Uite mbc... zi-mi tu cum sa ii explic eu unui om care stie ca manuala e aia cu maciuca pe care o misti la fiecare schimbare de viteza ca DSG asta pe care nu trebuie sa o atingi decat atunci cand vrei sa schimbi sensul de mers al masinii e tot manuala?
Sa zicem ca as elabora o explicatie de maximum 2-3 randuri, completa. Dar nu tot timpul as putea sa o pun intr-un articol. Ar fi prea mult, prea obositor si foarte nerelevant pentru multi dintre noi.
Chiar sunt curios daca va mai scrie cineva in acest topic. Pe oameni nu-i intereseaza atat de tare ca o cutie de viteze e de fapt automatizata si nu automata, daca pentru ei rezultatul va fi acelasi: nu vor mai schimba manual vitezele.
De lipsa de rigoare si seriozitate nu ma poti acuza pentru ca termenii corecti pentru a defini acest tip de transmisie DSG sunt fix doi: robotizata si automatizata. Nu manuala cum spui tu.
Nu ma intelege gresit, apreciez spiritul tau critic si cunostintele tale, dar gandeste-te la doua lucruri:
1. Termenul "robotizata" a fost corect (pentru cine cunoaste tehnica / mecanica / mai multe despre masini)
2. Pentru 90% dintre soferi e irelevanta solutia constructiva atata timp cat ei percep un element de confort pe care l-ar percepe la fel (cu mici diferente) indiferent de ce se ascunde pe sub masina
E ca la Windows. Poti sa inchizi o fereastra folosind X-ul din colt, poti sa te duci in meniul File si apoi sa selectezi Exit sau poti sa dau ALT+F4. Rezultatul e acelasi. Asa si cu schimbatul treptelor la masini.
Si te rog sa intervii de fiecare data cand simti nevoia. Ok?
Seara frumoasa!