http://www.informatiiauto.ro/din-2014-s ... 13351.html
Din 2014 Âşoferii primesc un Certificat de InspecĂžie TehnicĂŁ PeriodicĂŁ
Ăncepând din acest an, Âşoferii primesc un document nou atunci când realizeazĂŁ ITP-ul, ce trebuie pĂŁstrat la bordul autovehiculului: Certificatul de InspecĂžie TehnicĂŁ PeriodicĂŁ este eliberat ĂŽn limba românĂŁ iar rubricile sunt traduse ĂŽn englezĂŁ.
Certificatul de InspecÞie Tehnicã Periodicã este un nou document ce trebuie eliberat ºoferilor Începând din 31 decembrie 2013, fiind introdus de OG nr. 6/2012: "Dupã finalizarea inspecÞiei tehnice periodice se elibereazã un certificat de inspecÞie tehnicã periodicã".
Potrivit unui comunicat al Registrului Auto Român, "eliberarea obligatorie a unui Certificat de InspecÞie Tehnicã Periodicã este conformã cu prevederile Directivei 2010/48/UE de adaptare la progresul tehnic a Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European ºi a Consiliului privind inspecÞia tehnicã auto pentru autovehicule ºi remorcile acestora".
Eliberarea documentului nu implicĂŁ obligaĂžii sau costuri suplimentare pentru Âşoferi, aceÂştia primind acest certificat automat, la finalizarea inspecĂžiei tehnice periodice efectuate la termenul scadent normal. Ăn acelaÂşi timp, nu va fi afectatĂŁ nici periodicitatea de efectuare a ITP, astfel cĂŁ datĂŁ urmĂŁtoarei ITP va fi cea din anexĂŁ la certificatul de ĂŽnmatriculare.
Ăn consecinÞã, deĂžinĂŁtorii de vehicule cu ITP valabil nu trebuie sĂŁ solicite ĂŽn avans eliberarea acestui certificat, el urmând sĂŁ fie eliberat la efectuarea urmĂŁtoarei ITP.
Având În vedere cã este vorba despre un certificat armonizat stabilit printr-un act normativ UE este necesar ca certificatul sã fie disponibil Împreunã cu anexa la certificatul de Înmatriculare pentru prezentare În vederea unor eventuale controale În cazul vehiculelor care au efectuat ITP Începând cu 31 decembrie 2013.
Data urmãtoarei ITP este cea din anexa la certificatul de Înmatriculare. Certificatul este eliberat În limba românã iar rubricile sunt traduse În englezã.
Model Certificat de InspecĂžie TehnicĂŁ PeriodicĂŁ - aici (fiÂşier PDF).
Acte sunt necesare pentru efectuarea ITP
InspecĂžia tehnicĂŁ periodicĂŁ (ITP) este obligatorie pentru orice vehicul care circulĂŁ pe drumurile publice. Ăn cazul autoturismelor de uz personal, ITP se face o datĂŁ la doi ani, numai de cĂŁtre Registrul Auto Român, prin reprezentantele sale teritoriale sau prin operatorii economici autorizaĂži.
Pentru a efectua inspecĂžia tehnicĂŁ periodicĂŁ puteĂži apela la orice staĂžie autorizatĂŁ RAR, indiferent de judeĂžul ĂŽn care este ĂŽnmatriculat autoturismul, unde veĂži prezenĂža urmĂŁtoarele documente:
- Certificatul de ĂŽnmatriculare al autovehiculului sau autorizaĂžia provizorie de circulaĂžie;
- Cartea de identitate a autovehiculului (ĂŽn cazul ĂŽn care maÂşina este ĂŽn leasing sau aparĂžine unei firme se acceptĂŁ o copie dupĂŁ cartea de identitate a maÂşinii, ÂştampilatĂŁ de proprietar, pe care sĂŁ aparĂŁ Âşi menĂžiunea “conform cu originalul”);
- Cartea de identitate a conducĂŁtorului auto care prezintĂŁ autoturismul la inspecĂžie;
- PoliĂža RCA, la data la care se efectueazĂŁ ITP
SancÞiunile În cazul absenÞei certificatului sunt aplicate de poliÞie, potrivit legislaÞiei Þãrii respective. SancÞiunile se aplicã doar vehiculelor inspectate Începând cu 31 decembrie 2013.
ªoferii care circulã cu ITP expirat riscã amenzi cuprinse Între 765 ºi 1.700 de lei PoliÞistul rutier poate reÞine ºi certificatul de Înmatriculare al maºinii, eliberând În schimb o dovadã cu drept de circulaÞie pentru 15 zile.
==============================
http://www.informatiiauto.ro/rusia-sust ... 13356.html
Rusia susĂžine industria auto localĂŁ cu 8 miliarde de dolari
Rusia plãnuieºte sã sprijine industria sa de maºini, aflatã În dificultate, cu subvenÞii de pânã la 8 miliarde de dolari În urmãtorii trei ani, pânã În 2016.
SubvenĂžiile vor fi pentru cercetare Âşi dezvoltare, pentru sprijinirea locurilor de muncĂŁ Âşi pentru compensarea anumitor costuri legate de ĂŽndeplinirea normelor de poluare mai stringente, a anunĂžat guvernul de la Moscova, scrie Automotive News Europe.
Vânzãrile de maºini noi În Rusia au scãzut cu 6% În 2013, pânã la 2,78 milioane de unitãÞi ºi piaÞa se confruntã de-acum cu un nou an slab, pe fondul Încetinirii economiei.
„Association of European Businesses” a anunĂžat cĂŁ vânzĂŁrile de autoturisme Âşi vehicule comerciale uÂşoare sunt aÂşteptate sĂŁ scadĂŁ cu 2% ĂŽn Rusia ĂŽn 2014, la 2,73 milioane de unitĂŁĂži.
Ăn 2012, Rusia a introdus o taxĂŁ auto pentru maÂşinile importate, pentru a-Âşi acoperi costurile cu „Programul Rabla”. Uniunea EuropeanĂŁ a argumentat cĂŁ aceastĂŁ taxĂŁ nu este compatibilĂŁ cu apartenenĂža Þãrii la WTO (World Trade Organization) Âşi anul trecut taxa a fost extinsĂŁ la toate maÂşinile noi - indiferent cĂŁ erau importate sau fabricate ĂŽn Rusia.
========================
http://www.informatiiauto.ro/programul- ... 13358.html
Programul Rabla: "EdiĂžia din 2014 va fi ultima"
Programul Rabla nu trebuie modificat de la an la an și credem cĂŁ ediția din 2014 va fi ultima, a declarat, marți, ĂŽntr-o conferințĂŁ de presĂŁ, Thomas Dubruel, directorul comercial al Grupului Renault ĂŽn România.
Acesta a precizat cĂŁ este nevoie de o regândire a programului ĂŽn așa fel ĂŽncât sĂŁ fie stimulatĂŁ ĂŽn continuare achiziția de mașini noi.
„Nu cred cĂŁ trebuie sĂŁ schimbĂŁm Programul 'Rabla' de la an la an. De aceea solicitĂŁm un Program Rabla ca ĂŽn 2013, dar care sĂŁ demareze mai repede decât anul trecut, când știm cĂŁ a ĂŽnceput la finele lunii mai — ĂŽnceputul lui iunie. Pentru a vorbi de Rabla ĂŽn 2015, cred cĂŁ e nevoie mai ĂŽntâi de un program ĂŽn 2014 și cât mai curând. Credem cĂŁ anul acesta va fi ultimul program Remat. Trebuie sĂŁ avem și ĂŽn acest an un program, dar dupĂŁ aceea trebuie oprit și gândit un alt tip de program pentru sprijinirea cumpĂŁrĂŁrii de mașini noi”, a menționat Dubruel, citat de Agerpres.
Marți dimineațĂŁ, reprezentanții Autovit arĂŁtau cĂŁ piața auto este foarte instabilĂŁ și imprevizibilĂŁ iar ĂŽn contextul discuțiilor despre renunțarea la programul Rabla dupĂŁ 2014, marea ĂŽntrebare este dacĂŁ anul acesta nu va fi o ediție 'muribundĂŁ', caracterizatĂŁ printr-un interes scĂŁzut din partea celor implicați ĂŽn program.
Prin intermediul Programului Rabla 2013, românii au cumpĂŁrat circa 13.400 de autoturisme noi, iar 19.900 de mașini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.
=================
http://www.informatiiauto.ro/producator ... 13333.html
ProducĂŁtorul spaniol de piese auto Antolin construieÂşte o fabricĂŁ la Sibiu :ya
Grupo Antolin din Spania, care produce la Sibiu corpuri de iluminat pentru autovehicule, κi va extinde În acest an operaÞiunile din România, ridicând o nouã fabricã de 13.000 metri pãtraÞi.
Grupo Antolin-CML, divizia de corpuri de iluminat a companiei spaniole, anticipeazã cã noua unitate va fi operaÞionalã pânã la sfârºitul acestui an, potrivit publicaÞiei de specialitate European Plastics News, transmite Mediafax.
ConstrucĂžia fabricii a ĂŽnceput deja ĂŽn aceeaÂşi zonĂŁ industrialĂŁ unde este amplasatĂŁ unitatea existentĂŁ, ĂŽn apropierea aeroportului Sibiu.
Ăn cursul anului, Antolin vrea sĂŁ mute liniile de producĂžie de la fabrica existentĂŁ, aflatĂŁ ĂŽntr-un spaĂžiu ĂŽnchiriat, cĂŁtre noua unitate, majorând totodatĂŁ capacitatea.
Fabrica Antolin de la Sibiu are ĂŽn prezent 357 de angajaĂži Âşi deserveÂşte mai mulĂži producĂŁtori auto.
=================
http://www.informatiiauto.ro/scapa-de-b ... 13331.html
ScapĂŁ de birocraĂžia ĂŽnmatriculĂŁrilor auto
Sã presupunem cã aÞi cumpãrat un autoturism second hand din Germania, l-aÞi adus În Þarã ºi doriÞi sã parcurgeÞi toÞi paºii necesari Înmatriculãrii acestuia În România. ªtiÞi de aveÞi de fãcut?
AveÞi de Întocmit 5 dosare diferite, implicând 9 drumuri la nu mai puÞin de 7 instituÞii ale statului, pentru un total de 15 documente ce va sunt necesare Înmatriculãrii definitive. Evident, asta În cazul În care aveÞi deja toate actele pregãtite ºi ºtiÞi exact la ce instituÞii trebuie sã va prezentaÞi.
Care ar fi soluĂžia? Ideal ar fi cĂŁ statul sĂŁ simplifice procedurile de ĂŽnmatriculare, dar nu ne-am pune mari speranĂže ĂŽntr-o astfel de schimbare.
AlternativĂŁ?
ApelaÞi la serviciile de Înmatriculãri auto ale unei firme specializate. Va costã câteva sute de lei, În funcÞie de etapele de parcurs de la caz la caz, dar va scapã de drumuri, nervi ºi foarte mult timp pierdut.
O astfel de companie poate parcurge toate procedurile de ĂŽnmatriculare ĂŽn numele dumneavoastrĂŁ: tot ce aveĂži de fĂŁcut este sĂŁ ĂŽmputerniciĂži compania sĂŁ va reprezinte, apoi ridicaĂži documentele maÂşinii gata ĂŽnmatriculate.
Serviciile oferite pe siteul
www.servicii-inmatriculare.ro includ nu doar reprezentarea la diversele instituĂžii ale statului (Serviciul de ĂnmatriculĂŁri Auto, DirecĂžia de Impozite Âşi Taxe Locale, ANAF etc), ci Âşi consultanÞã gratuitĂŁ (verificarea actelor, estimarea Âşi verificarea timbrului de mediu etc) Âşi asistenÞã la Registrul Auto Român, ĂŽn vederea omologĂŁrii sau autentificĂŁrii maÂşinii.