Citroen C5 III - Nedumerire mufa baterie / Parking break fau

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Eurofighter
pasionat
Mesaje: 156
Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
Localitate: Bucuresti

Citroen C5 III - Nedumerire mufa baterie / Parking break fau

Mesajde Eurofighter » Lun 01-Feb-2016 18:15

Salutare tuturor!

Am ceva nedumeriri apropo de comportamentul masinii si am zis sa intreb intai aici, inainte de a merge la reprezentanta. Masina este un C5 III din 2010, ~120.000 km.

1) Baterie / sistemul electric
Cu putin timp inainte de sarbatori, nu a mai vrut sa porneasca de dimineata, am zis ca aia e, s-a terminat bateria, o aveam de trei ani, deci fuga la inlocuit. Am luat un Bosch, instalat pe masina, hai sa facem masuratorile pentru a primi garantia bateriei. Iar la masuratori incarca doar cu ~12V, deci au tras concluzia cei de la care am cumparat bateria ca exista o problema la alternator, de nu incarca bine. Mers in service, facut diverse mai multe teste si concluzia este urmatoarea: pe borna de - de la baterie exista o mufa, cea verde din fotografiile atasate. Atunci cand este conectata mufa, incarcarea se face cu ~12V, cand mufa este deconectata, incarcarea se face ~14V. Si rugamintea este sa imi spuneti ce este mufa aceea si care este rolul ei? Cei de la service banuiesc ca ar face legatura cu ceva computer care dicteaza alternatorului cat sa incarce bateria, ca sa nu o supra-incarce... Dar poate cumva stie cineva dintre voi sa spuna sigur.
Imagine
Imagine

2) Parking break faulty / Anti-rollback system faulty
Acum aproximativ o luna au aparut aceste doua notificari in bord, apoi au disparut. Aseara au aparut din nou, de dimineata parca nu le-am remarcat. Rugamintea este sa imi spuneti daca ati avut si voi de-a face cu aceste erori, din ce cauze apar, ce verificari pot face si care este rezolvarea.
Imagine
Imagine

Va multumesc foarte mult si va doresc toate bune!

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Lun 01-Feb-2016 18:21

Salut!

In legatura cu eroarea, eu le-am avut, a fost stricat/uzat contactul pedalei de frana. Cand doream dezactivarea franei de mana imi spunea "keep your foot on the break pedal" chiar daca era pedala apasata.

Ai grija, la mine dezactivase aceasta eroare tot blocul de siguranta, cu ABS, ASR, EBD deci frane sufletul

Avatar utilizator
julaikos
pasionat
Mesaje: 340
Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
Localitate: Potigrafu
Masina: Oltcit 12 TRS
2: Citroen BX trd break
3: Citroen c4 1.thdi

Mesajde julaikos » Lun 01-Feb-2016 19:49

Despre partea cu incarcatul,nu exista nici un calculator suplimentar care sa dicteze incarcarea in baterie,toata treaba asta cu incarcarea se face doar in alternator de catre releul de incarcare,totusi mufa aia o face legatura mai departe pe undeva insa fara schema electrica e mai greu de ghicit din poze...
Daca munca era buna o luau boierii de mult!

simply the lex
simpatizant
Mesaje: 42
Membru din: Joi 05-Apr-2012 08:11
Localitate: Pitesti

Mesajde simply the lex » Mar 02-Feb-2016 10:50

Masoara si la nivelul alternatorului si vezi cat incarca, am si eu o problema de genul asta, am scris si in sectiunea dedicata "Electrica" dar fara niciun feedback. La mine când pornesc masina, daca nu o accelerez, nu incarca alternatorul, ramane pe 12V, cum ii dau un "shpritz", urca in 14V, acelasi fenomen se intampla si daca masor la baterie si la alternator, suspectez regulatorul de tensiune de pe alternator. In schimb, n-am vazut mufa aia de care zici tu. Masina mea este un C5 2011 2.0 Hdi 140cp...

Incearca treaba asta, sa ii dai un shpritz si sa masori dupa, chiar sunt curios daca se manifesta la fel.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 02-Feb-2016 11:21

Daca ar fi sa ma bazez pe experienta de pe masini din anii '80 mufa respectiva culege o informatie despre starea bateriei (de exemplu un ampermetru care verifica "sensul" in care se "scurge" curentul, fie un volmetru) si fie comanda direct excitatia alternatorului, fie o comunica calculatorului care comanda alternatorul.
Cand o deconectezi informatia e "baterie 0/descarcata" si atunci alternatorul incepe sa bage ca inecatul (la fel se intampla si la Moskwich 1500, ca sa discutam de masini echivalente :D)

E posibil ca sa relenti alternatorul totusi sa nu bage suficient curent (ca intensitate) incat sa poti masura crestere de voltaj la bornele bateriei. Cu motorul mai turat ai incercat sa masori?

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Mar 02-Feb-2016 12:53

celebra mufa de care vorbiti cred ca e cea care transmite catre ECU faptul ca se descarca bateria cand nu e motorul pornit si iti taie diverse: geamuri electrice, muzica, etc pana la urmatoarea repornire.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 02-Feb-2016 14:08

Mufa/cablul este masa pentru modul care determina starea de incarcare a bateriei. Modulul primeste alimentare prin siguranta F01 a BSM si este conectat (BUS) la BSI.
In cazul in care incarcarea merge clasic (modulul deconectat) cred ca alternatorul este OK, dar sunt probleme cu cablurile/conexiunile.
Diagnoza s-a pus pe masina? Exista conexiunea VAN intre alternator si ECU?

PS: Bine ar fi sa te adresezi unui service specializat

Avatar utilizator
Eurofighter
pasionat
Mesaje: 156
Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde Eurofighter » Mar 02-Feb-2016 19:27

Multumesc mult pentru raspunsuri!
Sa o iau pe rand cu raspunsurile:

@MARIAN:
Diagnoza (Lexia?) nu am facut. Cei de la service m-au trimis la reprezentanta pentru ca ei nu au dotarile necesare pentru continuarea investigatiei.
Nu stiu ce conexiune e intre alternator si ECU.
Care ar fi un service specializat? Tocmai citeam o poveste frumoasa despre SDPrestige si un C5 cu o problema similara aici.

@james kilowatt, simply the lex:
Problema e ca alternatorul incarca numai atunci cand are chef. Atunci cand nu vrea sa incarce, nu incarca indiferent de turatie. Cu mufa scoasa incarca tot timpul.

Pana una alta cred ca nu e o mare problema sa merg cu borna scoasa o sapatamana pana ajung la un service. Va trebui insa sa monitorizez frana de mana.

Avatar utilizator
Eurofighter
pasionat
Mesaje: 156
Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde Eurofighter » Mie 17-Feb-2016 12:00

Am fost ieri la Neortic motors pentru investigatii.
Mufa respectiva de la baterie face parte din sistemul IBS (parca IBS i-a zis - intelligent battery system), sistem care decide tensiunea de alimentare a bateriei generata de alternator in functie de incarcarea bateriei. Normal ca la teste cu o baterie plina alternatorul va incarca doar cu 12,6V.

Avatar utilizator
gabi_1050
pasionat
Mesaje: 174
Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
Localitate: Deva
Masina: 5O8 GT 2O4cp
2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
3: ex car:407,1.6hdi,80kw

Mesajde gabi_1050 » Vin 19-Feb-2016 01:34

Spicuiri din "Modul de incarcare baterie " :

La 508,ecu nu autorizeaza incarcarea peste limita de referinta 12,75 V daca masina nu este in frina de motor.
Pilot automat / acceleratie / mentinerea acceleratiei constante = 12,75 V

Imagine

La ralanti tensiunea de incarcare este in functie de nivelul descarcarii bateriei si poate sa varieze de la 14.38 volti la 15.2 volti pentru o baterie descarcata.

Imagine
Ca si dezavantaj : exista posibilitatea ca ecu sa nu autorizeze incarcarea acumulatorului in cazul in care exista prea multi consumatori...de ex.iarna .

Grafice tensiune incarcare :

Imagine

Imagine

Dezbatut si aici.

Spor.

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Vin 19-Feb-2016 17:28

Ai montat o baterie mai mare ca si amperaj decat necesita consumul total al masinii!!!... este normal sa nu incare bateria pentru a nu o strica,... eu am patit identic problema la ph1, ph2, ph3 (probabil au pastrat acceiasi echipare la varianta cu alternator 150A) cu baterie exide premium de 77ah.. am montat-o, surpriza!, nu incarca deloc accea baterie :? , m-am dus cu bateria la garantie, domn-le' e defecta fai ceva :lol:, bun am schimbat bateria.. la FEL :mad: , gata am zis ca e stricat ceva, am intrebat un vecin sa imi imprumute bateria lui sa fac o proba, montez o baterie de bicicleta 60ah si surpriza incarca 14.2 -14.3 holy crap ce draq sa fie de nu a vrut neam cu Exide de 77ah (originala a fost Exide 65AH)
posibil instalatia electrica sa fie calibrata pana la un anumit nivel de consum.
dupa 1 an bateria actuala pe ph1 sa redus la 66ah de la 77ah 650a :evil:
dupa 4 ani ------------------------------------ la 60ah de la 66ah 580a :shock:
Dupa 4 ani montata nu face nici o figura. Originala a avut 9 ani si 215k km.

Avatar utilizator
Eurofighter
pasionat
Mesaje: 156
Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde Eurofighter » Vin 19-Feb-2016 18:33

Ce bine era daca stiam aceste lucruri inainte sa ma plimb pe la service!
M-au dat peste cap cei de la SD Prestige, pentru ca mi-au spus ca alternatorul trebuie sa incarce constant si ca C5 nu are nici un sistem de incarcare inteligenta.

Voltmetrele montate la priza brichetei sunt bune de ceva?

Avatar utilizator
gabi_1050
pasionat
Mesaje: 174
Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
Localitate: Deva
Masina: 5O8 GT 2O4cp
2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
3: ex car:407,1.6hdi,80kw

Mesajde gabi_1050 » Vin 19-Feb-2016 19:29

@calorifer4 : trebuie declarat in bsi daca faci modificari .
...uite ce frumos am declarat tip baterie 50Ah....similar trebuia sa declari bateria mai mare.
Imagine

@Eurofighter : functia de estimare a nivelului de incarcare al bateriei se poate dezactiva din bsi.

La ralanti tensiunea de incarcare este in functie de nivelul descarcarii bateriei si poate sa varieze de la 12.75 volti pentru o baterie incarcata la 15.2 volti pentru o baterie descarcata.

Avatar utilizator
Eurofighter
pasionat
Mesaje: 156
Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde Eurofighter » Vin 19-Feb-2016 19:37

Nu am nici un motiv sa dezactivez vreo functie.

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Sâm 20-Feb-2016 10:43

@gabi, multumesc nu am stiut ca vechiturile chiar si de mai bine de 15 ani au management pe instalatia de incarcare :cry: ... bine ca are bmw si audi dupa 2007 :lol:


Înapoi la “Electrica C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats