Pagina 1 din 1
electroventilator
Scris: Vin 25-Apr-2014 16:40
de exclu20
aveti idee daca se poate repara partea electronica de la electroventilator pentru motor 2.0hdi RHR 2008 cod 1253 T2
motorul electric este in perfecta stare de functionare dar nu primeste comanda din acel modul electronic
multumesc

Scris: Dum 27-Apr-2014 22:54
de marcelinoo
Am si eu aceeasi problema la C5 II 2006.
Nu a mai functionat electroventilatorul,l-am scos dupa masina si am constatat ca motorul era blocat cand l-am alimentat separat dupa ce am desfacut montajul elactronic. L-am lovit putin ,l-am uns cum am putut mai bine cu WD-40, putin ulei la ax si functiona foarte bine, asa ca am ajuns la concluzia ca sa nu-l mai desfac sa verific carbunii si altele(era destul de bine capsulat). Am verificat vizual montajul electronic ,mi s-a parut OK(la rece ca altfel nu m-am priceput) ,l-am montat la loc ,l-am izolat cu silicon si dupa ce l-am montat pe masina (corect am verificat si inainte si dupa) cand am pus contactul a pornit electroventilatorul si apui a inceput sa iasa fum(cred ca din montajul electronic dupa cum mirosea) iar intr-un sfarsit a murit de tot.
Nu stiu ce s-a intamplat ca nu am mai avut timp sa il dau jos. Probabil ca o sa cumpar un alt electroventilator. Poate ma ajuta si pe mine cineva cu unul sh sau unul nou mai ieftin ca pe diverse situri am vazut ca pozele difera si nu prea seamana cu ce am eu pe masina.(poate ma insel nu am avut timp sa caut prea mult)
Multumesc!
Scris: Mie 30-Apr-2014 19:10
de exclu20
la mine e poveste gen telenovela
1-in mai 2013 nu functiona clima cand circulam la viteza mica ( in oras ), am desfacut electroventilatorul, avea o pasta formata pe caracasa care facea contact cu suportul de la carbuni si nu pornea electroventilatorul; - am curatat montat la loc si totul ok
2- in septembrie 2013 iar se repeta povestea, desfac curat si ma mananca undeva sa alimentez cu 12v pe mufa principala si pe cealalta de comanda............. de aici incepe distractia. Nu mai am clima nici in oras nici afara. Am fost la un electronist care a incercat tot ce a putut, a schimbat doi tranzistori prajiti ( 3.45lei bucata) o rezistenta si o sursa pentru care a trebuit sa curete aproape toata rasina pentru a putea reconstitui schema si a calcula valoarea rezistentei.
Daca alimentez la borne electroventilatorul functioneaza, problema este ca nu functioneaza alimentat la mufa.
In final pot spune ca tot nu functioneaza ( daca aveam schema electronica a acelui despozitiv cred ca aveam ceva sanse)
Scris: Mie 30-Apr-2014 20:28
de kady28
Din poza se vede ca are 2 mufe, una alimentare forta si una de comanda, deci e un variator de turatie comandat de ecu motor sau A.C. Turatia este comandata in functie de anumiti parametri, clima pornita, temperatura lichid racire motor, presiune freon instalatie climatizare..etc.
Partea mai nasoala e ca montajul este bagat in rasina si unii producatori au obiceiul sa foloseasca piese electronice fara insemne sau datasheet.
Trebuie facuta schema dupa un montaj bun, masurate rezistentele, vazut ce tip de tranzistori si diode sunt ...si sa nu contina vreo ciudatenie de integrat de care nu poti afla nimic.