Pagina 1 din 1

Reparatiile vor fi posibile NU doar in service-uri agreate

Scris: Joi 27-Mai-2010 18:23
de adimfx
Producatorii auto nu mai pot cere ca repararea masinilor sa fie efectuata doar in retelele de service agreate, potrivit unor modificari impuse de Comisia Europeana (CE) in legislatia europeana din domeniul acordurilor dintre constructorii de automobile si dealerii autorizati, transmite MEDIAFAX.

http://www.0-100.ro/2010/05/27/ce-const ... i-agreate/

Acuma... e discutabila toata povestea. Multi dintre noi oricum nu mai intretin masina la reprezentanta dupa ce iese din garantie si apeleaza la service-urile asa zise autorizate doar cand sunt probleme delicate de rezolvat.

Durata medie de utilizare a masinilor a scazut mult in ultimii ani, iar masina a devenit un fel de telefon mobil pe care-l schimbi cand iese din garantie. E o societate a consumului. Nu zic ca nu sunt si exceptii, dar masura asta luata de CE mi se pare un pic "pe langa".

In concluzie, nu cred ca business-urile reprezentantelor vor avea serios de suferit si nu cred ca vom ramane cu mai multi bani in buzunar dupa ce vom repara masinile.

Voi ce credeti?

Scris: Joi 27-Mai-2010 20:56
de balanel
Ca de obicei la parerile tale, exact invers. Daca nu faci diferenta intre pretul unui reper la reprezentanta si pretul aceluiasi reper la un service generalist, mai mult, pretul respectivului reper ambalat cu numele producatorului, nu ca piesa de origine, sincer, e grav.

Aceasta initiativa a CE este excelenta si e o veste incredibil de buna, parca nici nu imi vine sa cred ca e adevarat.

Scris: Joi 27-Mai-2010 23:08
de mesersmith
exemplu: pivot c5 producator lemforder 38lei de pe piata, acelasi pivot, acelasi producator, la citroen era 300 si ceva...
asta in 2007...

Scris: Joi 27-Mai-2010 23:31
de dj01fad
stiu ca e un caz destul de rar, dar am si eu un contraexemplu:
bieleta corector xantia/xm la orice magazin de piese, minim 30 de lei, la reprezentanta 10-11 lei.

Scris: Vin 28-Mai-2010 00:27
de adimfx
balanel scrie:Ca de obicei la parerile tale, exact invers. Daca nu faci diferenta intre pretul unui reper la reprezentanta si pretul aceluiasi reper la un service generalist, mai mult, pretul respectivului reper ambalat cu numele producatorului, nu ca piesa de origine, sincer, e grav.

Aceasta initiativa a CE este excelenta si e o veste incredibil de buna, parca nici nu imi vine sa cred ca e adevarat.


Eu am masina, ca si tine. E din 2005, iesita din garantie. O intretin cum trebuie, dar nu la reprezentanta. Cumpar piese aftermarket, de la firme cunoscute, dar nu sunt "de origine".

Toata povestea consta intr-o singura strategie, bine pusa la punct: Furnizorii de componente auto produc si sub nume propriu piese, dar si pentru X marca auto. In al doilea caz, piesa se numeste "de origine" si e mai scumpa. Castiga si producatorul de componente, si producatorul auto. Deci problema este intotdeauna cea de adaos foarte mare la piesa "de origine". Dealerii (reprezentantele) vor continua sa vanda piese "de origine", mai scumpe, tocmai pentru ca au acest argument: e de origine. Vor fi suficienti care sa creada asta. :wink:

Castigul pentru clientul final va fi foarte mic dupa ce vei trage linie. Spune-mi ca nu cunosti proprietari de masini carora le e teama sa schimbe placutele de frana la vulcanizare? Sunt acei soferi care n-au cunostinte de mecanica si care schimba si un bec la reprezentanta. Acest tip de client va continua sa existe si va accepta orice piese ii baga pe gat reprezentanta.

Nu sunt conspirationist, dar te-ai gandit vreodata ca piesele ar putea fi facute, pe viitor, mai putin durabile? Asa ca efect al competitiei si a liberalizarii tot mai puternice a pietei...

Scris: Vin 28-Mai-2010 01:17
de Andrei Anghel
eu vad avantaj doar din punct de vedere al reviziilor. ca atunci cand ai masina in garantie, doar p'alea esti obligat sa le faci "la ei". . .

Re: Reparatiile vor fi posibile NU doar in service-uri agrea

Scris: Vin 28-Mai-2010 15:11
de nicum
adimfx scrie:Producatorii auto nu mai pot cere ca repararea masinilor sa fie efectuata doar in retelele de service agreate, potrivit unor modificari impuse de Comisia Europeana (CE) in legislatia europeana din domeniul acordurilor dintre constructorii de automobile si dealerii autorizati, transmite MEDIAFAX.


Oricum la Romanica masinile se repara pe strada direct, deci mai greseste si UE si mai ia si decizii bune.