Pagina 1 din 1

Buna ziua

Scris: Mie 04-Aug-2021 20:02
de Iancu.sebastian
Buna ziua am un Citroën jumper 2.2 , 2016 și am o problema la sistem de ac , in prima faza am fost la service am încărcat cu freon nu a pornit am fost din nou sa uitat la compresor era blocat toate bune am comandat compresor nou la montat pe mașina și tot nu pornește , am verificat dacă vine curent la mufa nu vine , am verificat firele aproape din calculator și nu vine curent am fost la tester ventilatoarele pornesc compresorul nu eroare îmi da releu am schimbat și relele și nimica sa mai întâlnit cineva cu așa ceva ?? Nu ii dau de cap un ajutor va rog

Re: Buna ziua

Scris: Mie 04-Aug-2021 20:36
de gabimilo1
Salut,

filtrele care sint in instalatia ac cum sint? Senzorul de presiune? Valva de expansiune (daca are)?

Re: Buna ziua

Scris: Joi 05-Aug-2021 07:24
de Iancu.sebastian
Senzorul de presiune unde se afla ? Am verificat firele nu vine curent pe ele am verificat aproape de calculatorul mașini și nu da curent

Re: Buna ziua

Scris: Joi 05-Aug-2021 08:05
de gabimilo1
Nu cunosc modelul tau de masina. Teoretic pe undeva pe linga radiatorul de clima, ar trebui sa fie trei fire la el. El trimite informatia legata de presiunea minima sau maxima existenta in intalatie de obicei catre ecu iar acesta va trimite curent catre mufa compresorului cind se da drumul la ac(clima).
Daca senzorul e defect sau firele /mufele de pe traseu cu contacte imperfecte sau daca ti-a bagat prea multa presiune sau prea putina atunci la ecu nu ajunge informatia de care el are nevoie.

Trebuie sa tii cont ca tensiunea de la mufa compresorului difera in functie de tipul acestuia - daca e cu ambreiaj la mufa trebuie sa vina 12 v daca este cu electrovalva atunci la mufa lui trebuie sa vina o tensiune variabila din cite stiu, mai mica de 12 v, cam pe la 4 - 5 v.

Presupun a compresorul tau e cu ambreiaj.

Cuplarea ambreiajului compresorului poate fi facuta printr-un releu. Deoarece masina ta e destul de noua iar eu nu am schema electrica de la ea, nu pot sa-ti zic decit ca principiu - ecu (de obicei) trimite un minus la bobina releului (daca il ai) iar acesta va trimite catre compresor un plus. Acest plus vine de obicei dintr-o siguranta. La fel si plusul de la bobina releului, tot dintr-o siguranta. Uneori aceste doua plusuri vin din aceeasi siguranta.

Daca zici ca ai avut vechiul compresor blocat e posibil ca siguranta sa se fi ars. Nu prea se strica releele. Uneori se mai prajesc contactele de pe traseu, din mufe.

verifica sigurantele cu atentie, vezi ca pot fi mai multe tablouri de sigurante si de asemenea daca vin plusuri din sigurante diferite, ele pot fi in tablouri diferite.

Re: Buna ziua

Scris: Joi 05-Aug-2021 17:31
de Iancu.sebastian
Am verificat toate siguranțele am schimbat aproape toate relele și nici o schimbare am desfăcut firele de lângă calculator sa văd dacă vine curent și nici acolo nu vine ma gândesc sa fie din calculatorul mașini șah din ce cauza ca nu pot sa ii dau de cap

Re: Buna ziua

Scris: Vin 06-Aug-2021 00:03
de dj01fad
testerul ce zice?
- temperatura exterioara
- temperatura valva expansiune
- temperatura lichid racire
- presiune instalatie
si altele... AC authorisation, etc...
degeaba cauti numai erori cu testerul...

Re: Buna ziua

Scris: Vin 06-Aug-2021 20:18
de Iancu.sebastian
Este cineva din alba Iulia care are tester și face așa ceva ? Eu la care am fost nu aveau tester de Citroën

Re: Buna ziua

Scris: Sâm 19-Aug-2023 13:00
de dragos1453
Salut
S-a rezolvat?