Am ceva nedumeriri apropo de comportamentul masinii si am zis sa intreb intai aici, inainte de a merge la reprezentanta. Masina este un C5 III din 2010, ~120.000 km.
1) Baterie / sistemul electric
Cu putin timp inainte de sarbatori, nu a mai vrut sa porneasca de dimineata, am zis ca aia e, s-a terminat bateria, o aveam de trei ani, deci fuga la inlocuit. Am luat un Bosch, instalat pe masina, hai sa facem masuratorile pentru a primi garantia bateriei. Iar la masuratori incarca doar cu ~12V, deci au tras concluzia cei de la care am cumparat bateria ca exista o problema la alternator, de nu incarca bine. Mers in service, facut diverse mai multe teste si concluzia este urmatoarea: pe borna de - de la baterie exista o mufa, cea verde din fotografiile atasate. Atunci cand este conectata mufa, incarcarea se face cu ~12V, cand mufa este deconectata, incarcarea se face ~14V. Si rugamintea este sa imi spuneti ce este mufa aceea si care este rolul ei? Cei de la service banuiesc ca ar face legatura cu ceva computer care dicteaza alternatorului cat sa incarce bateria, ca sa nu o supra-incarce... Dar poate cumva stie cineva dintre voi sa spuna sigur.


2) Parking break faulty / Anti-rollback system faulty
Acum aproximativ o luna au aparut aceste doua notificari in bord, apoi au disparut. Aseara au aparut din nou, de dimineata parca nu le-am remarcat. Rugamintea este sa imi spuneti daca ati avut si voi de-a face cu aceste erori, din ce cauze apar, ce verificari pot face si care este rezolvarea.


Va multumesc foarte mult si va doresc toate bune!