Type of oil :
EURO 5 engine : AW-1 oil
EURO 4 engine : JWS 3309 ESSO oil
Oil capacity :
Dry gearbox oil capacity : Approximately 7 litres
Volume of oil remaining after draining (converter, receivers, etc.) : Approximately 4 litres
Quantity of oil to fill after draining : Approximately 3 litres
Tutorial:
http://service.citroen.com/dtt/CDP/donn ... ge_am6.pdf
si
http://www.fichier-pdf.fr/2013/05/28/tu ... ge-bva.pdf
Tutorial schimbare(partiala) ulei cutie automata TF80-SC AM6
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- gabi_1050
- pasionat
- Mesaje: 174
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
- Localitate: Deva
- Masina: 5O8 GT 2O4cp
- 2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
- 3: ex car:407,1.6hdi,80kw
Cutia automata in sase trepte este japoneza AISIN prezenta pe 508, 407 si 607 :
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Uleiul tip "AW-1" al cutiilor de viteze AT6 si AM6 cu motorizare Euro 5 este specific si nu poate fi inlocuit cu uleiul tip ""JWS 3309"".
Golire - umplere - nivel ulei cutie de viteze
4. Control nivel de ulei
Conditii prealabile :
- Vehicul in pozitie orizontala
- Controlati absenta modului degradat a cutiei de viteze
- Demontati dopul de umplere (3)
- Adaugati 0,5 litru de ulei suplimentar in cutia de viteze
- Apasati pedala de frana, selectati toate vitezele
- Maneta de viteze in pozitia "P"
- Motorul functionand la ralanti
- Temperatura uleiului 60°C (+ 8 ; - 2 °C) (masurarea parametrilor cu un instrument de diagnosticare)
Demontati dopul de aducere la nivel (2).
4.1. Scurgere in jet continuu, apoi "picatura cu picatura"
Remontati dopul de aducere la nivel (2).
4.2. Scurgere "picatura cu picatura" sau deloc
- Remontati dopul de aducere la nivel (2).
- Opriti motorul.
- Adaugati 0,5 litru de ulei suplimentar in cutia de viteze.
- Reluati procedura de aducere la nivel.
OBSERVATII : Nivelul este corect daca scurgerea de ulei devine "picatura cu picatura".
Remontati dopul de aducere la nivel (2) (prevazut cu o garnitura noua).
4.3. Control nivel de ulei (continuare)
Remontati :
- Busonul de umplere (3) (prevazut cu o garnitura noua)
- Carcasa filtrului de aer
- Protectia de sub motor
Un nivel de ulei prea mare poate duce la urmatoarele consecinte :
- Incalzire anormala a uleiului
- Scapari de ulei
Un nivel de ulei prea mic duce la distrugerea cutiei de viteze.
Nivel ulei Conditii prealabile :
Vehicul in pozitie orizontala , Frana de mana eliberata
Controlati absenta modului degradat a cutiei de viteze (cu ajutorul unui instrument de diagnosticare)
Temperatura uleiului trebuie sa fie de 60 (+8, -2)°C (cu ajutorul unui instrument de diagnosticare)
Apasati pedala de frana , Cuplati toate vitezele
Aduceti maneta de viteze in pozitia P
Motorul pornit, functionand la ralanti, fara consumatori (racire, incalzire,...)
Demontati dopul de nivel de ulei.
- Lasati uleiul sa se scurga prin orificiul de nivel de ulei, pana la faza de picatura cu picatura.
- Remontati dopul de nivel de ulei (nivelul de ulei este corect).
- Fara scurgere de ulei prin orificiul de nivel de ulei (vezi operatii : golire - umplere - nivel ulei cutie de viteze).
Echivalent Titan ATF 4400 aici, specificatii tehnice aici.
Echivalent Motul multi ATF,specificatie tehnica aici.
Reset contor uzura ulei :
Tutorial Citroën aici .
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Uleiul tip "AW-1" al cutiilor de viteze AT6 si AM6 cu motorizare Euro 5 este specific si nu poate fi inlocuit cu uleiul tip ""JWS 3309"".
Golire - umplere - nivel ulei cutie de viteze
4. Control nivel de ulei
Conditii prealabile :
- Vehicul in pozitie orizontala
- Controlati absenta modului degradat a cutiei de viteze
- Demontati dopul de umplere (3)
- Adaugati 0,5 litru de ulei suplimentar in cutia de viteze
- Apasati pedala de frana, selectati toate vitezele
- Maneta de viteze in pozitia "P"
- Motorul functionand la ralanti
- Temperatura uleiului 60°C (+ 8 ; - 2 °C) (masurarea parametrilor cu un instrument de diagnosticare)
Demontati dopul de aducere la nivel (2).
4.1. Scurgere in jet continuu, apoi "picatura cu picatura"
Remontati dopul de aducere la nivel (2).
4.2. Scurgere "picatura cu picatura" sau deloc
- Remontati dopul de aducere la nivel (2).
- Opriti motorul.
- Adaugati 0,5 litru de ulei suplimentar in cutia de viteze.
- Reluati procedura de aducere la nivel.
OBSERVATII : Nivelul este corect daca scurgerea de ulei devine "picatura cu picatura".
Remontati dopul de aducere la nivel (2) (prevazut cu o garnitura noua).
4.3. Control nivel de ulei (continuare)
Remontati :
- Busonul de umplere (3) (prevazut cu o garnitura noua)
- Carcasa filtrului de aer
- Protectia de sub motor
Un nivel de ulei prea mare poate duce la urmatoarele consecinte :
- Incalzire anormala a uleiului
- Scapari de ulei
Un nivel de ulei prea mic duce la distrugerea cutiei de viteze.
Nivel ulei Conditii prealabile :
Vehicul in pozitie orizontala , Frana de mana eliberata
Controlati absenta modului degradat a cutiei de viteze (cu ajutorul unui instrument de diagnosticare)
Temperatura uleiului trebuie sa fie de 60 (+8, -2)°C (cu ajutorul unui instrument de diagnosticare)
Apasati pedala de frana , Cuplati toate vitezele
Aduceti maneta de viteze in pozitia P
Motorul pornit, functionand la ralanti, fara consumatori (racire, incalzire,...)
Demontati dopul de nivel de ulei.
- Lasati uleiul sa se scurga prin orificiul de nivel de ulei, pana la faza de picatura cu picatura.
- Remontati dopul de nivel de ulei (nivelul de ulei este corect).
- Fara scurgere de ulei prin orificiul de nivel de ulei (vezi operatii : golire - umplere - nivel ulei cutie de viteze).
Echivalent Titan ATF 4400 aici, specificatii tehnice aici.
Echivalent Motul multi ATF,specificatie tehnica aici.
Reset contor uzura ulei :
Tutorial Citroën aici .
Re: Tutorial schimbare(partiala) ulei cutie automata TF80-SC AM6
Salutari,
De 5 luni am un C5 Tourer, 2011, 163CP cu AM6, 210k km. Din primele zile nu am fost prea multumit de cutie,influentat fiind si de 7G-Tronic de pe a doua masina a mea, complete diferita ca si tehnologie.
Lucrurile cele mai deranjante:
- In treapta a 2-a si a 3-a, sarcina maxima, motorul se plafona si abia dupa 3-4 secunde schimba superior. Se intampla sa trec pe manual si sa schimb. Ff neplacut.
- Intre treptele 2-3 si 3-4 se supratura, usor la schimbare, ca un disc de ambreiaj uzat...te poti obisnui cu senzatia, dar nu este normal
- In treptele 3 ,4 si 5 , la accelerare 75% sarcina, patina destul de imprevizibil.
Am zis, clar ca trebuie schimbat uleiul.
La reprezentanta Citroen, nu exista procedura de schimbare. Am zambit si am dat pe forumuri.
Solutia aleasa de mine a fost sa cumpar 12litri de AW-1, sa fac 3 goliri si 4 umpleri partiale.
Produs Cod Producator Cantitate Pret unitar Valoare
Piese auto universale Ulei c.v. automata
Ulei c.v. automata / 1L 1940773 OPEL
Genuine GM ATF AW-1 12 47 Ron 564 Ron
Atasez linkul dupa care m-am inspirat: https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M
A se respecta exact ce se spune in video.
Procedura a durat 2h:30min.
Apoi magic happened- toate lucrurile deranjante la cutie au disparut.
Atasez poza cu mostrele de ulei : la stanga ulei nou din bidon - la dreapta uleiul/pacura scoasa din cutie, + 2 spalari intermediare + uleiul final din cutie. (sunt cateva impuritati dar au cazut de pe scut, nu sunt din ulei)
Rusine celor de la Citroen ca aburesc oamenii: Cum mama ei de treaba sa ai un mecanism care sa functioneze 6 ani , 10mii de ore, in cupluri de peste 400Nm, la temperaturi de peste 50 grade, si sa afirmi ca e '4life' ?!?
Bafta la toti.
De 5 luni am un C5 Tourer, 2011, 163CP cu AM6, 210k km. Din primele zile nu am fost prea multumit de cutie,influentat fiind si de 7G-Tronic de pe a doua masina a mea, complete diferita ca si tehnologie.
Lucrurile cele mai deranjante:
- In treapta a 2-a si a 3-a, sarcina maxima, motorul se plafona si abia dupa 3-4 secunde schimba superior. Se intampla sa trec pe manual si sa schimb. Ff neplacut.
- Intre treptele 2-3 si 3-4 se supratura, usor la schimbare, ca un disc de ambreiaj uzat...te poti obisnui cu senzatia, dar nu este normal
- In treptele 3 ,4 si 5 , la accelerare 75% sarcina, patina destul de imprevizibil.
Am zis, clar ca trebuie schimbat uleiul.
La reprezentanta Citroen, nu exista procedura de schimbare. Am zambit si am dat pe forumuri.
Solutia aleasa de mine a fost sa cumpar 12litri de AW-1, sa fac 3 goliri si 4 umpleri partiale.
Produs Cod Producator Cantitate Pret unitar Valoare
Piese auto universale Ulei c.v. automata
Ulei c.v. automata / 1L 1940773 OPEL
Genuine GM ATF AW-1 12 47 Ron 564 Ron
Atasez linkul dupa care m-am inspirat: https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M
A se respecta exact ce se spune in video.
Procedura a durat 2h:30min.
Apoi magic happened- toate lucrurile deranjante la cutie au disparut.
Atasez poza cu mostrele de ulei : la stanga ulei nou din bidon - la dreapta uleiul/pacura scoasa din cutie, + 2 spalari intermediare + uleiul final din cutie. (sunt cateva impuritati dar au cazut de pe scut, nu sunt din ulei)
Rusine celor de la Citroen ca aburesc oamenii: Cum mama ei de treaba sa ai un mecanism care sa functioneze 6 ani , 10mii de ore, in cupluri de peste 400Nm, la temperaturi de peste 50 grade, si sa afirmi ca e '4life' ?!?
Bafta la toti.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny