Cred ca s-a cam infundat filtrul din cauza regenerarilor esuate sau nefacute.
Incearca o curatare fizica a filtrului nou acum ca ai rezolvat problema cu EGR-ul.
Nu merita sa inlocuiesti filtrul nou cu cel vechi fara sa incerci sa-l cureti.
O curatare termica ti-l aduce in stadiul de nou.
48km intre regenerari (tentative) e foarte putin.
Anti-pollution system faulty
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Anti-pollution system faulty
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 103
- Membru din: Lun 27-Oct-2014 09:19
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen C5 2.0l 103kw 140PS Break 2009
Re: Anti-pollution system faulty
Am curatat* filtrul DPF si acuma am presiune diferentiala 0 la relanti cu motorul cald.
Cand e rece e in jur de 5 mBar.
Sper ca filtrul sa si faca regenerari si sa nu se mai infunde cu negru de fum.
Ceea ce mi s a parut socant, a fost faptul ca filtrul aftermarket are jumatate de fagure in interior comparativ cu cel original.
Desi filtrul nu a fost cel mai ieftin ~350 Eur, are si normal Euro 5 nu 4 ca majoritate celor mai ieftine.
Cred ca asi fi avut sanse mici sa trec TUV ul cu filtrul aftermarket ...
*Filtrul l am curatat acasa cu doua solutii.
daca e cineva interesat pot sa dau mai multe detalii ;)
Cand e rece e in jur de 5 mBar.
Sper ca filtrul sa si faca regenerari si sa nu se mai infunde cu negru de fum.
Ceea ce mi s a parut socant, a fost faptul ca filtrul aftermarket are jumatate de fagure in interior comparativ cu cel original.
Desi filtrul nu a fost cel mai ieftin ~350 Eur, are si normal Euro 5 nu 4 ca majoritate celor mai ieftine.
Cred ca asi fi avut sanse mici sa trec TUV ul cu filtrul aftermarket ...
*Filtrul l am curatat acasa cu doua solutii.
daca e cineva interesat pot sa dau mai multe detalii ;)
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Mar 29-Sep-2020 20:23
- Localitate: Câmpina
- Masina: Citroen C5 III
- 2: Peugeot 407SW
Re: Anti-pollution system faulty
Salut. Luci. Sunt eu interesat, dă mai multe detalii. Mulțam fain!
"Ești inteligent dacă nu crezi decât jumătate din ceea ce auzi; ești înțelept dacă știi care jumătate!"
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Anti-pollution system faulty
@luci
De ce nu l-ai curatat pe ala nou sa-l pui daca tot l-ai cumparat. Ar fi fost probabil mai bun ca cel vechi.
Si atentie ca daca un filtru arata a curat nu inseamna ca e curat. Orificiile de filtrare pot fi pline in continuare cu cenusa pietrificata pe care nu prea o dizloci decat cu temperatura si flux mare de aer in acelasi timp.
Oricum, sa ne tii la curent cu evolutia problemei.
De ce nu l-ai curatat pe ala nou sa-l pui daca tot l-ai cumparat. Ar fi fost probabil mai bun ca cel vechi.
Si atentie ca daca un filtru arata a curat nu inseamna ca e curat. Orificiile de filtrare pot fi pline in continuare cu cenusa pietrificata pe care nu prea o dizloci decat cu temperatura si flux mare de aer in acelasi timp.
Oricum, sa ne tii la curent cu evolutia problemei.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 103
- Membru din: Lun 27-Oct-2014 09:19
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen C5 2.0l 103kw 140PS Break 2009
Anti-pollution system faulty
Am procedat asa deaorece filtrul nou era pe masina. Pt al curata trebuia sa l dau jos, sa las masina in garajul inchiriat pt cateva zile.
Garaj care nu era aproape de casa si costa destul de mult pe zi...
Asa ca am profitat in cazul asta de filtrul vechi care statea in beci ;)
Legat de procesul de curatare.
Un filtru DPF se infunda din doua motive:
- din cauza vechimii pe masina. in acest caz se infunda in mare parte cu cenusa
- sau cu negru de fum, din cauza unei defectiuni la motor.
Clar ambele lucruri se gasesc intr un filtru unfundat, dar in cantitati diferite, in functie de sursa defectului.
La mine clar a fost infundat cu fum, posibil din cauza nefuntionarii EGR ului.
Asta ramane de vazut, daca se v a mai infunda filtrul.
Pr curatarea filtrului am urmat urmatorii pasi:
- o prima prespalare cu apa pt a indeparta prima parte de fum si a permite o curatare mai buna cu substantele urmatoare
- precuratarea fumului unsuros cu pastile pt masina de spalat vase
4-5 pastile dizolvate intr un 1,5 l de apa calda, filtrul astupat la evacuare, pozitionat in picioare si turnata solutia in filtru pana fagurele ceramic este complet astupat de solutie. Trebuie turnat de mai multe ori pana filtrul este complet plin si nu mai ies bule de aer.
Filtrul cu solutia a stat peste noapte l a inmuiat.
Am repetat procedura de doua ori.
- curatarea cenusei cu acid pt curatat mortarul de pe caramida( acid clorhidric). In concentratie de 1/5 cu apa, Filtrul din noua a fost astupat la evacuare, in pozitie verticala, solutia am turnat o pe sus pana a fost plina si nu a mai iesit aer. In fultrul org intra aprox 1,5-2l lichid.
Acidul dizolvat a stat cam 1-1,5 ore in filtru.
Curatare abundenta cu apa.
Am repetat procedura de doua ori.
ATENTIE!! acidul clorhidric ataca inox ul!!
Nu lasati prea mult solutia in filtru, nu peste noapte! Si in nici un caz in concentratie mare!
- ultimul pas a fost curatarea filtrului cu apa cu presiune la o spalatorie cu fise. Cam 15min cu jet cu presiune, din ambele parti ale filtrului.
Pastilele de masina de spalat fac o prespalare si degresarea fumului unsuros, iar acidul ataca si dizolva cenusa, care are culoare rosie dupa dizolvare.
M am inspirat de la tipul asta din UK.
https://youtu.be/LE1boZ3fhLg
https://youtu.be/Zw-EAc_Lpv8
Sent from my iPhone using Tapatalk
Garaj care nu era aproape de casa si costa destul de mult pe zi...
Asa ca am profitat in cazul asta de filtrul vechi care statea in beci ;)
Legat de procesul de curatare.
Un filtru DPF se infunda din doua motive:
- din cauza vechimii pe masina. in acest caz se infunda in mare parte cu cenusa
- sau cu negru de fum, din cauza unei defectiuni la motor.
Clar ambele lucruri se gasesc intr un filtru unfundat, dar in cantitati diferite, in functie de sursa defectului.
La mine clar a fost infundat cu fum, posibil din cauza nefuntionarii EGR ului.
Asta ramane de vazut, daca se v a mai infunda filtrul.
Pr curatarea filtrului am urmat urmatorii pasi:
- o prima prespalare cu apa pt a indeparta prima parte de fum si a permite o curatare mai buna cu substantele urmatoare
- precuratarea fumului unsuros cu pastile pt masina de spalat vase
4-5 pastile dizolvate intr un 1,5 l de apa calda, filtrul astupat la evacuare, pozitionat in picioare si turnata solutia in filtru pana fagurele ceramic este complet astupat de solutie. Trebuie turnat de mai multe ori pana filtrul este complet plin si nu mai ies bule de aer.
Filtrul cu solutia a stat peste noapte l a inmuiat.
Am repetat procedura de doua ori.
- curatarea cenusei cu acid pt curatat mortarul de pe caramida( acid clorhidric). In concentratie de 1/5 cu apa, Filtrul din noua a fost astupat la evacuare, in pozitie verticala, solutia am turnat o pe sus pana a fost plina si nu a mai iesit aer. In fultrul org intra aprox 1,5-2l lichid.
Acidul dizolvat a stat cam 1-1,5 ore in filtru.
Curatare abundenta cu apa.
Am repetat procedura de doua ori.
ATENTIE!! acidul clorhidric ataca inox ul!!
Nu lasati prea mult solutia in filtru, nu peste noapte! Si in nici un caz in concentratie mare!
- ultimul pas a fost curatarea filtrului cu apa cu presiune la o spalatorie cu fise. Cam 15min cu jet cu presiune, din ambele parti ale filtrului.
Pastilele de masina de spalat fac o prespalare si degresarea fumului unsuros, iar acidul ataca si dizolva cenusa, care are culoare rosie dupa dizolvare.
M am inspirat de la tipul asta din UK.
https://youtu.be/LE1boZ3fhLg
https://youtu.be/Zw-EAc_Lpv8
Sent from my iPhone using Tapatalk
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw