Cred ca ANDREI_JOY a nimerit-o cel mai bine. Am vazut la mine si la alte benzinare cu injectoare sa ramana inecate.
E posibil sa contribuie si calitatea benzinei dar fenomenul e astfel: -cand benzinarul este pornit la rece turatia de relanti este mai mare, injectoarele "scuipa" mai multa benzina si aerul e mai putin ca sa fie amestecul bogat, este echivalentul modern al socului la dacie.
Daca opresti motorul repede sunt sanse mari sa ramana inecat si dupa asta la scurt timp vrei sa-l pornesti din nou, motorul nu porneste, injectoarele baga benzina cand dai la cheie si il ineci mai rau.
Cel mai bine este ca odata pornit motorul sa fie lasat sa mearga pana incepe sa se incalzeasca si el, atunci incepe sa scada turatia la relanti.
Drumuri bune!
Probleme pornire
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Asa e. De fapt e chiar putin mai rau. Dupa ce il opresti, cand incepe sa se raceasca, vaporii de benzina se pot condensa si uda bujiile, e inecata de-adevaratelea. Atunci porneste greu. Daca o lasi mai multe ore pana cand se raceste de tot benzina se poate evapora din nou si porneste iar usor. Asta e un simtptom destul de intalnit la masinile mai vechi sau la scutere, cu carburator... si se trateaza cu pornire cu piciorul pe acceleratie (ca sa deschida clapeta si sa bage aer mult care sa "spele" benzina in exces).
Pornirea se face probabil (cel putin la mine asa e) in "open loop", cand ECU-ul merge dupa o serie de parametri ficsi, si nu tine cont de indicatiile sondei lambda, asa ca e posibil nici sa nu isi dea seama ca e inecat motorul.
Problema e insa ca la astea moderne cu injectie si eventual cu clapeta de acceleratie controlata de ECU (throttle by wire), pe care n-o poti deschide tu direct doar apasand acceleratia, nu prea ai ce le face... altceva decat o modificare de soft...
Pornirea se face probabil (cel putin la mine asa e) in "open loop", cand ECU-ul merge dupa o serie de parametri ficsi, si nu tine cont de indicatiile sondei lambda, asa ca e posibil nici sa nu isi dea seama ca e inecat motorul.
Problema e insa ca la astea moderne cu injectie si eventual cu clapeta de acceleratie controlata de ECU (throttle by wire), pe care n-o poti deschide tu direct doar apasand acceleratia, nu prea ai ce le face... altceva decat o modificare de soft...
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
ĂncearcĂŁ sa apeși puțin pedala de accelerație (fĂŁrĂŁ sa dai pompe) ĂŽnainte și ĂŽn timp ce dai cheie și eventual o cheie puțin mai lunga, 3-4s.
ĂnsĂŁ cum spunea, e posibil sa nu aibĂŁ niciun efect, s-ar putea sĂŁ nu poți controla clapeta de accelerație din pedala.
Caz ĂŽn care, probabil tot o noua versiune de soft rezolva problema... DupĂŁ ce aude Citroen de ea și distribuie softul la mecanici. Evident, presupunând ca nu exista un defect propriu zis, gen scânteie cacacioasa, un injector care pisa, etc. Improbabil totuși la o mașinĂŁ nouĂŁ
ĂnsĂŁ cum spunea, e posibil sa nu aibĂŁ niciun efect, s-ar putea sĂŁ nu poți controla clapeta de accelerație din pedala.
Caz ĂŽn care, probabil tot o noua versiune de soft rezolva problema... DupĂŁ ce aude Citroen de ea și distribuie softul la mecanici. Evident, presupunând ca nu exista un defect propriu zis, gen scânteie cacacioasa, un injector care pisa, etc. Improbabil totuși la o mașinĂŁ nouĂŁ
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Cel mai bine este sa eviti pornirile de scurta durata si chiar daca nu mai ai treaba cu masina sa o lasi pornita pana se incalzeste cat de cat motorul...mai ales iarna.
Eu la babuta de xantia am patit sa se inece asa de vreo 2 ori dar din vina mea ca nu am lasat motorul sa se incalzeasca, dar a pornit la prima cheie mai greu si cu un nor negru de fum..bine ca deschiderea clapetei e pe cablu, in rest fie vara fie iarna pornita fara sa fie atinsa acceleratia.
Eu la babuta de xantia am patit sa se inece asa de vreo 2 ori dar din vina mea ca nu am lasat motorul sa se incalzeasca, dar a pornit la prima cheie mai greu si cu un nor negru de fum..bine ca deschiderea clapetei e pe cablu, in rest fie vara fie iarna pornita fara sa fie atinsa acceleratia.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern