Pagina 1 din 1

Probleme electrice

Scris: Lun 21-Mai-2018 15:47
de corsicanu33
Acum 2 luni am cumparat un Citren C5 2011 2.2hdi 150kw. Din cauza ca a fost lovita si prost facuta pana acum a stat la tinichigerie si vopsitorie. Acum vad ca am probleme cel putin pe partea electrica. Prima si cea mai vizibila e ca luminile de zi merg doar pe partea dreapta(a pasagerului). Pe partea stanga ledurile de zi nu functioneaza. Cand comut luminile pe 'stationare' ledurile de pe ambele parti se aprind la o intesitate mult mai mica decit cea a luminilor de zi(banuiesc ca e normala scaderea intesitatii). Deasemnea imi apar erori partea de motor citeodata pe partea dedebitmetru(P11AA/P0100) alteori pe partea de turbo(p1496/p234-geometrie variabila controlata electric) si uneori pe partea electrica P0215.
Ma gandesc ca daca scap de eroarea de pe partea electrica poate si celelalte erori vor disparea. Am imprumutat de la dezmembrari un BSM dar luminile de zi mergeau tot numai pe partea dreapta iar P0215 a reaparut. Rugamintea mea e daca are cineva o schema electrica a circuitului pe partea de lumini si/sau pe partea de motor. Eventual s-a mai intalnit cineva cu eroarea P0215 si cum ati rezolvat-o. Pe forumurile de afara totul se repara prin schimbarea bsm-ului.

Re: Probleme electrice

Scris: Mar 22-Mai-2018 09:39
de Criminus
Benzile acelea sunt folosite pt luminile de zi cu alimentare la voltaj mai ridicat si pt pozitii la un voltaj mai scazut.
Din descrierea ta, legat de problema luminilor de zi, pare ca ai o problema cu alimentarea circuitului pt luminile de zi de pe partea dreapta.
Ai 2 alimentari la acelasi bec si se pare ca una din ele nu functioneaza.

Re: Probleme electrice

Scris: Mar 22-Mai-2018 14:04
de corsicanu33
@Criminus multumesc pentru raspuns. Acum apar alte intrebari?
alimentarile pentru led-uri sunt in bsm? in balastru? Merita sa dau bara jos si sa chimb balstru intre cele 2 faruri?

Re: Probleme electrice

Scris: Mie 23-Mai-2018 09:34
de Criminus
Incepe si tu cu verificarile de baza, ia-o pe fir:
- mufa care intra in far
- firele care intra in mufa
- samd...
Nu exclud posibilitatea sa se fi defectat o componenta mai scumpa dar daca schimbi bsm-ul si problema era de la un contact imperfect din mufa ?