Pagina 1 din 1

Recalibrare sonda litrometrica (computer litrometric)

Scris: Sâm 29-Mar-2014 12:29
de Static
Sa va povestesc intamplare:

Acum doua saptamani mergeam pe drum si brusc, fara niciun avertisment, s-a oprit motorul.
Uite asa, brusc!

Tras masina la ranga, dus la service-ul unui prieten, facut diagnoza, rezultatul: PRESIUNE SCAZUTA IN POMPA DE INJECTIE.
Moama! ce-o fi?
Pompa, regulatorul de presiune, injectoarele, filtrul de motorina, etc..
Dupa o saptamana de verificari am ajuns la concluzia ca, defapt, masina a ramas FARA MOTORINA!!

Acul in bord imi arata ca mai am 11 litri, computerul de bord la fel dar in rezervor mai erau 1,5 litri de motorina.
Practic ce s-a intamplat:

Datorita faptului ca dealungul timpului am alimentat tot timpul cu sume mici de bani (50-60 lei) s-a decalibrat sonda litrometrica.



ACUM REZOLVAREA (Mesersmith te rog copiaza partea asta si pune-o la Tutoriale):

Necesar:
- 1 rezistenta de 60 ohmi.
- 1 rezistenta de 180 ohmi.
- 1 rezistenta de 160 ohmi.

1. Se deschide bancheta spate si se ridica capacul de plastic care acopera sonda litrometrica.
2. Se scoate mufa din sonda (cea cu 4 pini).
ACUM E FOARTE IMPORTANT:
- deschideti usa soferului si asteptati 3-5 minute pana se inchide curentul remanent din masina!
- in mufa cu 4 pini aveti 2 fire groase si 2 fire subtiri.
3. bagati prima rezistenta de 360 ohmi in cei doi pini de la FIRELE SUBTIRI!
4. puneti contactul si asteptati 10-15 secunde. (indicatorul va arata full gas si dupa ce s-a calibrat se duce in minim, nu va speriati).
5. luati contactul si asteptati 3-5 minute, la fel pt curentul remanent. Usa soferului la fel deschisa.
6. bagati acum rezistenta de 180 ohmi, puneti contactul timp de 10-15 secunde. (indicatorul va arata jumatate de rezervor).
7. luati contactul si asteptati 3-5 minute. Usa soferului in continuare deschisa.
8. bagati acum ultima rezistenta cea de 60 ohmi, puneti contactul timp de 10-15 secunde. (indicatorul va arata minim si becul de LOW FUEL se va aprinde).
9. Opriti contactul si asteptati 3-5 minute.
10. montati la loc mufa in sonda litrometrica, puneti capacul si inchideti tot.

Porniti masina si sonda este acum resetata pe valorile bune!


ATENTIE! DE STIUT!

Cand deschideti capacul de la sonda veti vedea mai multe mufe conectate. ACELE MUFE SUNT DE LA ABS SI ESP!
Nu umblati la ele ca o sa va dea erori in bord!


Enjoy!

Scris: Lun 05-Mai-2014 18:09
de sandor mihai
salutari. Oare conteazã ordinea În care se pun rezistentele ? Azi am Încercat dar doar cu 2 (50 ºi 350 ) iar plinul Îl aratã la cea de valoare micã nu la cea mare cum zici tu.nu ºtiu dacã operaÞia a reuºit pt. Cã are foarte puÞinã motorinã dar Îi pun mâine ºi vãd.

Scris: Lun 05-Mai-2014 19:26
de Static
pai are importanta, dar ideea este sa le ai pe toate trei de valorile alea date de mine.
..si sa astepti sa se "inchida" curentul din masina.

Scris: Mar 06-Mai-2014 06:13
de sandor mihai
ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ teoretic recalibrarea s ar putea face Âşi cu o sonda identicĂŁ Âşi ĂŽn stare bunĂŁ ĂžinĂŽnd potenĂžimetrul la max , jumate Âşi minim.ar fi mult mai uÂşor asa dacĂŁ acele valori 360, 180,60 corespund min, jumate Âşi max.

Scris: Mie 07-Mai-2014 18:06
de cristidica
se poate si la xsara 2.0 hdi ?
sunt pe rezerva bag de 100 lei , si se duce acul peste jumate cum mult
wtf ?

Scris: Mar 19-Mai-2015 21:29
de nocivu
Salut

Azi am recalibrat sonda litrometrica si domnul Sandor are dreptate la rezistenta de 60 sa duce in full

Ordinea este urmatoarea cel putin la mine dar am vazut ca si la Dl. Sandor este la fel.

1: 60 ohmi - full
2: 180 ohmi - jumatate
3: 360 ohmi - nivel minim