Achiziție C4 Picasso

Forum de dicutii generale despre Citroen C4 Picaso Âşi Citroen Grand C4 Picasso, dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Mar 29-Ian-2019 18:49

Salutare,
Mă apuc de cumpărat.
Pe listă am C4 Picasso an 2016, diesel, 2l, 150CP, cutie automată.

Decizia de achiziție nu este luată, am găsit câteva alternative de achiziție din europa.

Am nevoie de informații despre acest model:
- fiabilitatea motorului
- comportament motor în trafic în condiții de drumuri în România în care trebuie să depășești uneori agresiv
- probleme cunoscute la motor/cutie de viteze
- probleme cunoscute la echipamente electrice

În rest... Muncim să facem banii pentru achiziție.

Salut,
D.

Avatar utilizator
Davos
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 07-Mar-2018 19:42
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C4 Picasso 2.0 BlueHDI BVA

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde Davos » Mar 29-Ian-2019 21:56

Salut, dețin un C4 Picasso 2.0 BlueHdi 150 CP BVA fabricație 2015 .
Motorul este FOMOCO, adica Ford, gurmand la mersul în forță. În Bucuresti cu o media vitezei 16 km/h am un consum de 10-10.5 l/100 km.
Cutia de viteze este japoneză, Ainsin si este de vis (mai sunt și cutii de viteze EAT6). La aceasta modul de functionare este impecabil, funcție de modul de condus, fiind autoadaptivă.
Referitor la depășiri în forță, cei 150 de cai plus cutia automată fac față cu brio.
Probleme am avut doar cu frâna de staționare electrică create de un motoraș electric de la etrier. Enervant, te găsesti în situația să nu poți pleca, frâna de stationare rămâne blocată.
Încălzeste în habitaclu mult mai repede decât Touranul și Opelul Meriva deținute, suspensia exact ca la o berlină, per total am facut o alegere bună renunțând la mașini germane, avute în ultimii 20 de ani.
Ca un rezumat este o mașină frantuzească cu motor de Ford și cutie japoneză.
Toate cele bune.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Mar 29-Ian-2019 22:10

Mulțumesc pentru răspuns.
Sunt "pe ultima turnantă" în ceea ce privește decizia de achiziție.
Îmi place tare... În BH nu am condiții de trafic din B.
La ce să "fiu atent"?
Costuri cu cutia automată? Schimburi de ulei sau ce este în cutie...
Eu trec de la un 307SW manual la automat.
E ușor de "amestecat" în cutia de viteze când vreau să fac întoarcerea din 3 mișcări?

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Mar 29-Ian-2019 22:53

Să înțeleg că sunt mai multe tipuri de cutii de viteze automate?

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk

Avatar utilizator
Davos
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 07-Mar-2018 19:42
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C4 Picasso 2.0 BlueHDI BVA

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde Davos » Mie 30-Ian-2019 08:19

Salut, referitor la cutia de viteze automată, bizar este faptul că reprezentanța afirmă ca uleiul nu se schimbă. Alti producători care montează exact aceleasi cutii, specifică înlocuirea la fiecare 60 000 km. Eu l-am înlocuit și cu toate că arăta roșu ca cel nou, am simțit o schimbare, în sensul că uneori trecând maneta în "R", mașina forța plecarea eu fiind cu piciorul pe frână.
Referitor la diferitele tipuri de cutii de viteze, sunt în ceață, nu am aflat care sunt diferențele. Cert este că unele cutii sunt marcate Ainsin iar altele EAT6.
Ainsin-ul are convertizor hidraulic de cuplu, fiind automată veritabilă față de DSG, EDC și POWERSHIFT care au dublu ambreiaj, cutii ce comanda ambreiajele electronic.
Oricum după ce o cumperi, înlocuiește uleiul și vezi dacă exista upgrade de soft pentru VIN-ul acesteia și daca nu, resetează autoadaptivele.
Referitor la "amestecarea" la întoarcerea din trei mișcări, singură conditie pentru a nu defecta cutia este ca mașina să fie oprită in momentul schimbării pozitiei manetei.
Toate cele bune.





Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Mie 30-Ian-2019 09:20

... Și... Consum la drum întins în regim de "plecat în concediu fără să fiu grăbit" sau "mers la părinți pe DN 1 - prin Ardeal".
Pe unde se situează?
Avem FAP și problemele inerente?

Într-o zi am văzut un Ford (mașină mică - dubiță de genul celor cu care firmele de curierat livrează colete mici) alimentând cu AdBlue... E cazul? Mi se aplică și mie?

Alte quirks and features la care să fiu atent...

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk

Avatar utilizator
Davos
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 07-Mar-2018 19:42
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C4 Picasso 2.0 BlueHDI BVA

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde Davos » Mie 30-Ian-2019 10:21

La drum intins, eu am avut media de 6-6,5 l/100 km, dar eu sunt defect fiind mereu grabit. Motoarele sunt Euro 6, cu FAP (DPF), cu aditiv Eolys pentru motorina si cu AdBlue.
Distributia este pe curea, se inlocuieste (daca tin bine minte) la 200.000 km (eu la 150.000 km), verifica starea filtrului de particule, starea injectiei de AdBlue si aditivului pentru motorina. Cu AdBlue poti completa singur, nefiind necesara resetarea ca la aditivul Eolys, rezervorul are 17 litri care ajung cam 20 000 de km.
Unele afisaje de 12 inchi au avut probleme (doar cele fabricate inainte de august 2015), apar fisuri pe spoilerul superior al portbagajului stanga/dreapta, deseori apar erori la verificarea cu Diagbox, dar nepermanente si amuzant este ca unele sunt clasificate de diagnoza ca fiind "fantoma". Are doua baterii, cea normala si inca una tip cilindru pentru functia start/stop, pornirea este combinata demaror/alternator, inlocuirea celei normale este un pic mai complicata datorita pozitiei si BSI-ului.
Altceva momentan nu-mi mai aduc aminte. Trimite-mi seria VIN si-ti aflu caracteristicile/echiparea de uzina.
Succes.

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Mie 30-Ian-2019 19:19

Hmmm...
Azi am fost la Hyundai.
Cu banii de C4Picasso second hand aș putea cumpăra un Elantra. Nou.
:(


Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk

Avatar utilizator
Davos
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 07-Mar-2018 19:42
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C4 Picasso 2.0 BlueHDI BVA

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde Davos » Mie 30-Ian-2019 20:50

Ca sa citez o persoana cunoscuta mie, intr-o alta discutie: "D.p.d.v. personal cred ca s-a ajuns la o omogenizare a calității indiferent de producător, aceștia devenind "ansamblatori" de piese produse de firme specializate."
Alegerea iti apartine.

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Joi 31-Ian-2019 10:17

Omogenizarea calității ar trebui să ducă și la o apropiere a prețurilor. Ceea ce în cazul mașinilor pentru oameni de rând nu se întâmplă.
E drept, fiecare are nevoi și aspirații diferite, dorința de a fi perceput diferit și poate de aici vine plaja foarte mare de prețuri la mașini, deoarece producătorii mizează pe asta.
Uite, de exemplu mie nu îmi plac Opel și Fiat. Nu văd un Opel după care să întorc capul. Ori un Fiat. Am fost ieri prin aceste două reprezentanțe. Am plecat fără măcar să discut cu un angajat.
Apoi am fost la Hyundai... Să văd dacă încap în i30. Eu încap dar în spatele meu nu mai este loc. Și apoi mi-a fost prezentată Elantra. Loc gârlă. Preț decent (13600 evro banii jos) pentru dotări exact de care ai nevoie. Motor 1,6 benzină aspirat. 5 ani garanție.
Și atunci începi să te întrebi... De ce să dau 10000 evro pe o mașină folosită când pot să cumpăr una nouă. Da 3600 evro (diferența) sunt bani mulți...

Oricum, eu sunt fan PSA. Inițial am pus ochii pe DS5, dar nu prea mă încadram în buget. Apoi am cochetat cu 308SW... Dar din 308 nu văd... Pur și simplu plafonul îmi micșorează foarte mult câmpul vizual.
În weekend mă întâlnesc cu niște posesori de 508, dar iarăși nu știu dacă bugetul mă acoperă.

Și apoi am văzut C4 Picasso.

M-am interesat care e motorizarea recomandată... 150 CP.

Și de aici postarea.

În fapt eu nu am o NEVOIE... ACUM... Pentru că 307SWul, cu niște mici reparații mă mai duce... Dar s-a prezentat o oportunitate.

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk

Avatar utilizator
Davos
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 07-Mar-2018 19:42
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C4 Picasso 2.0 BlueHDI BVA

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde Davos » Joi 31-Ian-2019 11:23

Cele mai proaste alegeri le facem când suntem conduși de emoții, nevoi de moment și informații false.
Răbdarea este o virtute care pe termen lung aduce numeroase satisfacții.
Apropo de mașini, Opel este in portofoliul PSA, din Martie 2017, contra sumei de 2.2 miliarde euro.
Motoarele euro 6 de la Opel sunt dezvoltate de PowerTrain, adică Fiat.
Motoarele de 1,5 litri dezvoltate de Renault, echipează Mercedes, Ford etc. Sistemele de alimentare, injectie, turbo, de depoluare, etc. sunt dezvoltate de Bosch, Denso, Siemens, Delphi etc.
Diferentele mari de preț tin mai mult de marketingul de marcă de nivelul de echipare respectiv optionale și gadgeturi.
Defectiunile sunt comune tuturor marcilor.
Cel mai bun și putin costisitor autoturism este cel primit de la firma angajatoare.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Joi 31-Ian-2019 11:47

Despre Opel și PSA știu.
Firma angajatoare... Sunt eu.

Legat de achiziții, nu mă grăbesc.
Data trecută când am cumpărat autoturism, eram pieton, a durat 9 luni până am găsit ceva potrivit.

Acum 2 ani în februarie am decis să-mi cumpăr un espressor Saeco. L-am cumpărat în 2 august pentru că atunci a ajuns la un preț rezonabil.

Deci cu răbdarea o duc bine.

Dar acum sunt niște circumstanțe, o oportunitate.

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Vin 01-Feb-2019 17:20

Plătit azi.
Să vină turismul.

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk

Avatar utilizator
Davos
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 07-Mar-2018 19:42
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C4 Picasso 2.0 BlueHDI BVA

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde Davos » Vin 01-Feb-2019 21:23

Să o stăpânești sănătos și la mulți km fără incidente.
Toat cele bune.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

DTTR
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Mar 29-Ian-2019 18:43
Localitate: ORADEA
Masina: Peugeot 307SW

Re: Achiziție C4 Picasso

Mesajde DTTR » Vin 01-Feb-2019 21:29

Mersi.
Revin cu detalii când primesc marfa.
Apoi mă screm cu înmatricularea.
Se poate închide, deschidem topic nou după livrare.

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk


Înapoi la “Citroen (Grand) C4 Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv