Pagina 1 din 4

GSA resurected

Scris: Mar 12-Iun-2007 10:16
de DAN_tudor
Salutare la toata lumea. De ieri am intrat in posesia masinii si m-am apucat de treaba. Am identificat niste probleme sa spunem asa si nu prea stiu cum sa le rezolv.
1. fata masinii este intarziata rau fata de spate. Se ridica si se lasa greu.
2. lipseste oglinda de pe stanga ](*,) (caut una. cine are?)
3. se lasa de spate la plecarea de pe loc (e normal?)
4. nu imi functioneaza jumatate din afisajul central. Daca apas butonul de check mi se aprind doar vreo 2-3 indicatoare.
5. intra un pic aiurea in a 2-a (nimeresc a 4-a) cutia are 4 trepte.
6. nu cred ca am toate furtunasele pe la carburator. merge cam aiurea.
7. fusta din fata e varza si necesita inlocuire. Are cineva?

Scris: Mar 12-Iun-2007 10:27
de dj01fad
vezi ca are low de pe forum un gsa pe care vroia sa il dezmembreze, poate iti iei ce iti trebuie de la el;
daca masina se lasa de spate la plecarea de pe loc, asta e semn bun, si las-o asa ca e moale de spate :lol: faptul ca se ridica si coboara greu de spate se pare sa fie de la corectorul de inaltime;
cu martorii din bord, verifica prima data becurile;

Scris: Mar 12-Iun-2007 10:53
de nicum
1.- Probabil ai o pompa hidraulica monopiston si astea au debit mult mai mic
2.- incearca la dezmembrari
3.- e normal. GSA are o suspensie foarte moale si deci comfortabila :lol:
4.- butonul de check e doar pt martorii importanti (hidraulica + incalzire motor), nu pt tot bordul
5.- se poate face un reglaj al timoneriei. Ii dai mansonul de la schimbator jos si ii reglezi patina din stinga
6.- tot ce se poate... insa un carburator se mai si regleaza :wink: Ce carburator ai?

Scris: Mar 12-Iun-2007 10:55
de DAN_tudor
jumatate din becurile din bord nu merg. se lasa si se ridica greu fata masinii nu spatele ca interval de timp fata de spate. adica daca actionez levierul pe pozitia maxim sus spatele pleaca instant iar fata pleaca dupa 30 de sec. pana la un minut. acelasi lucru se intampla daca o las jos blana. coboara spatele instant iar fata o urmeaza la interval mare de timp. e ciudata. azi de exemplu la pornire a plecat intai fata si apoi spatele. nu e ciudat? asta e comportamentul normal?

Scris: Mar 12-Iun-2007 11:04
de nicum
Becurile care nu merg, le schimbi.
E posibil sa ai corectorul de inaltime murdar. Probabil ca o cura de hydraurincage i-ar prinde bine. La mine a fost foarte folositoare. Ca veni vorba, ce ai acum in instalatie? Daca ai altceva decit LHM, schimba-l.
Nu e ciudat si nici anormal, daca in final masina se pune drept (pragurile sint paralele cu drumul). In mod normal se ridica intii spatele, pentru ca e mai usor, apoi fata. Eu am observat la mine, ca daca masina e pe burta, pleaca intii fata si apoi spatele. De asemenea e normal ca masina sa se lase mai greu de fata, pentru ca sfera centrala e un acumulator de presiune care compenseaza pierderile din sistem.

Scris: Mar 12-Iun-2007 13:28
de eugenro2001
GSA are pompa monopiston dar pt greutatea masinii si tinanad cont ca nu are servodirectie este suficienta.
Probabil ca cineva a umblat la tijele de comanda si nu mai sunt in regula.
Demonteaza corectorul de inaltime de pe fata si curata-l. Il gasesti dupa ce scoti roata dreapta fata sub un capac de plastic in partea de jos a puntii.
Trebuie sa mai verifici ceva: Tija de comanda a corectorului de pe fata este prinsa in bloculde aluminiu care fixeaza lagarul barei de torsiune de punte cu doua semilagare de poliamida cam de 10x20mm. Daca cineva umblat e f posibil ca acestea sa nu mai fie la locul lor.
De asemenea exista un arc care tine tija prinsa de partea de comanda a corectorului. Acesta e destul de greu de pus in pozitia corecta, poate un "meserias" nu l-a pus corect.
Pt carburator te sfatuiesc sa citesti in forumul Oltcit www.oltcit.ro
Depinde si ce fel de carburator ai Weber sau Solex. De asemenea se poate ca masina sa fie adusa din Elvetia, modelul de carburator difera, are mai multe componente penumatico electrice pt reducerea noxelor.

In ceea ce priveste bordul, trebuie sa il scoti si sa verifici becurile. Din butonul de test ti se aprind doar lampile STOP, presiune ulei, presiune hidraulica etc.

Cutia de viteze - cel mai probabil ai uzura mare in nuca de pe tija schimbatorului, cea care se gaseste in consola centrala. Nu e vorba de nuca pe car pui mana ci de sfera de poliamida in jurul careia pivoteaza.

Scris: Mar 12-Iun-2007 13:33
de DAN_tudor
nicum scrie:Becurile care nu merg, le schimbi.
E posibil sa ai corectorul de inaltime murdar. Probabil ca o cura de hydraurincage i-ar prinde bine. La mine a fost foarte folositoare. Ca veni vorba, ce ai acum in instalatie? Daca ai altceva decit LHM, schimba-l.


Corectorul asta e "chestia" aia de la roata dreapta fata ? cum il curat? hydraurincage? ce inseamna si ce presupune operatia? Lichidul din instalatie este LHM PLUS de la Total de culoare verde tembel. e bun asta din cate stiu. :wink:

Eugen multumesc de precizari . Carburatorul este no-name Adica ce am reusit sa vad este ca e facut in Spania si are o sigla su SAB sau BAS in fine. nu am idee. CAt despre interventia asupra corectorului cred ca o sa ma duc la un specialist. nu am chef sa sparg sau sa uit ceva si sa ma trezesc aiurea in pom cu masina. Motorul si cutila le fac cu ochii inchisi. Restul e SF. Am 2 oltcituri si sunt multe elemente comune cu GSA-ul. timoneria la cutie vad ca e buna. am impresia ca este deplasat sau prins aiurea calul ala din masina. o sa demontez tot .

Scris: Mar 12-Iun-2007 14:04
de nicum
Apreciem, ca vrei sa repari masina, dar:
- pentru hidraulica mergi la un specialist
- niciodata sa nu te bagi sub o masina hidraulica, fara sa o asiguri. Daca iti cade un GSA in cap, mai ai o sansa, dar daca e vorba de un CX, nu mai scapi.
Da, uleiul e bun. Si nu e verde "tembel" ci fosforescent. Uleiul hidraurincage e un ulei special de curatare. Ia legatura cu WLD.
Cu carburatorul, mergi la un carbotest. Mai vezi daca poti gasi pe undeva un Weber. Nu recomand carburatorul Solex de Oltcit (e dificil de reglat)

Scris: Mie 13-Iun-2007 12:55
de low
carburatorul e posibil sa fie un webber. eu am avut produse si in italia si in spania dar sunt pe un oltcit acum...
bancheta nu o mai am iar scaunele fata..nu stiu daca se merita. vezi ca ti-am lasat un p.m. cu nr meu de telefon. da-mi un beep si te sun eu sa mai discutam.
iti urez spor la reparat si sa te bucuri de masinuta multi ani de acum incolo
p.s. despre ce "fusta" e vb ?

Scris: Mie 13-Iun-2007 13:04
de eugenro2001
Cred ca e vorba de piesa care este sub bara fata, este cunoscuta pt faptul ca rugineste.

Scris: Joi 14-Iun-2007 00:11
de DAN_tudor
exact. eu asa ii spun. fusta. Nu vreau sa umblu la hidraulica nici acum si nici curand. Nu ma pricep. Poate ma trimiteti undeva. sau poate ma ajuta unul din voi. La restul.. nu sunt Blonda sa zicem. :wink:

Scris: Joi 14-Iun-2007 09:15
de nicum
Pentru hidraulica sint ceva optiuni, uita-te pe lista de mecanici independenti. Daca vii cu masina la intilnire, ne putem uita si noi.

Scris: Joi 14-Iun-2007 15:50
de DAN_tudor
duminica la academie? vin. sa termin de mosmondit la ea. am schimbat galeriile de admisie si am dus carburatorul la stand . e ok pana acum. Intrebare de "blonda". Unde se leaga "tevusca" aia din broasca carburatorului? aia mica . am gasit furtunul (copt rau) . se pierde pe undeva in zona jojei. nu stiu unde trebuie sa se lege. deocamdata am infundat tevusca. e ok? care e treaba? sunt tare curios.

Scris: Joi 14-Iun-2007 16:17
de nicum
Vorbesti cumva de avansul vacumatic de la delcou?

Scris: Joi 14-Iun-2007 16:37
de DAN_tudor
acolo e? stiam ca e pe talpa carburatorului. tevusca aia mica de sub broasca carburatorului. aia am vazut ca este in legatura cu furtunasul ala de se ascunde pe acolo. la delco nu duce sigur. ala este separat. furtunul asta de care zic se pierde pe langa joja. nu pot vedea mai mult.