nu e rea ideea, numai ca,iata,ma bag si eu in seama cu un scenariu posibil:
La momentul actual,cea mai distinctiva caracteristica a marcii ramane legata de celebra suspensie hidraulica,hidropneumatica,activa,cu bile,sfericita...cum vreti sa-i spuneti. Pentru modelele mai vechi, in ochii celor care cauta o masina SH, chestia asta e o mare belea,un dezavantaj, un set-back. Stiti foarte bine cum se uita un profan,indoctrinat de preconceptii referitoare la combinatia LHM-azot. Masinile de tipul celor care le detinem unii dintre noi (ma refer la Cx-uri,BX-uri,Xm-uri,Xantii,Xare), fac subiectul topicului "de evitat". Si ce se intampla pe o piata unde cererea este mica? Evident,preturile raman de la mici la acceptabile...
Acuma,clubul vine la TV si,evident,daca e vorba de citroen, si nu de cele foarte noi,cineva explica exact cum sta treaba cu sferele... Aduce in lumina avantajele, care oricum consider ca sunt mai multe decat dezavantajele (ca n-om fi toti posesorii de citroen, nebuni sa iubim beleaua),vorbeste despre motoarele citroen,fiabile si economice, despre alura si personalitatea marcii,intr-un cuvant,ridica prelata de pe masinile astea fantoma si le prezinta publicului asa cum sunt ele de fapt.
Stau si ma intreb: este oare cea mai buna optiune?
Nu ca nu mi-ar placea sa vad pe soselele mai multe citronele,dar,daca din cei nehotarati asupra achizitionarii unei astfel de masini,unii pun mana si cumpara un CX,un BX,un Xm,o Xantia,etc,iata ce cred eu ca se va intampla:
1. creste cererea, cresc si preturile (nu stiu despre voi,dar eu nu sunt primul proprietar al masinilor mele,insa sper sa fiu ultimul,asa ca nedorind sa le vand nu astept sa se umfle preturile. Pe de alta parte,nu exclud achizitionarea altor Bx-uri si componente,iar aici cresterea ma va afecta..)
2. ca nou posesor de citroen,un profan, la prima problema de hidraulica,va incepe sa sara din service in service si va constata ca mecanicii nostrii nu sunt pregatiti sa rezolve problemele unor masini asa de noi ('80 - '90),avand inca de invatat. Si daca nu rezolva? Ce face? Se enerveaza,si da vina pe cei care i-au bagat in cap sa cumpere asa ceva,defaimand si oamenii si marca.
3.s-ar putea ca aceasta interventie sa nu prinda pur si simplu. Trebuie sa recunoastem ca nu suntem retro-mobil. Masinire nu sunt nici antice(de colectie) si nici noi,ultimul racnet. O masina de 10-20 de ani, cum e citroenul de tipul despre care vorbesc nu se poate astepta sa nasca pasiuni decat celor care au "un ceva" legat de marca citroen si de inovatia pe care o promoveaza in mod constant.
Iata cum vad eu lucrurile:
O astfel de emisiune ar fi bine sa se concentreze asupra ideii de club. O gasca de oameni care se aduna in jurul unei pasiuni comune, si mai putin asupra obiectului acestei pasiuni.
Iar daca se promoveaza si ideea ca hidraulica e ok,atunci trebuie oferit neaaparat si suport tehnic in aceasta directie celor care sunt interesati.
Intr-un cuvant, si ca incheiere (am fost cam lung azi...),treaba e sa formezi,sa cresti,sa dezvolti, cultura omului in directia dorita,oferindu-i toate informatiile necesare,pentru ca acesta sa poata lua SINGUR o hotarare, fiind in cunostinta de cauza. Deci exclus pentru inceput, comparatii intre masini "clasice" si citronel,afirmatii de genul : "e mai buna ca","nu se compara cu","prefer asta in loc de",etc. Simplu: "asta e masina", "asta poate face","asta nu poate face","asta functioneaza in felul urmator".
PS chestia cu preturile,am spus-o ca un scenariu pesimist, nu cred sa fie cazul...
PS2 daca doriti sa-mi adresati injurii,invective si onomatopee pentru cele expuse mai sus, va rog PM. Sa pastram curatenia la locul de munca.
