Tutorial inlocuire FILTRU POLEN

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Tutorial inlocuire FILTRU POLEN

Mesajde mesersmith » Mar 24-Iul-2012 22:19

Am constatat necesitatea unui astfel de tutorial si iata-l pus in practica.
Tutorialul o sa se bazeze mai mult pe fotografii si mai putin pe descrieri.
Nota: pozele nu-mi apartin, sunt culese de pe net.



Imagine

Se demonteaza mocheta marcata cu rosu si se va vedea filtrul de pole imediat in spatele ei, dupa cum se vede in imaginea urmatoare:


Imagine



Imagine

Se desfac cele doua suruburi asa cum se vede in urmatoarea imagine:



Imagine


Se extrage filtrul prin tragere simpla:



Imagine


La extragere, de obicei se va rupe filtrul, dar nu e o problema, nu mai aveti nevoie de el.
Parcurgeti pasii in sens invers pentru montarea unui filtru nou.
La C5 var II, capacul filtrului nu mai are suruburi, ci are un sistem de prindere cu un mic levier, cu click.
Din pacate, nu am gasit si o poza pentru a exemplica si acest lucru.

aurelian21
pasionat
Mesaje: 507
Membru din: Joi 07-Feb-2008 21:20
Localitate: Cluj Napoca

Mesajde aurelian21 » Mie 25-Iul-2012 06:38

Bravo, mesersmith, bun tutorial, operatia este una simpla care cu o cheie de 7 ai rezolvat-o.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 25-Iul-2012 07:07

Foarte util. Multumesc!
"If in doubt, flat out!"

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Joi 26-Iul-2012 17:24

multumesc, mesersmith. l-am schimbat si eu acum. era destul de murdar.

pot sa spun ca n-a durat decat vreo 15-20 de minute operatiunea. si a fost prima data cand l-am schimbat. n-a fost mare tehnologie, intr-adevar, si am scutit 50 de lei (cat m-ar fi costat sa mi-l schimbe la service).

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 26-Iul-2012 17:51

Ei, uite-asa ai mutat aia 50 de lei din buzunarul stang in cel drept. :P
Vad ca ai var II si am uitat sa te rog sa faci o poza cu sistemul de prindere al capacului filtrului, ca e diferit, nu e cu suruburi.
Oricum, poate face o poza un alt coleg cand l-o schimba.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 26-Iul-2012 18:51

pentru o economie de 50 de lei poate face risipa de cativa megapixeli :wink:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 26-Iul-2012 18:59

Acuma nu stiu la voi, dar pe mine m-a costat 50 de lei parca toata manopera: schimbat ulei, schimbat filtru ulei, schimbat filtru habitaclu, schimbat filtru de benzina si filtru de aer motor. Poate ceva ceva mai mult, dar sigur sigur sub 100 lei, deci sigur nu e 50 lei manopera pentru filtrul de habitaclu. Cu toate acestea, placerea de a-ti rezolva singur o intretinere de asta e extraordinara, cel putin pentru mine.
"If in doubt, flat out!"

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Vin 27-Iul-2012 09:35

la mine eram pe punctul de a il schimba cu 50 de lei manopera, noroc ca nu aveau filtrul pe stoc si n-am mai stat sa faca ei comanda.
o sa fac poza cu capacul, din cate mi-am dat eu seama, era o clema pusa la misto :lol: adica de fapt nu era clema si eu ma chinuiam sa imi dau seama cum se desface.
pana la urma se pare ca se desface prin simpla tragere de capac.
la scoaterea filtrului a fost simplu, la bagarea celui nou a fost mai complicat, ca nu puteam sa-l indoi, si ma loveam in pedale si volan, dar pana la urma l-am pacalit.
o sa fac o poza si o pun aici, ca acum m-am prins si pot sa mai scot o data capacul si sa-l pun la loc.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 27-Iul-2012 13:16

Nu mi se pare mult 300-400 lei pentru schimbarea ambreiajului, de exemplu, dar mi se pare mult 50 lei pentru filtrul de habitaclu. Doar parerea mea.
"If in doubt, flat out!"

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Mar 14-Aug-2012 08:33

in sfarsit am reusit sa fac cateva poze cu telefonul la capacul in cauza. le postez aici:

http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 12107.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 12108.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/99 ... 12109.jpg/

reprezinta capacul de la filtrul de habitaclu la C5 II.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Mar 21-Aug-2012 20:26

Pai daca ti se pare mult 50 de lei filtrul de polen, eu ce sa mai zic ca mi-au cerut 150 lei oentru acelasi filtru...L-am spalat bine bine cu Domestos si cu mult Vanish, l-am uscat, apoi am pulverizat 2 fiole de ocean fresh in el si acum miroase a primavara...
Trust Me I’m An Engineer

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Mar 21-Aug-2012 20:30

super tare povestea ta.

Avatar utilizator
Static
pasionat
Mesaje: 110
Membru din: Lun 18-Feb-2013 09:16
Localitate: Buftea

Mesajde Static » Mie 27-Feb-2013 21:42

Curatare filtru polen si parfum habitaclu DIY.

1. scoateti filtrul.
2. curatati intai uscat (prin bataie, aspirator sau cine are compresor sa traiasca).
3. curatati cu jet de apa pana cand iese apa curata (furtunul de dus will do the work).
4. lasati filtrul intr-un lighean cu detergent de rufe (eventual Vanish) cam 10-15 minute (curata si elimina mirosurile neplacute).
5. clatiti din nou cu jet de apa pana cand iese apa curata.
6. reluati punctul 4.
7. reluati punctul 5.
8. lasati acum filtrul sa se inmoaie in balsam de rufe (Lenor, etc).
9. puneti filtrul la uscat (la soare sau calorifer) cam 24 de ore.
10. dupa uscarea completa picurati in el ce fel de parfum va place (Areon, parfumuri, apa de colonie, etc).
11. montati filtrul la loc.
12. Enjoy!


PS: pentru cei care au cumparat filtru nou incepeti de la punctul 10!


Stima,
Blackberry Fan.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 27-Feb-2013 21:50

Eu ma intreb daca nu cumva filtrul nou nu are anumite particule de carbon activ de pilda si daca acestea nu zboara la spalat.
La fel si in cazul unui filtru normal, fara carbon, apa nu va subtia filtrul?

Avatar utilizator
Static
pasionat
Mesaje: 110
Membru din: Lun 18-Feb-2013 09:16
Localitate: Buftea

Mesajde Static » Mie 27-Feb-2013 22:00

Nu se intampla nimic. Filtrul meu e cu grafit dar nu iese la spalat pt ca praful de grafit este integrat in hartia/panza filtrului.
La fel, nu se subtiaza pt ca are fibre textile in el.
Poti sa il speli linistit, al meu nu a patit nimic si crede-ma ca l-am spalat cu presiune si am batut la el ca la fasole.

Important insa, nu il montati pana nu este uscat absolut complet!
Daca il montati chiar si cu cea mai mica umiditate se va forma mazga/noroi pe instalatie si aia face bacterii care miros.
Blackberry Fan.


Înapoi la “Tutoriale-C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv