Citroen SM
Moderator: Echipa Tehnica
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/s/sm1.htm
Ce am gasit mai interesant, precum si poze cu un SM cabrio. Din cate am inteles, DIRAVI este un sistem mai complex de servodirectie cu putere variabila in functie de viteza. Avangardist pentru anul in care a fost lansat dar nu extraordinar. Pana si Leganza dispune de acest sistem sau unul asemananator. Noiile sisteme am vazut ca permit inclusiv modificare numarului de ture ale volanului (vezi noua generatie BMW). Daca nu am inteles bine ce inseamna DIRAVI va rog sa ma corectati.
Thx
Ce am gasit mai interesant, precum si poze cu un SM cabrio. Din cate am inteles, DIRAVI este un sistem mai complex de servodirectie cu putere variabila in functie de viteza. Avangardist pentru anul in care a fost lansat dar nu extraordinar. Pana si Leganza dispune de acest sistem sau unul asemananator. Noiile sisteme am vazut ca permit inclusiv modificare numarului de ture ale volanului (vezi noua generatie BMW). Daca nu am inteles bine ce inseamna DIRAVI va rog sa ma corectati.
Thx
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2136
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
DIRAVI este mullt mai mult decat atat. Este un sistem in care nu exista nici o legatura mecanica intre volan si roti. Totul se face hidraulic. Principala caracteristica este tendinta de a reveni in pozitia de mers inainte. Chiar daca masina sta pe loc, volanul revine ca prin farmec la 0. Bineinteles are si asistare variabila in functie de viteza.
Trebuie sa conduci un Cx ca sa vezi ce inseamna DIRAVI !
Trebuie sa conduci un Cx ca sa vezi ce inseamna DIRAVI !
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Echivalentul englezesc al lui Diravi este Varipower, ceea ce ar trebui sa limpezeasca misterul. Pe masura ce creste viteza, e nevoie de mai multa forta din partea soferului pentru a misca volanul. Mercedesul cobra, aparut mai tirziu, nu avea chestia asta, sau cel putin nu avea ala pe care l-am condus eu si pot sa-ti spun ca in afara e foarte usor sa bruschezi masina. Adauga asta la o masina cu tractiune spate si vezi ce iese.
Alte caracteristici ale diravi care nu au aparut pe la alte masini (din cite stiu eu) sint: nu exista legatura fizica intre roti si volan sau altfel spus nimic din denivelarile drumului nu se transmit in volan; o alta caracteristica unica e aceea ca volanul revine singur pe centru daca e lasat liber.
Nu cred ca se poate compara DIRAVI cu orice alta servodirectie. Faptul ca DIRAVI apartine anilor 70, e cu atit mai meritoriu pentru Citroen, cu cit in anii 90 existau producatori (vezi Opel) care ofereau servodirectii nevariabile. Asa cum a spus si Catalin trebuie sa conduci o masina cu DIRAVI (SM sau CX) ca sa vezi ce inseamna. Words are just unable...
Alte caracteristici ale diravi care nu au aparut pe la alte masini (din cite stiu eu) sint: nu exista legatura fizica intre roti si volan sau altfel spus nimic din denivelarile drumului nu se transmit in volan; o alta caracteristica unica e aceea ca volanul revine singur pe centru daca e lasat liber.
Nu cred ca se poate compara DIRAVI cu orice alta servodirectie. Faptul ca DIRAVI apartine anilor 70, e cu atit mai meritoriu pentru Citroen, cu cit in anii 90 existau producatori (vezi Opel) care ofereau servodirectii nevariabile. Asa cum a spus si Catalin trebuie sa conduci o masina cu DIRAVI (SM sau CX) ca sa vezi ce inseamna. Words are just unable...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
In momentul cand instalatia hidraulica este sub presiune, legatura mecanica dintre volan si roti este preluata de LHM.
Exista si un cuplaj mecanic din ratiuni de securitate, dar acesta are un joc f mare. De aceea cand mergeti la ITP nu uitati ca toate verificarile trebuie facute sub presiune deci cu motorul pornit.
Sistemul este in asa fel construit incat rotile nu pot fi miscate prin aplicarea unei forte asupra lor. In afara faptului ca nu se transmit socuri de la denivelarile drumului, un mare avantaj este ca in cazul unei explozii de cauciuc (daca este posibil la tubeless) are efecte minime deoarece nu misca rotile fata de caroserie, nu smulge volanul din mana, etc.
Am condus un CX de la Galati pana in Bucuresti fara ca variatia fortei rezistente sa functioneze. Pot sa va spun ca la 100km/h este f stresant sa poti misca volanul ca si cum ar merge in gol!
Exista si un cuplaj mecanic din ratiuni de securitate, dar acesta are un joc f mare. De aceea cand mergeti la ITP nu uitati ca toate verificarile trebuie facute sub presiune deci cu motorul pornit.
Sistemul este in asa fel construit incat rotile nu pot fi miscate prin aplicarea unei forte asupra lor. In afara faptului ca nu se transmit socuri de la denivelarile drumului, un mare avantaj este ca in cazul unei explozii de cauciuc (daca este posibil la tubeless) are efecte minime deoarece nu misca rotile fata de caroserie, nu smulge volanul din mana, etc.
Am condus un CX de la Galati pana in Bucuresti fara ca variatia fortei rezistente sa functioneze. Pot sa va spun ca la 100km/h este f stresant sa poti misca volanul ca si cum ar merge in gol!
nicum scrie:Echivalentul englezesc al lui Diravi este Varipower, ceea ce ar trebui sa limpezeasca misterul. Pe masura ce creste viteza, e nevoie de mai multa forta din partea soferului pentru a misca volanul. Mercedesul cobra, aparut mai tirziu, nu avea chestia asta, sau cel putin nu avea ala pe care l-am condus eu si pot sa-ti spun ca in afara e foarte usor sa bruschezi masina. Adauga asta la o masina cu tractiune spate si vezi ce iese.
Mercedesul cobra nu a avut niciodata un asemnea sistem. Cand am facut comparatia ma refeream la remarca dupa "citroen mercedesul are cea mai buna directie". Nu stiam ca se refera la sistemul Diravi. Eu am comparat cobra cu bx-ul. Merci pentru lamuriri, acum am inteles mai bine ce inseamna Diravi.
Cu cobram am mers fara probleme cu 120 - 130 si nu am avut probleme cu directia. Nu am condus niciodata un Cx si nu pot sa compar cu Diravi. Dar iti spun ca am mers vara, iarna si nu am avut probleme cu bruscarea directiei.
Cat despre tractiunea spate, pe uscat imi e mult mai usor sa controlez o masina cu tractiune pe spate cu o pronuntata tenta supraviratoare decat un bx (subvirator pana la extrem) in situatii limita. Am luat o curba destul de stransa cu citromobilul pe la 110 si iti spun ca am transpirat instant. Cred ca singurul lucru care m-a scapat a fost suspensia.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Corect ceea ce spune Eugen. Am o poza cu un CX in mers fara roata stinga spate!!!
Referitor la Cobra: eu m-am dat cu un 240 D pe Bucuresti Pitesti. Masina nu avea servodirectia variabila si variatia volanului era doar 180 de grade stinga, 180 dreapta, poate nici atit. Posesorul masinii mi-a atras atentia asupra acestui lucru si am fost pregatit cind, aproape de Pitesti, m-am pomenit cu un idiot in fata care era in depasire si intrase pe contrasens (povestea se intimpla in 2000, cind "autostrada" era in "reparatii). Nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar fi intimplat la o masina cu tractiune spate, care ruleaza cu 80-90 la ora, cind bruschez directia maxim dreapta.
Referitor la Cobra: eu m-am dat cu un 240 D pe Bucuresti Pitesti. Masina nu avea servodirectia variabila si variatia volanului era doar 180 de grade stinga, 180 dreapta, poate nici atit. Posesorul masinii mi-a atras atentia asupra acestui lucru si am fost pregatit cind, aproape de Pitesti, m-am pomenit cu un idiot in fata care era in depasire si intrase pe contrasens (povestea se intimpla in 2000, cind "autostrada" era in "reparatii). Nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar fi intimplat la o masina cu tractiune spate, care ruleaza cu 80-90 la ora, cind bruschez directia maxim dreapta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
ce inseamna variatia volanului ? Din cate imi amintesc la cobra ai cam 2 ture jumate dintr-o parte in alta. 180 de pe centru pana la maxim dreapta mi se pare f putin.
Eu am avut 300 D si chiar nu am intampinat dificultati. Oricum suntem putin offtopic. Astept urmatoarea intalnire.Poate ma plimba cineva cu un CX sa-mi arate cum sta treaba cu directia.
Eu am avut 300 D si chiar nu am intampinat dificultati. Oricum suntem putin offtopic. Astept urmatoarea intalnire.Poate ma plimba cineva cu un CX sa-mi arate cum sta treaba cu directia.
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
SM redesign
http://www.timcamerondesign.com.au/SM.html
http://www.timcamerondesign.com.au/SM.html
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187668
Total subiecte 18616
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11703
Cel mai nou membru Vertu