REPORTAJ SIAB !
Scris: Dum 23-Oct-2005 23:21
Am ramas datori cu o scurta descriere a evenimentelor.
Au participat 21 de vehicule Citroen, de la 2CV si CX Prestige, la C4 si un numar de ~35 de persoane.
S-a desfasurat pe traseul Piata Constitutiei- Unirii - Universitatii- Romana- Victoriei - De Gaulle - Arcul de Triumf - Presei - SIAB, toate masinile purtand insemnele Clubului. Marsul a fost filmat din masina de deschidere - un 2CV verde. Filmul se gaseste pe ftp.
12.00 - Ora de intalnire. Incep sa apara masini. Ploua

12.30 Majoritatea participantilor au sosit. Organizat masinile pentru poza de grup. Distribuit insemnele Clubului. Comunicat traseul si s-a stabilit locul fiecaruia in coloana. Poze de grup. Distribuit invitatiile pt intrare.






13.00 Plecare.
14.00 Dupa un drum plin de peripetii si 2 regrupari, coloana ajunge in preajma SIAB. Parcam grupat si plecam incolonati catre intrare.
14.30 Standul Citroen! Surprize pentru toata lumea!
Pentru ei - suntem mai multi decat s-au asteptat ! N-au unde sa ne gazduiasca
Pentru noi - ne asteapta un C6 cu usile deschise si Directorul de Marketing, D-ra Monica Jitariuc, cu cheile celor 3 masini de drive test !
Standul este mai frumos si deosebit aranjat si organizat fata de anii trecuti. Ulterior am aflat ca au castigat si un premiu pentru acest lucru. Felicitari!
Ne calcam in picioare intre noi pentru a putea atinge C6-le! (Acesta era pe o platforma, nefiind accesibil publicului general.) Deschidem usi, capote, geamuri, buzunare, spre disperarea celui ce o are in grija! Acesta transpira abundent. Incepe sa se priveasca din ce in ce mai urat
Il rugam sa porneasca motorul si sa ridice suspensia. Priveste in jur dupa ajutor dar nu are ce face.





Dupa un sfert de ora se aude strigatul salvator: Drive Test ! Plecam incolonati catre pista in lungime de ~2km unde ne asteapta cele trei masini: C3, C4, C5. Ne calcam din nou in picioare, desi ni s-a spus ca putem sta cat vrem.
Mare gresala - am stat aproape 3 ore pana la urma
, pentru ca toti dadusera in mintea copiilor si doreau sa se mai dea o data. Drept dovada ca a placut atat de mult tuturor, nimeni nu s-a gandit sa faca poze, desi eram 20 de persoane si cateva aparate.
Povestea testului e foarte simpatica. Acesta se desfasura pe o portiune dreapta de pista betonata, delimitata in 2 sensuri cu ajutorul unor butoiaie de combustibil de 200L dispuse la o distanta de cateva zeci de m intre ele.
Asta in mod normal
Am uitat sa spun ca ni s-a atras atentia sa fim cuminti si sa nu rupem masinile prea tare si mai ales sa nu facem slalom printre butoaie
Bineinteles ca am fost foarte ascultatori, rezultatul fiind un adevarat concurs de slalom, cu viteze de ~80km/h, maximul permis de distanta dintre butoaie ! De asemenea, s-au executat o serie de manevre deosebite printre care putem enumera: franare de urgenta de la 150km/h pana la oprire, intoarceri cu frana de mana si altele asemanatoare!
Impresii personale despre fiecare masina in parte, in conditiile unui stil de condus la limita sigurantei:
Ma voi referi numai la siguranta activa, tinuta de drum a fiecarei masini.
C3 1.1 benzina - o jucarie interesanta, in care stai ca in autobuz
A facut slalomul cu aceeasi viteza ca si celelalte 2, dar este destul de greu sa o tii pe drum. Cea mai supraviratoare din test, fara sa fie periculoasa, fiind totusi usor de redresat din acceleratie. Mai greu era sa stai pe scaun. Un sfat: NU franati in curba cu C3 ! Daca supravireaza, e foarte usor de pus la loc din acceleratie.
C4 1.6 HDI - MULT mai buna la limita decat Megane 2 scurt! Directia transmite un feedback foarte bun, si tinuta de drum este sigura, usor subviratoare, dar poate fi provocata sa supravireze foarte usor, cu ajutorul asa numitului transfer de mase (adica frana de motor puternica in curba). Mult mai previzibila in reactii pentru un sofer mediu decat o Xsara de exemplu.
Surprinzator de zgomotoasa insa! Si nu ma refer la motor, care nu se aude, ci la zgomotele de rulare ale puntii spate.
C5 2.0 HDI - un "vapor" cu ESP! Cu acesta cuplat, nu ai cum s-o faci sa derapeze! Cu el decuplat e o cu totul alta poveste, tinuta de drum ramane imperturbabila, dar masina este atat de agila incat ai crede ca este mullt mai mica. Mi-am permis cele mai multe "fantezii" cu ea si nu a protestat de loc. Un alt punct forte sunt franele, care mi-au scos literalmente ochii din orbite. Ce mi s-a parut ciudat...suspensia Hydractive 3 variaza neincetat inaltimea in timpul manevrelor bruste la viteza mica.





Multumesc tuturor participantilor, fara de care nu am fi putut reusi marsul si nu am fi petrecut o zi atat de interesanta.
Multumesc de asemenea celor de la ATS pentru primirea calduroasa si mai ales pentru Drive Test! Sper sa colaboram cat mai mult in viitor.
Au participat 21 de vehicule Citroen, de la 2CV si CX Prestige, la C4 si un numar de ~35 de persoane.
S-a desfasurat pe traseul Piata Constitutiei- Unirii - Universitatii- Romana- Victoriei - De Gaulle - Arcul de Triumf - Presei - SIAB, toate masinile purtand insemnele Clubului. Marsul a fost filmat din masina de deschidere - un 2CV verde. Filmul se gaseste pe ftp.
12.00 - Ora de intalnire. Incep sa apara masini. Ploua


12.30 Majoritatea participantilor au sosit. Organizat masinile pentru poza de grup. Distribuit insemnele Clubului. Comunicat traseul si s-a stabilit locul fiecaruia in coloana. Poze de grup. Distribuit invitatiile pt intrare.






13.00 Plecare.
14.00 Dupa un drum plin de peripetii si 2 regrupari, coloana ajunge in preajma SIAB. Parcam grupat si plecam incolonati catre intrare.
14.30 Standul Citroen! Surprize pentru toata lumea!
Pentru ei - suntem mai multi decat s-au asteptat ! N-au unde sa ne gazduiasca

Pentru noi - ne asteapta un C6 cu usile deschise si Directorul de Marketing, D-ra Monica Jitariuc, cu cheile celor 3 masini de drive test !
Standul este mai frumos si deosebit aranjat si organizat fata de anii trecuti. Ulterior am aflat ca au castigat si un premiu pentru acest lucru. Felicitari!
Ne calcam in picioare intre noi pentru a putea atinge C6-le! (Acesta era pe o platforma, nefiind accesibil publicului general.) Deschidem usi, capote, geamuri, buzunare, spre disperarea celui ce o are in grija! Acesta transpira abundent. Incepe sa se priveasca din ce in ce mai urat






Dupa un sfert de ora se aude strigatul salvator: Drive Test ! Plecam incolonati catre pista in lungime de ~2km unde ne asteapta cele trei masini: C3, C4, C5. Ne calcam din nou in picioare, desi ni s-a spus ca putem sta cat vrem.


Povestea testului e foarte simpatica. Acesta se desfasura pe o portiune dreapta de pista betonata, delimitata in 2 sensuri cu ajutorul unor butoiaie de combustibil de 200L dispuse la o distanta de cateva zeci de m intre ele.
Asta in mod normal


Bineinteles ca am fost foarte ascultatori, rezultatul fiind un adevarat concurs de slalom, cu viteze de ~80km/h, maximul permis de distanta dintre butoaie ! De asemenea, s-au executat o serie de manevre deosebite printre care putem enumera: franare de urgenta de la 150km/h pana la oprire, intoarceri cu frana de mana si altele asemanatoare!
Impresii personale despre fiecare masina in parte, in conditiile unui stil de condus la limita sigurantei:
Ma voi referi numai la siguranta activa, tinuta de drum a fiecarei masini.
C3 1.1 benzina - o jucarie interesanta, in care stai ca in autobuz

C4 1.6 HDI - MULT mai buna la limita decat Megane 2 scurt! Directia transmite un feedback foarte bun, si tinuta de drum este sigura, usor subviratoare, dar poate fi provocata sa supravireze foarte usor, cu ajutorul asa numitului transfer de mase (adica frana de motor puternica in curba). Mult mai previzibila in reactii pentru un sofer mediu decat o Xsara de exemplu.
Surprinzator de zgomotoasa insa! Si nu ma refer la motor, care nu se aude, ci la zgomotele de rulare ale puntii spate.
C5 2.0 HDI - un "vapor" cu ESP! Cu acesta cuplat, nu ai cum s-o faci sa derapeze! Cu el decuplat e o cu totul alta poveste, tinuta de drum ramane imperturbabila, dar masina este atat de agila incat ai crede ca este mullt mai mica. Mi-am permis cele mai multe "fantezii" cu ea si nu a protestat de loc. Un alt punct forte sunt franele, care mi-au scos literalmente ochii din orbite. Ce mi s-a parut ciudat...suspensia Hydractive 3 variaza neincetat inaltimea in timpul manevrelor bruste la viteza mica.





Multumesc tuturor participantilor, fara de care nu am fi putut reusi marsul si nu am fi petrecut o zi atat de interesanta.
Multumesc de asemenea celor de la ATS pentru primirea calduroasa si mai ales pentru Drive Test! Sper sa colaboram cat mai mult in viitor.