Citroen C3-1.4 HDI
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Mie 18-Ian-2017 15:06
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C3, 1.4 HDI
Citroen C3-1.4 HDI
Buna ziua, am un Citroen C3 , 1.4 HDI/ 2004 care nu mai porneste decat daca amorsez pompa de motorina (para) de sub capota : in prima faza porneste si se opreste dupa cateva secunde, ulterior dupa ce amorsez pompa din nou, porneste. Am problema aceasta de fiecare cand incerc sa pornesc masina . Masina pierdea ulei asa ca recent am dus-o in service unde a fost reconditionata turbina , au fost inlocuite: garnitura admisie, garnitura culbutori, acumulatorul, uleiul (ELF 10W40) si filtrul de ulei. Problema mentionata a aparut imediat dupa ce au fost realizate interventiile de mai sus. Masina sta in garaj (15 gr C). Rog sugestii. Multumesc
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Re: Citroen C3-1.4 HDI
Sigur au desfacut in badjocura furtunasele cu pompa de amorsaj si au stricat stuturile de la capatul conductelor sau minunea de pompita a cedat nervos odata cu cei din service (este o supapa uni-sens speciala pentru a nu dezamorsa instalatia), filtrul de motorina a fost schimbat?
La inlocuire turbo se curata galeria admisie si evacuare se verifica etansarea turbo-intercooler se schimba filtrul de aer se citesc valorile pe tester se face test in drum treapta 2 si 3 la maxim de turatie!
uleiul 10w40 se pune doar vara cand temperaturile depasesc minim 25C in rest la acest motor doar 5w30 sau 5w40 de altfel risti sa inlocuiesti din nou turbina
Turbina nu se repara (reconditioneaza) se inlocuieste. (rulmentii axului nou isi vor face joc din nou in carcasa veche si uzata)
La inlocuire turbo se curata galeria admisie si evacuare se verifica etansarea turbo-intercooler se schimba filtrul de aer se citesc valorile pe tester se face test in drum treapta 2 si 3 la maxim de turatie!
uleiul 10w40 se pune doar vara cand temperaturile depasesc minim 25C in rest la acest motor doar 5w30 sau 5w40 de altfel risti sa inlocuiesti din nou turbina
Turbina nu se repara (reconditioneaza) se inlocuieste. (rulmentii axului nou isi vor face joc din nou in carcasa veche si uzata)
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Mie 18-Ian-2017 15:06
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C3, 1.4 HDI
Re: Citroen C3-1.4 HDI
Multumesc pentru raspuns si pentru poza.
Filtrul de motorina nu a fost inlocuit la aceasta reparatie, a fost inlocuit acum 5000 de km, la fel si filtrul de aer (ambele Mann). Are rost sa mai schimb acum filtrul de aer? o sa duc masina din nou in service si as putea sa le duc si filtrul.
din pacate nu mi-am permis turbina noua si din motivul asta am optat pentru reconditionare . in 2014 am luat una din dezmembrari (am ramas in pana departe de casa si a fost singura varianta disponibila atunci) si mi-a facut probleme (pierdea cam 0.5 l de ulei la 3-400 de km). despre ulei stiam ca se recomanda iarna unul mai putin vascos, dar mi-au spus in service ca nu ar trebui sa fie probleme cu 10W40, mai ales ca fac maxim 10000 de km/an si nu imi da mana sa il schimb la 5000 de km, in functie de anotimp.
Ce mi-ai recomanda sa fac in legatura cu problema asta, in afara de a le solicita celor din service sa faca verificarile la care ai facut referire ?
Filtrul de motorina nu a fost inlocuit la aceasta reparatie, a fost inlocuit acum 5000 de km, la fel si filtrul de aer (ambele Mann). Are rost sa mai schimb acum filtrul de aer? o sa duc masina din nou in service si as putea sa le duc si filtrul.
din pacate nu mi-am permis turbina noua si din motivul asta am optat pentru reconditionare . in 2014 am luat una din dezmembrari (am ramas in pana departe de casa si a fost singura varianta disponibila atunci) si mi-a facut probleme (pierdea cam 0.5 l de ulei la 3-400 de km). despre ulei stiam ca se recomanda iarna unul mai putin vascos, dar mi-au spus in service ca nu ar trebui sa fie probleme cu 10W40, mai ales ca fac maxim 10000 de km/an si nu imi da mana sa il schimb la 5000 de km, in functie de anotimp.
Ce mi-ai recomanda sa fac in legatura cu problema asta, in afara de a le solicita celor din service sa faca verificarile la care ai facut referire ?
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Re: Citroen C3-1.4 HDI
roagai sa declipseze cu grija capetele de la furtunase si sa se uite atent daca garniturile sau stuturile sunt ok, pompita daca instalatia este amorsata trebuie oarecum sa fie tare, daca este moale cam atata ia fost.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Mie 18-Ian-2017 15:06
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C3, 1.4 HDI
Re: Citroen C3-1.4 HDI
Multumesc, asa am sa fac. in momentul asta pompita e moale, trebuie sa o amorsez de fiecare data cand plec cu masina, ceea ce e f neplacut mai ales acum iarna. in rest masina trage bine in treapta 2 si 3 dupa reparatia turbinei (inainte cu greu urcam pante in treapta 2 de viteza). imi recomanzi sa schimb si filtrul de aer, acum ?
daca nu iti cer prea mult, imi poti recomanda un program de identificare piese pentru Renault (am vazut ca la citroen il ai in romana si m-am gandit ca ai putea sa folosesti programe si pentru alte marci)? momentan eu folosesc : http://www.catcar.info/renault/?lang=en, numai ca nu identifica in functie de VIN si mi-e foarte greu (am un Renault Clio Symbol 1.5 dci) (catcar.info identifica pentru toate marcile dar pe renault e foarte slab)
pentru citroen am cont aici: http://service.citroen.com/ . e in engleza dar m-a ajutat f mult , mi-am gasit mult mai ieftin si mai usor piese de schimb, folosind codurile originale.
daca nu iti cer prea mult, imi poti recomanda un program de identificare piese pentru Renault (am vazut ca la citroen il ai in romana si m-am gandit ca ai putea sa folosesti programe si pentru alte marci)? momentan eu folosesc : http://www.catcar.info/renault/?lang=en, numai ca nu identifica in functie de VIN si mi-e foarte greu (am un Renault Clio Symbol 1.5 dci) (catcar.info identifica pentru toate marcile dar pe renault e foarte slab)
pentru citroen am cont aici: http://service.citroen.com/ . e in engleza dar m-a ajutat f mult , mi-am gasit mult mai ieftin si mai usor piese de schimb, folosind codurile originale.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Re: Citroen C3-1.4 HDI
in catcar la sectiunea renault e jale in special la clio unde seriile pentru europa de est nu se pot regasii in tabel, singura varianta fiind prin cei de la eurocar teleorman in baza unui contract de prestari servicii sau mai simplu in baza unui abonament pe site https://www.partslink24.com/partslink24/user/login.do usor costisitor.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Mie 18-Ian-2017 15:06
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C3, 1.4 HDI
Re: Citroen C3-1.4 HDI
cred ca o sa raman la varianta gratuita, pentru o masina nu merita sa platesc abonament. daca aveam parc de automobile renault poate merita...multumesc pentru ajutor, o sa postez concluziile dupa ce revin din service.
-
- just curious
- Mesaje: 7
- Membru din: Mie 29-Noi-2017 22:45
- Localitate: Alba Iulia
- Masina: Citroen C4 2009 motorina
Re: Citroen C3-1.4 HDI
Concluzii ceva?
Înapoi la “Mecanica - C3 II - III”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187668
Total subiecte 18616
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11703
Cel mai nou membru Vertu