Pagina 1 din 3
schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 09:46
de bogwol
salut
stiu ca s-a mai discutat undeva, dar nu reusesc sa gasesc. Vreau sa schimb acumulatorul. Pe masina am o Varta L3 720A 70Ah. Se pare ca modelul acesta nu se mai fabrica (eu cel putin nu am reusit sa il gasesc).
Ce se recomanda sa caut la noua baterie: sa pastrez nr de AH dar sa am amperi mai mari sau invers? multumesc
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 10:20
de iulian.arg
Pune cea mai mare baterie care iti incape in locasul de baterie.
Masoara cu o ruleta locasul si cauta o baterie care sa se incadreze.
Indiferent de marketing si blabla-uri amperajul e dat de marimea celulelor si e cam tot ce conteaza.
Eu cred ca am de 72 si nu-mi intra mai mare.
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 13:18
de Criminus
Daca vei pune o baterie cu o alta valoare (mai mica sau mai mare) decat cea prezenta pe masina va trebui sa "declari" aceasta valoare si in softul masinii. Daca nu vei face asta vei vedea mesajul de "Economy mode..." mult mai des decat ai vrea

Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 15:05
de iulian.arg
La mine, "Economy mode" are legatura strict cu voltajul bateriei si nu pare sa se uite la nimic altceva. Nu poate fi fentat sau ocolit. Daca bateria e mai descarcata o economiseste de peste tot.
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 15:16
de Criminus
Am trecut prin situatia mai sus mentionata, valoarea bateriei originale 65A vs valoarea noii baterii 75A. Incarcarea acumulatorului se face si in functie de capacitatea "declarata" a acestuia, aparent ea nu poate fi determinata automat.
Pana nu am setat valoarea primeam mesajul cam in 5 min dupa luarea contactului, mai ales iarna. Acum e totul ok

Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 15:43
de bogwol
Criminus scrie:Am trecut prin situatia mai sus mentionata, valoarea bateriei originale 65A vs valoarea noii baterii 75A.

ai avut bateria originala de 65Ah? Eu tot originala o am si e de 70.....

Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 15:52
de Criminus
Mai difera si in functie de motorizari si/sau generatie.
Ideea de baza la ce ziceam era ca valoarea bateriei folosite sa fie aceiasi, sau cat mai apropiata, cu cea setata.
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mar 02-Aug-2016 18:33
de kady28
Si eu am bateria originala si dupa un drum mai lung sta cam 20 minute pana la economy mode dar in rest maxim 3 min.
@Criminus sa inteleg ca se poate seta din tester tensiunea la care intra masina in economy mode?
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Mie 03-Aug-2016 21:44
de Criminus
tensiunea(voltajul) nu, intensitatea (amperajul) da;
sunt niste valori prestabilite din care o alegi pe cea potrivita sau pe cea mai apropiata de bateria instalata;
se poate verifica dar daca bateria nu este noua sau macar "tanara"

e posibil sa isi spuna si varsta cuvantul.
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Joi 04-Aug-2016 09:45
de iulian.arg
Nu cred ca are legatura amperajul cu Economy mode.
Modul de economisire intra cand scade Voltajul bateriei sub un anumit voltaj (11.8V de ex) sau dupa un timp prestabilit (30 minute parca am vazut la mine).
Cu prima ocazie cand pun lexia o sa caut sa verific treaba asta.
E bine ca informatiile sa fie corecte.
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Joi 04-Aug-2016 10:44
de kady28
Si eu cred ca se calculeaza dupa tensiune V si nu dupa curent A.
Din ce stiu un acumulator bun si incarcat trebuie sa aiba ~12.5V la o temp. de 20 grade.
Probabil economy mode sa mai ia si dupa temperantura ambientala ca iarna la -10 grade nu o sa mai fie aceeasi tensiune la bornele acumulatorului.
De curiozitate o sa pun si eu multimetru pe borne sa vad cand intra in economy mode ce tensiune am.
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Joi 04-Aug-2016 13:58
de Criminus
Capacitatea de stocare a energiei electrice este data de amperaj, cu cat amperajul este mai mic cu atat acumulatorul respectiv va stoca mai putina energie. Vor fi si variatii de voltaj dar nu acestea sunt cele care dicteaza capacitatea de stocare.
In contextul de fata daca masina stie ca are de incarcat un acumulator de 65A ea se va opri cand a atins acea valoare iar restul pana la 75A va ramane neincarcat, valabil si in directia cealalta, daca stie ca are de incarcat pana la 75A si acumulatorul are capacitate mai mica, acesta va fi fortat iar computer-ul masinii va interpreta ca este mereu incomplet incarcat.
Si intr-adevar Economy mode are si un time-out dupa care se activeaza chiar daca bateria mai are "zeama" indeajuns incat sa continue

Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Joi 04-Aug-2016 17:44
de bogwol
M-am uitat pe la baterie si m-am prins cum se dau jos bornele, dar cum se desprinde bateria de masina?
Am identificat un "device" in partea de jos fata care vine cu un fel de talpa si blocheaza marginea bateriei. Cred ca aici trebuie umblat, dar cum dau intr-o parte chestia respectiva? In mijloc are o gaura patrata si nu am reusit sa imi dau seama ce se poate introduce in ea, astfel incat sa pot misca opritorul respectiv.
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Joi 04-Aug-2016 20:59
de gabi_1050
Faceti si update / comparatie cu ce este declarat in BSI :

Spor.
viewtopic.php?f=144&t=24152
Re: schimb baterie/acumulator
Scris: Vin 05-Aug-2016 14:52
de bogwol
Pana la urma am inlocuit bateria la Radacini Militari. In discutia telefonica mi-au zis ca au bateria cautata de mine (70 Ah 720 A) dar cand am ajuns acolo am constat ca mi-au pus 75Ah 800A - asta era bateria care le aparea in sistem pentru masina mea. In fine, nu ma deranjeaza ca e bateria mai puternica. Montand-o tot ei, au facut si verificarea bateriei si alternatorului pentru garantia de baterie. Bateria cu tot cu manopera si verificare (+ discount) m-a costat 460 lei, cu mult sub ce am vazut pe piata la baterii asemanatoare ca putere
Singura nedumerire e aceea ca au spus ca nu e nevoie de schimbat si in calculatorul masinii noua baterie, motivand ca este recunoscuta automat de calculator.