Tutorial schimbare filtru motorina C5 var II, 2.0 HDI
Scris: Joi 20-Sep-2012 21:57
Operatiile sunt foarte simple si sunt dupa cum urmeaza:
Se identifica pozitia filtrului.
Se scoate mufa verde si furtunele de combustibil, prin apasarea clemelor de pe ele.
Nu recomand folosirea sculei din imagine, pentru ca daca scapa, ar putea strica hexagonul.
E de preferat folosirea unei cheo tubulare. Nu mai tin minte de cat este, dar parca e fie de 27, fie de 32.
Filetul este normal.
Sub corpul filtrului, exista un purjor cu filet normal. Se pune un furtun pe el imediat dupa ce l-ati desfiletat putin si se goleste intr-o sticla, ca sa nu murdariti motorul. Evident ca eu nu am facut asa si am imprastiat motorina peste tot...
Se monteaza la loc in ordine inversa toate elementele, apoi se desface purjorul din partea superioara a capacului, se da la pompita pana cand va iesi motorina prin acest purjor. Se strange la loc si instalatia este amorsata. Aceasta operatie este destul de importanta, la var II nemaiexistand pompa din rezervor si deci, amorsarea este esentiala.
Dupa strangerea purjorului, se mai da la pompita pana cand aceasta se intareste. Daca nu a fost bine strans capacul, probabil ca se va vedea supurand.
Pozele nu-mi apartin.
Se identifica pozitia filtrului.
Se scoate mufa verde si furtunele de combustibil, prin apasarea clemelor de pe ele.
Nu recomand folosirea sculei din imagine, pentru ca daca scapa, ar putea strica hexagonul.
E de preferat folosirea unei cheo tubulare. Nu mai tin minte de cat este, dar parca e fie de 27, fie de 32.
Filetul este normal.
Sub corpul filtrului, exista un purjor cu filet normal. Se pune un furtun pe el imediat dupa ce l-ati desfiletat putin si se goleste intr-o sticla, ca sa nu murdariti motorul. Evident ca eu nu am facut asa si am imprastiat motorina peste tot...
Se monteaza la loc in ordine inversa toate elementele, apoi se desface purjorul din partea superioara a capacului, se da la pompita pana cand va iesi motorina prin acest purjor. Se strange la loc si instalatia este amorsata. Aceasta operatie este destul de importanta, la var II nemaiexistand pompa din rezervor si deci, amorsarea este esentiala.
Dupa strangerea purjorului, se mai da la pompita pana cand aceasta se intareste. Daca nu a fost bine strans capacul, probabil ca se va vedea supurand.
Pozele nu-mi apartin.