Tutorial reparatie filet butuc/disc prindere roata
Scris: Lun 07-Apr-2014 07:24
Am facut-o si pe asta. Acum vreo 15 ani, am schimbat placutele de frana la vechea mea Dacie, dupa care am fost la o proba. A inceput sa sune ceva... ce suna oare? Ma opresc, ma dau jos, ma uit si vad cu stupoare ca roata mea (la care tocmai umblasem) vroia sa o ia pe alt drum decat cel indicat de mine... Ei bine, de atunci strang prezoanele la rotile la care umblu, pana "curge apa" din ele. Cheia asta "dinamometrica" nu este buna!
Mi-am schimbat rotile cu cele de vara, culmea, la ultimul prezon invart cheia si ea merge in continuu, filetul s-a dus, si nu de pe prezon, ci cel interior din butuc. Nu va povestesc la cate solutii m-am gandit, cea cu schimbatul discurilor pe spate fiind mult prea costisitoare (am eu o pasarica, daca schimb un disc trebuie schimbat si celalalt, daca schimb discurile, schimb si placutele, un total de cam 1200 lei).
Ce am facut: am largit gaura cu filetul dus, cu un burghiu de 15 (prezonul este de 12*1.25). Bineinteles ca gaura a iesit ceva mai mare decat de 15, cam 15.6. Am luat un surub de 18, l-am dus la strungar si i-am cerut sa imi faca din el o bucsa, cu exteriorul de 15.6 si interior filetat de 12*1.25. Capul surubului urma sa fie in forma de T, ca suruburile de la calea ferata, dar cu dimensiunea adaptata situatiei
Apoi, pe bucsa s-au facut niste striatii radiale si cateva crestaturi longitudinale cu bomfaierul. Bucsa se introduce prin spatele butucului, T-ul nepermitandu-i sa se roteasca sau sa treaca prin butuc.
Eu am pus niste poxipol pentru mai multa siguranta, nu cred ca e neaparat nevoie, bucsa a intrat presata si, odata strans prezonul rotii, nu cred ca mai are scapare
imediat dupa montarea bucsei cu poxipol, am tras-o cat am putut cu un surub de 10, apoi am pus roata si am strans prezoanele toate, ca sa se usuce poxipolul in pozitia optima. La cum a intrat burghiul in tambur, nu ma mir ca mi s-a dus filetul si, sunt convins ca bucsarea asta tine mai bine decat filetul original.
Sper ca nu veti avea nevoie de asemenea lucrari, daca totusi aveti, mult succes!
Alte detalii, cereti cu incredere.
Mi-am schimbat rotile cu cele de vara, culmea, la ultimul prezon invart cheia si ea merge in continuu, filetul s-a dus, si nu de pe prezon, ci cel interior din butuc. Nu va povestesc la cate solutii m-am gandit, cea cu schimbatul discurilor pe spate fiind mult prea costisitoare (am eu o pasarica, daca schimb un disc trebuie schimbat si celalalt, daca schimb discurile, schimb si placutele, un total de cam 1200 lei).
Ce am facut: am largit gaura cu filetul dus, cu un burghiu de 15 (prezonul este de 12*1.25). Bineinteles ca gaura a iesit ceva mai mare decat de 15, cam 15.6. Am luat un surub de 18, l-am dus la strungar si i-am cerut sa imi faca din el o bucsa, cu exteriorul de 15.6 si interior filetat de 12*1.25. Capul surubului urma sa fie in forma de T, ca suruburile de la calea ferata, dar cu dimensiunea adaptata situatiei


Apoi, pe bucsa s-au facut niste striatii radiale si cateva crestaturi longitudinale cu bomfaierul. Bucsa se introduce prin spatele butucului, T-ul nepermitandu-i sa se roteasca sau sa treaca prin butuc.

Eu am pus niste poxipol pentru mai multa siguranta, nu cred ca e neaparat nevoie, bucsa a intrat presata si, odata strans prezonul rotii, nu cred ca mai are scapare

imediat dupa montarea bucsei cu poxipol, am tras-o cat am putut cu un surub de 10, apoi am pus roata si am strans prezoanele toate, ca sa se usuce poxipolul in pozitia optima. La cum a intrat burghiul in tambur, nu ma mir ca mi s-a dus filetul si, sunt convins ca bucsarea asta tine mai bine decat filetul original.
Sper ca nu veti avea nevoie de asemenea lucrari, daca totusi aveti, mult succes!
Alte detalii, cereti cu incredere.