Pagina 1 din 1

Probleme baterie

Scris: Mie 26-Dec-2018 16:45
de ovidiufao
Salutare!Am un c5 III 1.6,hdi...de ceva timp am probleme cu bateria...mi se descarca peste noapte.Am verificat curentul rezidual si este de 0.14 amperi.Am schimbat bateria de pe ea care era de 70 cu 680 si am pus una de 55 cu 480.N am avut probleme cateva zile si din nou,intr o dimineata n a mai vrut sa porneasca.Se aude un clic si nimic.Am verificat bateria si are 11.3 v.Ambele baterii nu au mai mult de 6 luni.Cea de 70 de amperi are 2 luni si ceva.Ce pot face?Incarcarea pe ea este smart.La prima cheie este de 14.4...14.3 si dupa scate pana la 13.8.

Re: Probleme baterie

Scris: Sâm 29-Dec-2018 09:05
de PEDROS69
Ai un consumator rezidual care o descarca pana la un prag de 11.5V, posibil sa fie electromotorul de pornire si apoi nu mai intra in modul de repaus, face o secventa de start -restart pana o consuma de tot. Pune bateria de 70AH cateva ore pe redresor si apoi urmareste daca dupa cea ai incuiat masina, cam la un interval de 1 min trebuie sa auzi un clic specific cand intra in repaus.La 11.3 bateria este descarcata din start. O solutie ar fi sa scoti borna de minus in staionare dar asta implica sa o lasi incuiata numai mecanic fara alarma.

Re: Probleme baterie

Scris: Mie 02-Ian-2019 07:47
de ovidiufao
Electromotorul doar ce a fost reparat.Am schimbat si carbunii si bucsele la el.Curentul rezidual masurat este de 0.14 a.Daca nu este foarte frig nu am nici un fel de problema.Dar daca temperatura scade sub 0 grade e belea.Am inteles ca un curent rezidual de 0.14 nu este mare.Dupa ce opresc masina se aude acel țacanit specific prin care decupleaza consumatorii.Nu mai stiu ce sa ii fac.Cum pot verifica starea bateriei?Si daca o las cu borna scoasa am observat ca se slabeste bateria peste noapte,nu atat de mult,dar este sesizabil.Nu am nimic adaugat pe instalatia electrica,gen alarma,stație sau altceva.

Re: Probleme baterie

Scris: Sâm 05-Ian-2019 10:36
de PEDROS69
Daca si cu borna scoasa scade tensiunea, cred ca problema e la baterie, adica ai un singur element care are pasta activa scuturata si e pe duca, practic la rece electromotorul ca sa invinga rezistenta mecanica a motorului absoarbe la pornire un curent mai mare pe care bateria nu poate sa-l asigure din cauza elementului care actioneaza ca un sunt si de aceea nu porneste. Poti verifica starea bateriei la un service care are un voltmetru cu sunt dar daca elementul pe duca e aproape 40% din capacitate la o eventuala testare, practic e aproape un scurtcicuit, acela va ceda de tot si va fierbe, aruncand acidul afara. O metoda mai putin distructiva ar fi sa masori densitatea electrolitului cu un densimetru pt. acid din fiecare element, ar trebui sa fie 1.24daca bateria incarcata 100 cel care va avea 1.20 acela e scuturat. Incearca cu o baterie de imprumutata de la cineva care e sigur buna si vezi ce se intampla, daca porneste la rece trebuie inlocuita bateria.

Re: Probleme baterie

Scris: Sâm 05-Ian-2019 10:38
de PEDROS69
Oricum cea de 55 /480 e subdimemsionata pt un diesel si mai ales in conditii de iarna.