Problemă cutie viteze robotizata
Scris: Dum 23-Mai-2021 20:55
Vă salut!
Am următoarea problemă cu un c4 picasso, cutie de viteze robotizata, cmp6, 1.6 hdi, 2007.
Acum o lună a apărut pe display mesajul "avarie cutie" și a rămas în N, pe liber.
După 2-3 tentative de oprire-pornire motor eroarea a dispărut și au putut fi schimbate vitezele, mașina funcționând ok.
Cu timpul însă această problemă a apărut din ce în ce mai des iar azi efectiv a rămas în N, fără a mai reveni la stadiul de funcționare.
Menționez că:
- în momentul în care funcționează, cutia schimbă foarte bine;
- am curățat toate siguranțele aflate la motor și le-am înlocuit pe cele care am considerat că nu sunt sigure;
- am desfăcut și suflat cu aer schimbătorul de poziții de deasupra volanului;
- am curățat senzorul de pe cutie, măsurat rezistența 780 - 800 ohmi;
- am înlocuit întrerupătorul de la pedala de frână;
- fenomenul apărea la "sentiment", oricând, la intervale inegale de timp, fără a putea determina o cauză anume, respectiv frânare bruscă, accelerare bruscă, denivelări etc;
- ultima dată, când nu și-a mai revenit, efectiv a rămas în N, cu avertizarea respectivă, după ce am oprit pentru a discuta cu cineva, deci a mers cca 2 km, am oprit motorul fără a scoate cheia din contact și asta a fost... Cutia a rămas în N. Motorul pornește, totul funcționează în afară de "minunea" cu cutia.
Mă poate ajuta cineva cu o informație despre care ar putea fi cauza acestui incident, defect?
Am următoarea problemă cu un c4 picasso, cutie de viteze robotizata, cmp6, 1.6 hdi, 2007.
Acum o lună a apărut pe display mesajul "avarie cutie" și a rămas în N, pe liber.
După 2-3 tentative de oprire-pornire motor eroarea a dispărut și au putut fi schimbate vitezele, mașina funcționând ok.
Cu timpul însă această problemă a apărut din ce în ce mai des iar azi efectiv a rămas în N, fără a mai reveni la stadiul de funcționare.
Menționez că:
- în momentul în care funcționează, cutia schimbă foarte bine;
- am curățat toate siguranțele aflate la motor și le-am înlocuit pe cele care am considerat că nu sunt sigure;
- am desfăcut și suflat cu aer schimbătorul de poziții de deasupra volanului;
- am curățat senzorul de pe cutie, măsurat rezistența 780 - 800 ohmi;
- am înlocuit întrerupătorul de la pedala de frână;
- fenomenul apărea la "sentiment", oricând, la intervale inegale de timp, fără a putea determina o cauză anume, respectiv frânare bruscă, accelerare bruscă, denivelări etc;
- ultima dată, când nu și-a mai revenit, efectiv a rămas în N, cu avertizarea respectivă, după ce am oprit pentru a discuta cu cineva, deci a mers cca 2 km, am oprit motorul fără a scoate cheia din contact și asta a fost... Cutia a rămas în N. Motorul pornește, totul funcționează în afară de "minunea" cu cutia.
Mă poate ajuta cineva cu o informație despre care ar putea fi cauza acestui incident, defect?