Stirile auto ale zilei !

Stiri auto, noutati din lumea auto, tot ce misca in aceasta zona.

Moderator: Echipa Tehnica

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mie 21-Mar-2012 09:15

Toyota boosting Prius c production to meet strong demand

http://paultan.org/2012/03/21/toyota-bo ... ng-demand/



Mitsubishi Mirage to begin selling in Thailand end-March

http://paultan.org/2012/03/20/mitsubish ... end-march/




Are you the next Lexus LS?

http://www.autoblog.com/2012/03/20/are- ... -lexus-ls/




http://www.autoblog.com/2012/03/20/hond ... y-buyouts/

Honda trimming U.S. workforce with voluntary buyouts






http://www.leftlanenews.com/lojack-list ... -2011.html


LOJACK LISTS MOST STOLEN CARS, TEN WORST STATES FOR AUTO THEFT IN 2011




New Audi A6L is Out in China

http://www.carnewschina.com/2012/03/21/ ... -in-china/





Mercedes-Benz offering 25% discount on cars in China

http://www.carnewschina.com/2012/03/21/ ... -in-china/





Spy Shots: Roewe R95 in China, inside & out

http://www.carnewschina.com/2012/03/20/ ... nside-out/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 11-Feb-2013 16:42

http://www.auto.ro/stiri/politia-rutier ... raine.html

Politia Rutiera trage pe dreapta masinile cu numere straine

Politia Rutiera a demarat o actiune de identificare a masinilor inmatriculate in alte state, care circula in Romania. Astfel, in urmatoarea perioada autoturismele cu numere straine vor fi trase pe dreapta.

Politia Rutiera planuieste sa alcatuiasca o baza de date cu toate autovehiculele inregistrate in alte tari, care circula in Romania, anunta PRO TV. Mai mult decat atat, agentii de politie au inceput deja identificare lor, majoritatea masinilor trase pe dreapta fiind inmatriculate in Bulgaria.

Problemele ridicate de acest tip de autoturisme fac referire la utilizarea acestora in cadrul unor infractiuni, precum si lipsa unor asigurari auto valide, care sa poate fi utilizate pentru despagubiri in caz de accident.

Conform unui proiect de lege propus de Guvern anul precedent, autovehiculele inmatriculate in Bulgaria si alte state membre UE ar putea circula pe drumurile publice din Romania doar 90 de zile intr-un an, perioada valabila de la data emiterii actului de vanzare-cumparare.

Guvernul a venit cu aceasta propunere pentru a stopa fenomenul autovehiculelor inmatriculate in Bulgaria de catre romanii care doresc sa evite achitarea taxei auto de poluare, ce depaseste, in multe cazuri, valoarea masinii.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mie 13-Feb-2013 13:52

http://www.auto.ro/stiri/comisia-europe ... larat.html

CE: Masinile noi au un consum mai mare decat cel declarat

Masinile noi sunt mai poluante si mai putin eficiente decat declara producatorii auto, potrivit unui studiu efectuat de Comisia Europeana. Din cauza flexibilitatii testelor de consum actuale, consumatorii platesc cu pana la 135 euro mai mult pe an pentru combustibil.

Constructorii de automobile europeni exagereaza economia consumului de carburant a vehiculelor noi, pe fondul flexibilitatii testelor de consum. Studiul a fost realizat de Comisia Europeana, care a concluzionat ca simularile folosite in testarea masinilor noi nu au reflectat niciodata perfect emisiile reale ale masinilor.

Tehnicile din test, cum ar fi utilizarea pneurilor cu tractiune mai mare sau condusul pe suprafete de drum nerealist de line, ar putea fi "vinovate" de circa o treime din media scaderii emisiilor de CO2 in Uniunea Europeana intre 2002 si 2010, conform raportului.

„Sincer, oamenii ar trebui sa fie ce-a dreptul indignati. Practic asta e un furt din buzunarul consumatorilor. Intreaga industrie se invarte in jurul acestei proceduri”, a afirmat o sursa din Comisia Europeana pentru Reuters, fara a-si declara identitatea.

Emisiile de CO2 au coborat de la 167,2 g/km in 2002 la 140,4 g/km in 2010, reprezentand o reducere medie a emisiilor masinilor noi de 26,8 g/km. Studiul atribuie 9,1 g/km, sau circa o treime, felului cum se desfasoara testul de consum, decat pe evolutia tehnologiilor.

In timp ce dezbaterile continua la Brussels pe marginea tintei de reducere a emisiilor din UE la 95 g/km pana in 2020, aceste teste vor fi exploatate in continuare la scara larga. Pe langa aceasta tinta, Comisia Europeana intentioneaza sa revizuiasca legea pentru testarea consumului. Global, Natiunile Unite lucreaza la un nou standard.

Comisarii europeni spun ca noile teste ce vor fi gata in 2016 si ar trebui sa fie mai putin flexibile. Din cauza flexibilitatilor actuale, clientii platesc cu pana la 135 euro mai mult pe an pentru combustibil, luand ca baza preturile de astazi ale carburantilor si 14.000 km parcursi pe an pentru o masina cumparata in 2010, potrivit unui studiu al Organizatieo pentru Consumatori a Uniunii Europene.

===============================

http://www.auto.ro/vw/volkswagen-pregat ... 54225.html

Volkswagen pregateste o masina de 6.000 euro

Volkswagen planuieste sa construiasca o masina de 6.000 de euro. Modelul low-cost va fi lansat pe piata la finele anului 2015 si va fi proiectat special pentru piata din China.

Martin Winterkorn, directorul Grupului Volkswagen, a confirmat intr-un interviu pentru o publicatie germana ca va incepe productia unei masini foarte ieftine in 2015. Vehiculul low-cost, proiectat pentru piata chineza, va costa in jur de 6.000 - 7.000 euro.

"Dezvoltam o masina de buget al carei pret sa fie intre 6.000 si 7.000 euro”, a declarat Winterkorn. „Circa trei milioane de masini din acest segment sunt vandute anual in China”. Proiectarea nu va fi realizata in totalitate de Volkswagen. „Trebuie sa adoptam noi metode. Baza va fi creata in Germania: cum va arata, ce motoare va avea. Ulterior, dezvoltarea va fi preluata de partenerul nostru din China si produsa incepand cu anul 2015”.

Pentru a tine costurile scazute, constructia si ingineria partiala a masinii vor fi realizate in tari cu costuri reduse, iar componentele si materialele vor fi furnizate local.

Noul model low-cost va fi comercializat sub un brand nou, neanuntat inca. Pentru a tine pasul cu gusturile clientilor, masina va fi oferita in mai multe variante de caroserie si va avea un design ce nu va arat "ieftin", a conchis oficialul Volkswagen.

===========================

http://www.automarket.ro/stiri/opel-a-i ... 49661.html

Opel a ĂŽnceput producĂžia de motoare la noua sa fabricĂŁ din Ungaria

Fabrica Opel din Szentgotthard a început sã producã motoare. În primã fazã, uzina va construi propulsoare 1.6 Turbo SIDI, urmând sã livreze 500.000 de unitãþi pe an atunci când va atinge capacitatea maximã.


Opel a Început sã producã motoare la noua sa uzinã din Ungaria, localizatã În Szentgotthard. Uzina are 300 de salariaÞi ºi produce noul motor 1.6 SIDI cu injecÞie directã. Fabrica a fost construitã În baza unei investiÞii de peste 500 de milioane de euro ºi va livra 500.000 de motoare pe an atunci când va atinge capacitatea maximã. Planul Opel implicã introducerea a douã motoare noi În producÞie la fabrica respectivã, care va ajunge sã aibã 800 de salariaÞi la jumãtatea anului viitor, când va fi atins gradul maxim de ocupare.

SIDI este abrevierea de la Spark Ignition Direct Injection, iar aceastã unitate va propulsa mai multe modele din segmentul compact ºi mediu. Unitatea cu patru cilindri va debuta În cadrul Salonului Auto de la Geneva, din luna martie, atunci când vom vedea de altfel ºi debutul live al noului Cascada. Motorul 1.6 SIDI va fi disponibil În douã versiuni de putere, Eco Turbo de 170 CP ºi 280 Nm, respectiv Performance Turbo de 200 CP ºi 286 Nm. Chiar ºi aºa, unitatea germanã reuºeºte sã scadã consumul cu 13% faÞã de actualul 1.6 Turbo de 180 CP disponibil pe Astra ºi Insignia.


Pe lângã unitatea 1.6 SIDI, Opel va produce un nou motor diesel ºi un nou motor otto la fabrica din Szentgotthard. Unitatea diesel face parte din noua familie, care se numeºte MDE ºi va debuta pe Zafira Tourer. Propulsorul va fi disponibil în mai multe versiuni de putere, prima versiune urmând sã ofere 136 CP ºi 320 Nm. În raport cu actuala unitate de 2.0 litri, motorul este cu 10% mai economic.

=================================
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 14-Feb-2013 18:20

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 14-Feb-2013 18:23

sa fie intr-un ceas bun si sa faca treaba acum nu sa monteze tot si lase suprafete nevopsite,suruburi stranse la simtul mainii si coliere slabite
poate aduc alti oameni sa faca treba buna
poate ar trebui sa fie mutata pe la Sibiu sau pe unde se lucreaza cu simtul raspunderii
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Sâm 16-Feb-2013 17:36

http://www.auto.ro/stiri/oficial--polit ... silit.html

Oficial: Politistii pot sechestra masinile executate silit



Incepand cu 15 februarie, data intrarii in vigoare a noului Cod de Procedura Civila, vehiculele supuse executarii silite pot fi identificate si sechestrate de politisti.

Noul Cod de Procedura Civila va schimba modul in care sunt identificate si sechestrate vehiculele supuse executarii silite, anunta Capital. Aceasta modificare se aplica tuturor bunurilor ce necesita a fi recuperate de la datornici.

Astfel, in cazul unui autovehicul executat silit, exista posibilitatea ca politistii sa identifice vehiculul in trafic si sa ridice cartea de identitatea si certificatul de inmatriculare al acestuia. In situatii speciale, se poate chiar sechestra vehiculul. Indiferent de caz, soferul va primi o copie a documentelor.

Pana in prezent, creditorii erau nevoiti sa apeleze la detectivii particulari pentru a gasi un vehicul ce facea obiectul unei executari silite.

Noul sistem va simplifica si procedura de achizitie a bunurilor care au fost executate silit, daca nu vor fi recuperate de proprietarii anteriori prin achitarea creantelor. Astfel, bunurile vor fi scoase la vanzare prin intermediul executorilor, care vor publica anunturi atat la sediu, cat si in ziare, reviste, sau pe portalurile de specialitate. In acest fel, cei care doresc sa achizitioneze un bun scos la licitatie o vor putea face intr-un mod mai simplu.

In urma acestei modificari, este de asteptat ca numarul masinilor executate silit sa creasca, pe fondul simplificarii procedurii de executare silita, prin imbunatatirea sistemului de identificare si recuperare a autoturismelor.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mar 19-Feb-2013 21:09

http://www.automarket.ro/stiri/ecotiche ... 49770.html

Ecotichetul de 12.000 de RON, acordat la achiziĂžia unei maÂşini electrice

Odatã cu noul timbru de mediu, Guvernul a anunÞat cã va acorda un Ecotichet de 12.000 RON celor care achiziÞioneazã un vehicul electric nou, anunÞã Gândul. Valoarea ecotichetului va fi dedusã din preÞul de achiziÞie al vehiculului.

15 martie este data de la care vor intra ĂŽn vigoare noile Ecotichete Âşi noul Timbru de mediu.

Timbrul de mediu 2013 aduce ºi veºti bune pentru unii români, printre care se numãrã ºi puþinii clienþi ai vehiculelor electrice. În ciuda lipsei infrastructurii pentru acest gen de vehicul ºi a costurilor ridicate de achiziþie, Guvernul întinde o mânã de ajutor, sub forma unui "Ecotichet", în valoare de 12.000 de lei, al cãrui cuantum va fi redus din suma pe care trebuie sã o plãteascã beneficiarul la achiziþia vehiculului, informeazã Mediafax. Noul Ecotichet va fi acordat începând cu data de 15 martie 2013, odatã cu ordonanþa de urgenþã care introduce Timbrul de mediu 2013.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, susþine cã aceastã mãsurã urmãreºte stimularea vânzãrii de autovehicule nepoluante. În unele þãri din Europa de Vest, cum ar fi Franþa, Guvernul a adoptat un sistem bonus/malus la achiziþia unui automobil, care "premiazã" achiziþia de automobile cu emisii reduse de CO2 prin stimulente financiare, pe când achiziþia de automobile poluante este taxatã prin biruri corelate direct la emisiile de CO2. În 2012, piaþa auto mondialã a cumpãrat mai puþin de 50.000 de vehicule electrice, ceea ce reprezintã mai puþin de 0.1 procente din totalul pieþei. Membrii Comisiei Europene anunþã o creºtere a cotei de piaþã a vehiculelor electrice ºi a hibrizilor la nivelul de 30% din piaþa mondialã în 2030. În timp ce Uniunea Europeanã nu sprijinã constructorii de automobile, guvernul american a oferit prime pentru achiziþia de automobile electrice, iar guvernul chinez a investit 15 miliarde de dolari pentru sprijinirea constructorilor indigeni de automobile electrice.


Pentru moment, reprezentanÞii Guvernului României nu au specificat cum vor acorda aceastã primã, deoarece normele europene nu permit acordarea acestei sume de bani direct producãtorului, deoarece ar fi consideratã ca un ajutor direct din partea statului. Pânã la data intrãrii În vigoare a noului timbru de mediu, guvernanÞii trebuie sã stabilieascã ºi metodologia acordãrii acestor Ecotichete.

Via Gandul
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
mihai ham
pasionat
Mesaje: 470
Membru din: Mar 21-Iun-2011 17:44
Localitate: Valcea

Mesajde mihai ham » Mar 19-Feb-2013 21:13

Pe de o parte oferĂŁ ecotichete,iar pe de alta prin noua taxa de timbru favorizeazĂŁ achiziția de mașini non euro.
Ca la nebuni!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 25-Feb-2013 10:28

http://www.informatiiauto.ro/modificari ... 11506.html

Modificãri la Codul Rutier: ªoferii care nu-ºi plãtesc amenzile rãmân fãrã permis auto

PoliĂžia va suspenda permisele de conducere ale conducĂŁtorilor auto care au primit amenzi contravenĂžionale Âşi nu le-au achitat ĂŽn termenul legal.

Ministerul Afacerilor Interne a lansat În dezbatere publicã, pe site-ul instituÞiei, un proiect de ordonanÞã de urgenÞã pentru modificarea Codului Rutier, care ar putea intra În vigoare În aproximativ douã sãptãmâni.

Propunerea de act normativ are În vedere, printre altele, suspendarea dreptului de conducere a autovehiculelor pentru conducãtorii auto care nu ºi-au achitat amenzile contravenÞionale. Conform proiectului de act normativ, mãsura suspendãrii permisului auto se va aplica În situaÞia În care conducãtorul de autovehicul (sau proprietarul, dupã caz) nu face dovada achitãrii amenzii contravenÞionale aplicate, În termen de 90 de zile de la data comunicãrii procesului verbal. Mãsura se va menÞine pânã la achitarea amenzii ºi prezentarea unei dovezi În acest sens organelor de poliÞie.

Mai mult, „odatĂŁ cu constatarea contravenĂžiei Âşi aplicarea amenzii, ĂŽn situaĂžia ĂŽn care plata acesteia nu se face pe loc, agentul constatator completeazĂŁ ĂŽn procesul verbal Âşi ĂŽnÂştiinĂžarea de suspendare a exercitĂŁrii dreptului de a conduce autovehicule”, se aratĂŁ ĂŽn noul proiect de lege.

Împotriva procesului-verbal de constatare a contravenĂžiilor se poate depune plângere, ĂŽn termen de 15 zile de la comunicare, la judecĂŁtoria pe a cĂŁrei razĂŁ de competenÞã a fost constatatĂŁ fapta. Plata amenzii poate fi suspendatĂŁ prin contestarea sancĂžiunii, dar numai ĂŽn situaĂžia ĂŽn care instanĂža de judecatĂŁ, la cererea contravenientului, dispune aceastĂŁ mĂŁsurĂŁ, Âşi numai „ĂŽn cazuri bine justificate Âşi pentru prevenirea unei pagube iminente”.

Potrivit proiectului de act normativ, cererea de suspendare se va judeca de urgenÞã, cu citarea pãrÞilor.

Proiectul de ordonanÞã de urgenÞã pentru modificarea Codului Rutier poate fi consultat aici (fisier PDF).

==================================

http://www.informatiiauto.ro/intentia-r ... 11505.html

IntenÞia românilor de a achiziÞiona maºini a scãzut cu 12%

Conform unui studiu online, intenÞia românilor de a achiziÞiona maºini În perioada urmãtoare a scãzut cu 12%. S-a diminuat atât intenÞia de cumpãrare a maºinilor second hand cu 10%, cât ºi intenÞia de a cumpãra maºini noi cu 2%.

Pentru 16.5% dintre respondenĂžii studiului, principala opĂžiune la achiziĂžia unei maÂşini noi, ĂŽn perioada urmĂŁtoare, este Dacia, ĂŽn timp ce Volkswagen ocupa locul al doilea cu 13.4%, urmatĂŁ de Opel cu 9.6%.

În ceea ce priveºte intenþia de a achiziþiona o maºinã rulatã, Volkswagen se afla în topul preferinþelor de cumpãrare cu 21.6%, Opel aleg 14% iar pe locul al treilea se aflã marca premium BMW, cu 10.8%.

În topul preferinþelor românilor cu privire la nivelul de satisfacþie al autoturismului condus se aflã marca Honda, acumulând 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomandã datoritã gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de întreþinere ºi service.

ÂŞoferii care ruleazĂŁ maÂşina un numĂŁr mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum ĂŽn afara oraÂşului Âşi s-a clasat pe locul al doilea la costul de ĂŽntreĂžinere, ĂŽn timp ce Citroen a obĂžinut cea mai bunĂŁ notĂŁ la consumul ĂŽn oraÂş. Nissan ocupa locul al doilea la nivelul de satisfacĂžie ĂŽn privinĂža service-ului.

19% dintre Âşoferi preferĂŁ service-urile de marcĂŁ, apreciind mai mult calitatea serviciilor oferite. Pentru 52% dintre Âşoferi primeazĂŁ preĂžul oferit de service-urile independente, ĂŽn timp ce 29% ĂŽÂşi reparĂŁ singuri maÂşinile.

Studiul a fost realizat În perioada iunie-decembrie 2012, pe un eºantion reprezentativ de 11.740 de respondenÞi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folositã a fost sondajul online.

==============================
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 25-Feb-2013 15:48

http://www.automarket.ro/stiri/proiect- ... 49838.html

Proiect de lege: PoliĂžia vrea ca maÂşinile ĂŽnmatriculate ĂŽn strĂŁinĂŁtate sĂŁ fie conduse doar de proprietarii ĂŽnscriÂşi ĂŽn acte

Ministerul Afacerilor Interne a propus pentru dezbatere publicĂŁ un proiect de OUG privind circulaĂžia pe drumurile publice. ModificĂŁrile aplicate implicĂŁ sancĂžionarea Âşoferilor care circulĂŁ cu vehicule ĂŽnmatriculate ĂŽn strĂŁinĂŁtate, pe numele altor persoane.

Esential = 1.500 de lei este cuantumul maxim al amenzii pe care o poate primi un ºofer dacã este prins la volanul unui vehicul pe care l-a dobândit În urmã cu mai mult de 30 de zile ºi nu l-a luat În evidenÞã.


90 de zile este durata pe care va fi suspendat permisul de conducere al Âşoferului din situaĂžia de mai sus.

Ministerul Afacerilor Interne a propus spre dezbatere publicã un proiect de OrdonanÞã de UrgenÞã care vizeazã modificarea ºi completarea OUG nr 195/2002 privind circulaÞia pe drumurile publice. Pe scurt, cei de la MAI doresc sã sancÞioneze ºoferii care conduc În România vehicule Înmatriculate În strãinãtate, sancÞiune care se aplicã doar În cazurile În care ºoferul nu este proprietarul Înscris În acte. Mãsura doreºte sã evite situaÞiile provocate În ultimii ani, cauzate de ºoferii care au comis infracÞiuni cu ajutorul vehiculelor Înmatriculate În alte state ºi care nu aveau o asigurare RCA valabilã. Din fericire, vehiculele deÞinute de companii nu sunt afectate de aceastã decizie, cât timp utilizatorul este menÞionat În certificatul de Înmatriculare, vehiculul este destinat transportului public de mãrfuri sau persoane, este folosit În regim de Închiriere sau folosit de un angajat sau asociat În raport cu persoanele menÞionate În certificatul de Înmatriculare sau ºoferul a Încheiat un contract de leasing.

Dacã proiectul propus de MAI va fi aplicat în forma actualã, cumpãrãtorul unui vehicul înregistrat în alt stat va avea 30 de zile pentru a declara ºi înregistra vehiculul respectiv pe numele sãu în România, pentru a evita sancþiunile contravenþionale. Vorbim despre momentul în care ºoferul face demersurile necesare înmatriculãrii în România, nu de plata efectivã a timbrului de mediu. În cele 30 de zile de la dobândirea vehiculului respectiv, proiectul îi obligã pe ºoferii în cauzã sã posede un document doveditor al titlului de proprietate asupra acestuia ºi o traducere legalizatã a documentului respectiv. În caz contrar, ºoferul va fi pedepsit cu o amendã cuprinsã între 450 ºi 600 de lei (clasa a III-a de sancþiuni contravenþionale). Dacã respectivul ºofer va fi prins conducând vehiculul respectiv la 30 de zile de la dobândirea autovehiculului, în afara excepþiei enumerate mai sus, acesta va avea în faþã o amendã din clasa a patra de sancþiuni, care va fi cuprinsã între 675 ºi 1.500 de lei. În aceastã situaþie s-ar putea afla mulþi ºoferi din România care conduc automobile înmatriculate în Bulgaria pe numele unui cetãþean bulgar ºi care posedã doar o procurã ºi un act de vânzare-cumpãrare cu cetãþeanul bulgar.



În cazul în care un ºofer nu solicitã înmatricularea unui vehicul la maximum 30 de zile de la dobândirea acestuia, respectivul vehicul va avea înmatricularea suspendatã, iar ºoferul respectiv se va trezi cu o amendã cuprinsã între 675 ºi 1.500 lei dacã va fi surprins în trafic la bordul respectivului vehicul. Pe lângã sancþiunea respectivã, ºoferul va avea permisul de conducere suspendat penru o perioadã de 90 de zile.

Via MAI
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
florinhot
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Joi 10-Mai-2012 18:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde florinhot » Vin 28-Iun-2013 11:00

If you want to make God laugh, tell him about your plans.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mar 10-Dec-2013 17:22

Incep presiunile:

http://www.automarket.ro/stiri/porsche- ... 54399.html

( scuze, nu se mai incarca site-ul la mine )
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 23-Ian-2014 16:08

http://www.informatiiauto.ro/din-2014-s ... 13351.html

Din 2014 Âşoferii primesc un Certificat de InspecĂžie TehnicĂŁ PeriodicĂŁ

Începând din acest an, ºoferii primesc un document nou atunci când realizeazã ITP-ul, ce trebuie pãstrat la bordul autovehiculului: Certificatul de Inspecþie Tehnicã Periodicã este eliberat în limba românã iar rubricile sunt traduse în englezã.

Certificatul de InspecÞie Tehnicã Periodicã este un nou document ce trebuie eliberat ºoferilor Începând din 31 decembrie 2013, fiind introdus de OG nr. 6/2012: "Dupã finalizarea inspecÞiei tehnice periodice se elibereazã un certificat de inspecÞie tehnicã periodicã".

Potrivit unui comunicat al Registrului Auto Român, "eliberarea obligatorie a unui Certificat de InspecÞie Tehnicã Periodicã este conformã cu prevederile Directivei 2010/48/UE de adaptare la progresul tehnic a Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European ºi a Consiliului privind inspecÞia tehnicã auto pentru autovehicule ºi remorcile acestora".

Eliberarea documentului nu implicã obligaþii sau costuri suplimentare pentru ºoferi, aceºtia primind acest certificat automat, la finalizarea inspecþiei tehnice periodice efectuate la termenul scadent normal. În acelaºi timp, nu va fi afectatã nici periodicitatea de efectuare a ITP, astfel cã datã urmãtoarei ITP va fi cea din anexã la certificatul de înmatriculare.

În consecinþã, deþinãtorii de vehicule cu ITP valabil nu trebuie sã solicite în avans eliberarea acestui certificat, el urmând sã fie eliberat la efectuarea urmãtoarei ITP.

Având În vedere cã este vorba despre un certificat armonizat stabilit printr-un act normativ UE este necesar ca certificatul sã fie disponibil Împreunã cu anexa la certificatul de Înmatriculare pentru prezentare În vederea unor eventuale controale În cazul vehiculelor care au efectuat ITP Începând cu 31 decembrie 2013.

Data urmãtoarei ITP este cea din anexa la certificatul de Înmatriculare. Certificatul este eliberat În limba românã iar rubricile sunt traduse În englezã.

Model Certificat de InspecĂžie TehnicĂŁ PeriodicĂŁ - aici (fiÂşier PDF).

Acte sunt necesare pentru efectuarea ITP
Inspecþia tehnicã periodicã (ITP) este obligatorie pentru orice vehicul care circulã pe drumurile publice. În cazul autoturismelor de uz personal, ITP se face o datã la doi ani, numai de cãtre Registrul Auto Român, prin reprezentantele sale teritoriale sau prin operatorii economici autorizaþi.

Pentru a efectua inspecĂžia tehnicĂŁ periodicĂŁ puteĂži apela la orice staĂžie autorizatĂŁ RAR, indiferent de judeĂžul ĂŽn care este ĂŽnmatriculat autoturismul, unde veĂži prezenĂža urmĂŁtoarele documente:
- Certificatul de ĂŽnmatriculare al autovehiculului sau autorizaĂžia provizorie de circulaĂžie;
- Cartea de identitate a autovehiculului (ĂŽn cazul ĂŽn care maÂşina este ĂŽn leasing sau aparĂžine unei firme se acceptĂŁ o copie dupĂŁ cartea de identitate a maÂşinii, ÂştampilatĂŁ de proprietar, pe care sĂŁ aparĂŁ Âşi menĂžiunea “conform cu originalul”);
- Cartea de identitate a conducĂŁtorului auto care prezintĂŁ autoturismul la inspecĂžie;
- PoliĂža RCA, la data la care se efectueazĂŁ ITP

SancÞiunile În cazul absenÞei certificatului sunt aplicate de poliÞie, potrivit legislaÞiei Þãrii respective. SancÞiunile se aplicã doar vehiculelor inspectate Începând cu 31 decembrie 2013.

ªoferii care circulã cu ITP expirat riscã amenzi cuprinse Între 765 ºi 1.700 de lei PoliÞistul rutier poate reÞine ºi certificatul de Înmatriculare al maºinii, eliberând În schimb o dovadã cu drept de circulaÞie pentru 15 zile.

==============================

http://www.informatiiauto.ro/rusia-sust ... 13356.html

Rusia susĂžine industria auto localĂŁ cu 8 miliarde de dolari :?: :!:

Rusia plãnuieºte sã sprijine industria sa de maºini, aflatã În dificultate, cu subvenÞii de pânã la 8 miliarde de dolari În urmãtorii trei ani, pânã În 2016.

SubvenĂžiile vor fi pentru cercetare Âşi dezvoltare, pentru sprijinirea locurilor de muncĂŁ Âşi pentru compensarea anumitor costuri legate de ĂŽndeplinirea normelor de poluare mai stringente, a anunĂžat guvernul de la Moscova, scrie Automotive News Europe.

Vânzãrile de maºini noi În Rusia au scãzut cu 6% În 2013, pânã la 2,78 milioane de unitãÞi ºi piaÞa se confruntã de-acum cu un nou an slab, pe fondul Încetinirii economiei.

„Association of European Businesses” a anunĂžat cĂŁ vânzĂŁrile de autoturisme Âşi vehicule comerciale uÂşoare sunt aÂşteptate sĂŁ scadĂŁ cu 2% ĂŽn Rusia ĂŽn 2014, la 2,73 milioane de unitĂŁĂži.

În 2012, Rusia a introdus o taxĂŁ auto pentru maÂşinile importate, pentru a-Âşi acoperi costurile cu „Programul Rabla”. Uniunea EuropeanĂŁ a argumentat cĂŁ aceastĂŁ taxĂŁ nu este compatibilĂŁ cu apartenenĂža Þãrii la WTO (World Trade Organization) Âşi anul trecut taxa a fost extinsĂŁ la toate maÂşinile noi - indiferent cĂŁ erau importate sau fabricate ĂŽn Rusia.

========================

http://www.informatiiauto.ro/programul- ... 13358.html

Programul Rabla: "EdiĂžia din 2014 va fi ultima"

Programul Rabla nu trebuie modificat de la an la an și credem cĂŁ ediția din 2014 va fi ultima, a declarat, marți, ĂŽntr-o conferințĂŁ de presĂŁ, Thomas Dubruel, directorul comercial al Grupului Renault ĂŽn România.

Acesta a precizat cĂŁ este nevoie de o regândire a programului ĂŽn așa fel ĂŽncât sĂŁ fie stimulatĂŁ ĂŽn continuare achiziția de mașini noi.

„Nu cred cĂŁ trebuie sĂŁ schimbĂŁm Programul 'Rabla' de la an la an. De aceea solicitĂŁm un Program Rabla ca ĂŽn 2013, dar care sĂŁ demareze mai repede decât anul trecut, când știm cĂŁ a ĂŽnceput la finele lunii mai — ĂŽnceputul lui iunie. Pentru a vorbi de Rabla ĂŽn 2015, cred cĂŁ e nevoie mai ĂŽntâi de un program ĂŽn 2014 și cât mai curând. Credem cĂŁ anul acesta va fi ultimul program Remat. Trebuie sĂŁ avem și ĂŽn acest an un program, dar dupĂŁ aceea trebuie oprit și gândit un alt tip de program pentru sprijinirea cumpĂŁrĂŁrii de mașini noi”, a menționat Dubruel, citat de Agerpres.

Marți dimineațĂŁ, reprezentanții Autovit arĂŁtau cĂŁ piața auto este foarte instabilĂŁ și imprevizibilĂŁ iar ĂŽn contextul discuțiilor despre renunțarea la programul Rabla dupĂŁ 2014, marea ĂŽntrebare este dacĂŁ anul acesta nu va fi o ediție 'muribundĂŁ', caracterizatĂŁ printr-un interes scĂŁzut din partea celor implicați ĂŽn program.

Prin intermediul Programului Rabla 2013, românii au cumpĂŁrat circa 13.400 de autoturisme noi, iar 19.900 de mașini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.

=================

http://www.informatiiauto.ro/producator ... 13333.html

ProducĂŁtorul spaniol de piese auto Antolin construieÂşte o fabricĂŁ la Sibiu :ya

Grupo Antolin din Spania, care produce la Sibiu corpuri de iluminat pentru autovehicule, κi va extinde În acest an operaÞiunile din România, ridicând o nouã fabricã de 13.000 metri pãtraÞi.

Grupo Antolin-CML, divizia de corpuri de iluminat a companiei spaniole, anticipeazã cã noua unitate va fi operaÞionalã pânã la sfârºitul acestui an, potrivit publicaÞiei de specialitate European Plastics News, transmite Mediafax.

ConstrucĂžia fabricii a ĂŽnceput deja ĂŽn aceeaÂşi zonĂŁ industrialĂŁ unde este amplasatĂŁ unitatea existentĂŁ, ĂŽn apropierea aeroportului Sibiu.

În cursul anului, Antolin vrea sã mute liniile de producþie de la fabrica existentã, aflatã într-un spaþiu închiriat, cãtre noua unitate, majorând totodatã capacitatea.

Fabrica Antolin de la Sibiu are ĂŽn prezent 357 de angajaĂži Âşi deserveÂşte mai mulĂži producĂŁtori auto.

=================

http://www.informatiiauto.ro/scapa-de-b ... 13331.html

ScapĂŁ de birocraĂžia ĂŽnmatriculĂŁrilor auto :shock:


Sã presupunem cã aÞi cumpãrat un autoturism second hand din Germania, l-aÞi adus În Þarã ºi doriÞi sã parcurgeÞi toÞi paºii necesari Înmatriculãrii acestuia În România. ªtiÞi de aveÞi de fãcut?


AveÞi de Întocmit 5 dosare diferite, implicând 9 drumuri la nu mai puÞin de 7 instituÞii ale statului, pentru un total de 15 documente ce va sunt necesare Înmatriculãrii definitive. Evident, asta În cazul În care aveÞi deja toate actele pregãtite ºi ºtiÞi exact la ce instituÞii trebuie sã va prezentaÞi.

Care ar fi soluĂžia? Ideal ar fi cĂŁ statul sĂŁ simplifice procedurile de ĂŽnmatriculare, dar nu ne-am pune mari speranĂže ĂŽntr-o astfel de schimbare.

AlternativĂŁ?

ApelaÞi la serviciile de Înmatriculãri auto ale unei firme specializate. Va costã câteva sute de lei, În funcÞie de etapele de parcurs de la caz la caz, dar va scapã de drumuri, nervi ºi foarte mult timp pierdut.

O astfel de companie poate parcurge toate procedurile de ĂŽnmatriculare ĂŽn numele dumneavoastrĂŁ: tot ce aveĂži de fĂŁcut este sĂŁ ĂŽmputerniciĂži compania sĂŁ va reprezinte, apoi ridicaĂži documentele maÂşinii gata ĂŽnmatriculate.

Serviciile oferite pe siteul www.servicii-inmatriculare.ro includ nu doar reprezentarea la diversele instituþii ale statului (Serviciul de Înmatriculãri Auto, Direcþia de Impozite ºi Taxe Locale, ANAF etc), ci ºi consultanþã gratuitã (verificarea actelor, estimarea ºi verificarea timbrului de mediu etc) ºi asistenþã la Registrul Auto Român, în vederea omologãrii sau autentificãrii maºinii.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mar 28-Ian-2014 17:26

http://0-100.hotnews.ro/2014/01/28/cade ... ativa-ani/

Caderea pietei auto a dus la inchiderea a peste 100 de dealeri in doar cativa ani

In 2007-2008, cand piata auto avea ani record, optimismul atingea cote maxime, iar masinile se vindeau prin peste 400 de dealeri. Acum, piata auto e in doliu si estimarile APIA arata ca maximum 300 de dealeri comercializeaza masini si o buna parte dintre ei sunt cu un pas in groapa. De la o piata in care masinile se vindeau ca painea calda s-a ajuns la una in care unele companii vand un autoturism la cateva luni.

In 2007 piata auto trecea de 360.000 de unitati (incluzand si utilitarele), iar Romania depasea mai toate tarile din regiune (Slovacia, Ungaria, Cehia) si se apropia de Polonia. Se deschideau foarte multe reprezentante auto, chiar si in orase foarte mici, iar optimismul era maxim.

Dupa 2008 si mai ales dupa 2009 piata s-a prabusit si multi oameni de afaceri au renuntat la proiecte pentru ca nu mai erau viabile. Dar in destuile cazuri retelele erau deja mari, mai ales ca piata a tot scazut si a ajuns acum sa fie la 82.000 de unitati. Calculele arata ca in medie, acum cinci ani, un dealer vindea 800 de masini/an, iar in prezent vinde sub 300 de masini. Romania a ramas in urma tarilor din Europa Centrala si depasim doar Bulgaria, o tara mult mai mica.

In 2007-2008 erau cam 400 de dealeri, iar acum sunt sub 300, arata estimarile facute Marti, 28 Ianuarie, la conferinta anuala APIA.

Chiar daca nu exista statistici clare, estimarile arata ca suma celor care opereaza in industrie este undeva in jurul a 300 de companii.

“Mare parte dintre aceste societati sunt deja sub incidenta unor insolvente in diferite grade. Tocmai de aceea cifra nu este neaparat relevanta”, spune Cristian Milea, seful Opel in Romania.

Numarul dealerilor s-a redus si fiindca au mai iesit brand-uri auto de pe piata si fiindca alte marci si-au redus substantial activitatea, a completat Mihai Ivanescu de la Tiriac Auto, membru in consiliul director al APIA.

El a admis ca in 2007 numarul dealerilor era exagerat din cauza unei euforii existente pe o piata ce crestea puternic, dar spune ca nu se poate vorbi de o “neadaptare crasa la nivelul anului 2007 vis-a vis de retele. Pierderea este cauzata de disolutia pietei interne”, potrivit lui Ivanescu.

Referindu-se la reteaua de aproape 90 de dealeri a Porsche Romania, Brent Valmar, sef al companiei, a spus ca o zecime dintre ei au probleme financiare mari, fiind in stare de insolventa: ”Va dati seama cat sufera calitatea serviciilor. Evident ca facem eforturi sa-i sprijinim pe toti in activitate, avem cu ce sa-i ajutam, de cele mai multe ori reusim, insa fara asigurarea unui nivel minim de profitabilitate al retelelor de distributie nu mai putem vorbi de o industrie auto infloritoare care sa aduca venituri bugetare mai multe”.

Reteaua de dealeri a Porsche Romania s-a restrans cu sapte unitati intr-un an, de la 93 dealeri in 2012 la 86 dealeri in 2013. Cazurile de insolventa in reteaua de dealeri au crescut de asemenea, de la 14 cazuri (in 2012) la 19 (2013). Numarul de angajati la nivelul importatorului Porsche Romania a scazut de la 775 in 2012 la 738 oameni in 2013. In ceea ce priveste reteaua de distributie, numarul angajatilor s-a redus de la 3.966 la 3.840, in perioada analizata.

Si Dacia are o retea mare, de 80 de showroom-uri, iar compania a decis sa le modernizeze pana la final de 2015, insa va suporta majoritatea cheltuielilor. Retele importante au si marci precum Ford, Opel, Fiat, Hyundai, Kia si Toyota.

Multi consumatori au patit lucruri neplacute in service, au fost taxati excesiv sau au constatat ca reparatia a fost facuta de mantuiala. Persista ideea ca o buna parte dintre marci si-au extins excesiv reteaua in perioada fasta a pietei auto, insa au uitat sa vina cu servicii de buna calitate cand masinile se vindeau ca painea calda.

Acum, cand piata auto e la ananghie, dealerii trebuie sa fie mult mai atenti la cum se comporta cu clientii, fiindca din activitatile de service vine o parte importanta din venituri. La fel, si partea de second-hand ignorata in trecut, constituie acum o sursa de venituri.

=======

Ei vor ca anul acesta sa fie ultimul cu RABLA, in ritmul asta, in 2 ani o sa ramana sub 200 dealeri !!!

==========

http://0-100.hotnews.ro/2014/01/28/ce-m ... cond-hand/

Ce masini au cumparat romanii in 2013 – Culori, clase, modele, raportul dintre autoturisme noi si second-hand

Anul trecut a fost unul negru pentru piata masinilor noi, care a ajuns la un minim nemaivazut din anii ’90 incoace. S-au vandut doar 68.000 de autoturisme, iar in articol puteti citi pe larg despre cum au evoluat vanzarile, in functie de mai multe criterii, precum culori, tip de combustibil si clase. Un mic capitol se refera la o comparatie intre masinile noi si second-hand in functie de judet, iar la final sunt prognoze pentru 2014.
Clase de modele

Din masinile noi cumparate in 2013, 46% au fost de clasa B si 22% clasa C, in timp ce SUV-urile au avut o pondere mult peste media europeana (19%). Clasa mini a avut o cota de numai 2,7%, in timp ce clasele E si F au avut 1,3% din total. Ca volume, in 2013 doar clasele B si F au crescut, in timp ce clasa E a avut scadere de 27%.
Cele mai vandute modele

Berlina Logan a fost de departe cel mai cautat model din piata anul trecut, cu peste 10.000 de unitati. Sandero si Duster au depasit 4.000 de unitati. Cele mai vandute masini de import au fost Skoda Octavia si Volkswagen Golf, care au depasit fiecare 2.500 unitati. Alte cinci modele au depasit 1.000 de unitati vandute: Renault Clio, Ford Focus, Dacia Dokker, Skoda Rapid si Dacia Logan MCV.
Cele mai cautate culori

Datele APIA arata ca 32% dintre masinile noi vandute anul trecut au fost albe, 24% au fost culoarea gri, iar 16% albastru. Putin peste o zecime dintre masini au fost negre, 7% au fost rosii, iar 6% maro. Culorile foarte rare – galben, verde, portocaliu si violet – au avut fiecare sub un procent din piata.
Impactul Programului Rabla

APIA sustine cu tarie ca 2014 ar trebui sa fie ultimul an in care Programul Rabla se mai tine si adauga ca trebuie sa inceapa cat mai repede, de preferat in Februarie. Intre 2010 si 2013 au fost casate prin Rabla 373.000 masini cu o varsta medie de 22 de ani. Ponderea masinilor noi luate prin Rabla din totalul masinilor noi achizitionate in tara a scazut de la an la an. In 2010 ponderea Rabla era de 59% din numarul total de masini noi, in 2011 era de 41%, anul urmator de 20%, in timp ce anul trecut 19% dintre masinile noi au fost cumparate prin Rabla.
Diesel vs. Benzina

Circa 54% dintre masinile noi vandute au fost pe motorina, ponderile fiind de 95% la BMW, 88% la Mercedes-Benz si 85% la Audi. La Dacia ponderea diesel-ului e de 46%, iar la Volkswagen si Skoda de peste 60%. Sunt marci la care majoritatea clientilor aleg masini pe benzina: la Suzuki ponderea a fost de 97%, la Opel de 65%, la Hyundai de 60% si la Nissan de 57%.
Masini SH vs. masini noi

Anul trecut s-au inmatriculat de peste trei ori mai multe masini noi decat second-hand-uri, iar varsta medie a masinilor SH aduse din import a fost de 10,7 ani. Raportul dintre masinile SH si cele noi a variat enorm de la judet la judet, fiind cel mai mic in Bucuresti, unde s-a inregistrat deci o diferenta foarte mica intre masinile SH inmatriculate si cele noi. Ilfov, Constanta, Calarasi si Arges au rapoarte mai mici de 6:1 intre SH si masini noi, in timp ce la polul opus, in Salaj, raportul a fost de 41:1, in Mehedinti de 36:1, iar in Botosani de peste 25:1.
Previziuni pentru 2014

Reprezentantii APIA nu au asteptari mari de la piata masinilor noi, ci doar asteptari modeste, estimand ca piata va ramane undeva la nivelul anului trecut, mai ales ca nu se intrevede vreun motiv pentru care lucrurile sa se imbunatateasca in piata. Cei de la APIA spun ca evolutia pietei va depinde mult de data inceperii Programului Rabla, de modul in care se vor fiscaliza importurile de vehicule rulate si de relaxarea conditiilior de obtinere a creditelor pentru autovehicule.

Dincolo de datele prezentate de APIA trebuie precizat ca piata interna second-hand ramane blocata din cauza timbrului de mediu introdus in martie 2013, timbru care a descurajat zeci de mii de oameni ce ar fi dorit sa-si vanda masinile.

POZE / SCHEME => http://0-100.hotnews.ro/2014/01/28/ce-m ... cond-hand/

==========

Interesante comentarii, referitoare la unele marci.....
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 30-Ian-2014 14:31

http://0-100.hotnews.ro/2014/01/30/parc ... ta-in-tara

Parcul auto national in detaliu. Cate masini din fiecare marca exista in tara

In Romania exista sase milioane de vehicule motorizate, din care 4,7 milioane sunt autoturisme, iar 600.000 sunt utilitare, arata cele mai noi date ale Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Care e proportia diesel-benzina, cat de vechi sunt masinile si cum sunt reprezentate cele mai cunoscute marci, puteti citi in articol.


Parcul auto national avea la 31 decembrie 2013 un total de 5,98 milioane de vehicule, din care aproape 180.000 au sub doi ani vechime, peste 2,3 milioane au intre doi si zece ani vechime, iar peste doua milioane de vehicule sunt mai vechi de 15 ani.

Datele DRPCIV arata ca, din cele aproape sase milioane de vehicule, 4,69 milioane sunt autoturisme, peste 615.000 sunt utilitare, iar 300.000 sunt remorci si semiremorci.

La autoturisme, 124.000 au sub doi ani vechime, 338.000 au intre doi si cinci ani, iar 2,6 milioane unitati au intre 5 si 15 ani vechime. Peste 1,5 milioane masini sunt mai vechi de 15 ani, din care peste 830.000 de unitati sunt fabricate acum mai bine de doua decenii. In total, circa 60% dintre masini sunt mai vechi de zece ani.

Analizand tipul de combustibil, benzina conduce detasat, cu 3,1 milioane masini fata de 1,6 milioane pe motorina.

Parcul national de autobuze totalizeaza 19.300 de unitati, din care doar 542 sunt mai vechi de doi ani si peste jumatate sunt mai vechi de zece ani.

Din cele 4,7 milioane de autoturisme, peste trei sferturi sunt de la cele mai populare zece marci:
Marca Numar unitati

1. Dacia


1.389.277

2. Volkswagen


629.090

3. Opel


492.480

4. Ford


296.907

5. Renault


256.748

6. Daewoo


228.521

7. Skoda


198.779

8. Audi


145.610

9. BMW


125.563

10. Peugeot


116.474

Alte marci cu volume importante (nr de unitati la final de 2013)

Chevrolet 52.064
Citroen 40.863
Fiat 108.256
Hyundai 62.693
Kia 23.102
Mercedes-Benz 108.385
SEAT 58.268

Marci japoneze

Daihatsu 3.548
Honda 15.683
Infiniti 631
Lexus 1.754
Mazda 16.277
Mitsubishi 22.524
Nissan 30.843
Subaru 5.201
Suzuki 25.564
Toyota 56.472

Marci exclusiviste

Aston Martin 71
Bentley 245
Bugatti 2
Ferrari 165
Jaguar 1.774
Lamborghini 47
Maserati 199
Maybach 19
MINI 3.517
Porsche 3.125
Rolls-Royce 59
Tesla Motors 2

Marci americane

Buick 55
Cadillac 343
Chrysler 3.133
Dodge 1.492
Jeep 6.131
Lincoln 191
Mercury 83
Pontiac 289

Marci chineze

Geely 246
Great Wall 552
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/


Înapoi la “Coltul Media”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv