, mergea in smucituri,max 15-20 km ora.
Pe tester mi a dat :P1498 (Air mixer: Position incorrect (Closed too far)).P0488 (Air mixer: Position incorrect (Closed too far)), si P11AB (Air circuit: Turbo pressure lower than the minimum threshold).ca si simptom, daca plec cu ea turata, ma duce pana in a viteza 5-6, dar cum incetinesc, pierde din putere nu mai accelereaza, si trebuie sa opresc, sa scoit cheia, si apoi isi mai revine dar maxim viteza 2-3 pana in 40 km. Am fost nevoit sa parcurs in modul acesta 20 km, si cand am oprit o se sitea miros de gaze, si iesea ceva fum din zona turbinei.Inclin sa cred ca tunci cand este rece, si nu s au adunat multe gaze pe instalatie, merge, dar cand se incalzeste si probabil se aduna gaze, incepe cu problemele.
Mecanicul spune ca trebuie curatata turbina, dar trebuie demontata puntea, dar nu as face asta fara a fi sigur ca nu se inseala, si de fapt problema nu este din alta parte, valve, actuatori, senzori,etc.
Multumesc in avans pentru eventualele sugestii..
La multi ani !!
Pe tester mi a dat :P1498 (Air mixer: Position incorrect (Closed too far)).P0488 (Air mixer: Position incorrect (Closed too far)), si P11AB (Air circuit: Turbo pressure lower than the minimum threshold).ca si simptom, daca plec cu ea turata, ma duce pana in a viteza 5-6, dar cum incetinesc, pierde din putere nu mai accelereaza, si trebuie sa opresc, sa scoit cheia, si apoi isi mai revine dar maxim viteza 2-3 pana in 40 km. Am fost nevoit sa parcurs in modul acesta 20 km, si cand am oprit o se sitea miros de gaze, si iesea ceva fum din zona turbinei.Inclin sa cred ca tunci cand este rece, si nu s au adunat multe gaze pe instalatie, merge, dar cand se incalzeste si probabil se aduna gaze, incepe cu problemele.
Mecanicul spune ca trebuie curatata turbina, dar trebuie demontata puntea, dar nu as face asta fara a fi sigur ca nu se inseala, si de fapt problema nu este din alta parte, valve, actuatori, senzori,etc.
Multumesc in avans pentru eventualele sugestii..
La multi ani !!