Pagina 1 din 1

Dacia intra in era turbo. 300.000 motoare/an la Mioveni

Scris: Mie 15-Iun-2011 17:26
de adimfx
Dacia intra in era turbo. La Mioveni vor fi produse anual 300.000 de motoare pe benzina supraalimentate

Pe platforma industriala Dacia din Mioveni va incepe, in a doua parte a anului viitor, productia motorului turbo pe benzina cu numele de cod H4, iar ulterior va intra in fabricatie si propulsorul cu nume de cod H5, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Grupului Renault Romania. Capacitatea maxima de productie va fi de 300.000 de motoare H4 si H5 pe an. Este pentru prima oara cand cineva din interiorul companiei spune cand si cate propulsoare de noua generatie vor fi fabricate la Mioveni.

http://0-100.hotnews.ro/2011/06/15/daci ... limentate/

Scris: Joi 16-Iun-2011 10:49
de nicum
Da... sigur e din cauza normelor de poluare, sau mai exact a modului cum sint ele masurate in Europa. Cum reusesc americanii sa produca motoare aspirate mai mari, dar care respecta niste normel de poluare mult mai severe? Simplu: acolo nu se masoara noxele la relanti :wink:
Dar si producatorului si statului le convin treburile astea. Motorul are viata scurta, fiabilitate scazuta si la sfirsit toata lumea mai putin clientul e fericita. Producatorul vinde mai mult, statul incaseaza tot felul de taxe, iar prostul... plateste.
Avem o singura modalitate de raspuns: trebuie sa boicotam astfel de motoare.

Scris: Joi 16-Iun-2011 22:09
de bogdan78
Pai da dar, daca motorul este cu capacitate cilindrica mai mica la aceiasi putere, nu inseamna taxa de poluare mai mica, impozit anual mai mic si asigurare mai mica?

Scris: Vin 17-Iun-2011 06:18
de mbc
si de obicei se conduce ca naiba. Trebuie sa "astepti" acel boost din partea turbo-ului. In oras e o adevarata "placere" sa le conduci.

Scris: Lun 20-Iun-2011 14:17
de nicum
bogdan78 scrie:Pai da dar, daca motorul este cu capacitate cilindrica mai mica la aceiasi putere, nu inseamna taxa de poluare mai mica, impozit anual mai mic si asigurare mai mica?


Ba da... dar tot in acelasi timp inseamna si o durata de viata a motorului scurtata drastic. Iar astfel de motoare nu consuma mai putin decit echivalentul aspirat.

Scris: Lun 20-Iun-2011 15:37
de dj01fad
da... asta e discutabil. mai sunt putini, chiar si pe forumul asta care tin masinile mai multe de 2-3 ani. eu de exemplu am schimbat in 2 ani 5 masini, si nici nu prea vreau sa mai tin vreuna mai mult de 2 ani sau ceva de genul, drept exemplu acum vreau iarasi alta. oricum, asta e un aspect; alt aspect ar fi ca nu ma intereseaza ce scoate dacia, pentru ca nu am de gand sa imi cumpar asa ceva! si ultimul aspect este cel spus de nicu: prefer aspiratul in fata unuia turbo, din diferite motive.
peste toate astea, chiar daca comentam noi aici ca nu ne place dacia, faptul ca uzina merge si se tine bine este foarte bine pentru romania. sa stiti ca sunt foarte multe persoane care au un buget de 6-10000 euro, si vor masina noua; ce sa ia altceva, din acelasi segment? da, stiu, exista cateva masini de clasa mica (mai mult micro) pe la banii astia, dar... pardon... nu are nici o legatura una cu alta. avem 4 loganuri la firma si au toate peste 200.000, fara mari interventii :idea:
si mai e ceva: un motor turbo nu consuma mai mult ca unul aspirat, sa zicem echivalent. bineinteles, sa le folosesti pe ambele in acelasi fel, nu sa mergi cu aspiratul usor si cu turbo tare; eu am avut masini turbo benzina, si nu mi-au facut gaura la portofel. de exemplu ford probe 2.2 turbo consuma 11 in oras :twisted:

Scris: Lun 20-Iun-2011 23:12
de adimfx
Motoarele turbo pe benzina de noua generatie sunt niste bijuterii ale lumii auto din zilele noastre.
Sunt eficiente, fasnete, suna bine, sunt taxate putin.
Nu vad rostul unui motor fara turbo. Cu alte cuvinte, cine are bani de masina noua, ar fi indicat sa-si cumpere turbo benzina sau turbo diesel.
Am condus Polo 1,2 TSI de 105 CP, eu care am Opel Astra G cu motor de 1,6 litri de 103 CP.
Motorul de 1,2 litri da oricand clasa motorului de 1,6 litri, la orice capitol.
Treaba cu fiabilitatea e discutabila... De ce spun asta? Pentru ca inainte sa apara turbo diesel toata lumea spunea ca dieselul aspirat e cel mai tare motor si ca merge sute de mii de kilometri fara probleme. In Franta am mers cu BMW Seria 5 cu motor de 3 litri turbo diesel cu 670.000 km la bord (taxi), iar in Bucuresti cu Logan dCi cu 360.000 km (tot taxi). Niciunul dintre soferi n-au intampinat probleme la motor in perioada asta. Deci iata ca turbo pe diesel se poate. Turbo benzina de ce nu s-ar putea?
In plus, cati dintre noi tin o masina pana face 300.000 km?

Scris: Mar 21-Iun-2011 11:28
de dj01fad
adimfx scrie:In plus, cati dintre noi tin o masina pana face 300.000 km?


asta zic si eu... mai sunt cativa, dar putini.