Merita chip tunning-ul sau nu ??

Modificari interior, exterior, motor, transmisie, suspoensie etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Mar 06-Dec-2005 07:11

Sunt curios daca graficele le-ai luat de la o firma de tunning


I-ti dai seama ca nici o firma de tuning nu e nebuna sa afiseze asa grafice . . . se vede clar ca nu e nici o diferenta intre before si after.

In principiu problema este simpla . . .la benzina aspirata, chiptuning = inlocuirea carburatorului si cresterea avansului static la o dacie sa zicem . . .efectul se simte dar nu e spectaculos.


Acum in leg cu cielo.
Cielo are o c.v. foarte lunga si este posibil daca nu mai avea limitator de turatie sa se fii dus in 7000 rpm unde intr-adevar are 140 in tr. 3

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 06-Dec-2005 11:35

In principiu problema este simpla . . .la benzina aspirata, chiptuning = inlocuirea carburatorului si cresterea avansului static la o dacie sa zicem
Daca cresti cantitatea de amestec carburant care intra in cilindri (si daca amestecul nu este mai rece), va fi necesara o SCADERE a avansului.

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Mar 06-Dec-2005 13:24

perfect deacord . . .de asta la masinile preparate pentru curse se schimba arcurile avansului centrifugal cu unele mai tari care sa limiteze deschiderea contragreutatilor.

eu nu am zis ca schimbi carburatorul si bagi mai mult amestec . . . de exemplu o dacie cu 4 carburatoare dellorto de 40 consuma mai putin decat cu carbul ei monocorp. . . explicatia . . .probabil dozajul foarte precis al combustibilului.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 06-Dec-2005 14:03

Ford_V6 scrie:I-ti dai seama ca nici o firma de tuning nu e nebuna sa afiseze asa grafice . . . se vede clar ca nu e nici o diferenta intre before si after.


uite aici:

http://www.4tuning.ro/forum/viewtopic.php?t=12181

si inca un sfat prietenesc pentru cine nu se simte stapan pe sine la gramatica:

nu mai despartiti fratilor in silabe, mai bine scrieti cuvintele alea "dubioase" legat! :wink:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 06-Dec-2005 16:15

Kata, tu chiar crezi tot ce se scrie? Conform diagramei, Cielo inainte de reglarea avansului :lol: :lol: avea 65 hp si apoi 70hp. Din cate stiu eu Cielo are o putere mai mare.
Scria cineva pe acolo ,,frectie la surubul de avans,, :lol:
Cand o sa termin de citit cursul lui Saxo o sa ti-l imprumut si tie. :lol: :lol:

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Sâm 25-Feb-2006 12:14

Uitati cum sta treaba baieti :!:

Am tunat motorul unui Peugeot 205 1,9GTI de 130 CP cu injectie Bosch Jetronic (7,8s suta si 206 Km/h).
Am avut de ales intre chiptuning si modificari ale motorului (Ax cu came sport ,filtru aer sport ,esapament ,injectoare mai mari ,raport de compresie marit ) si in final montat turbo cu modificarile aferente.
Am testat masina fara modificari: suta in 8s viteza maxima in jur de 200 pe europeana Iasi-Tg. Frumos
Prima varianta - chiptuning :x
De fapt am inlocuit calculatorul de injectie (ECU) cu unul mesterit in Germania ; cica 15CP si 20Nm in plus.
Proba la masina : suta 7,7 s si 205km/h maxim
Am desfacut motorul si montat : Ax cu came Kent PT27 (aprox 200 euro) , chiuloasa alezata cu 1 mm marindu-se raportul de compresie de la 9,6:1 la 10,4:1 (cum e la Mi16) ,apoi am montat injectoarele luate de la dezmembrari (de opel 2000 16V ,214 cm3/min fata de 175) ,filtrul de aer Raid HP ( 65 euro) si in final esapamentul ; de fapt doar toba finala caci P205 GTI are un esapament f bun din fabrica.
Proba la masina : suta aprox 7 s si peste 210 km/h (cred ca mergea cu 220 dar mi-a fost frica ). :wink:
Dupa vreo 2 luni am cumparat o cutie de viteze de 1,6 pe care am si montat-o .Mult mai nervoasa masina (nu am masurat performantele dar rupeam cauciucurile la plecare).
Toate astea le-am facut in 2004. In 2005 i-am montat turbo (turbina de pe XM 2,0 Turbo CT cu tot cu accesorii ; m-a costat 300 euro ). Inainte de asta i-am schimbat pistoanele micsorindu-i raportul de compresie la 8:1 (f important pentru turbo). Am marit putin si presiunea la turbina ,de la 0,6 bari la 0,8. Dupa cateva ore de reglaje si nervi am reusit sa pun motorul la punct. Mergea binisor. Benzina Super 100 de la OMV si pe europeana!!! Valeu :!: :!: :!: Suta in 6 s si viteza nu am mai avut curaj caci eram prea aerian .Senzatia era fenomenala (te proptea efectiv in scaun) .Pacat de cauciucuri caci erau putin uzate si pierdeam aderenta f repede. Dupa vreo 5 incercari la demaraj am plecat un pic mai bine si cand am cronometrat in jur de 6 sec suta. SUPER !!! :rolleyes:

Combinatia ideala pentru nebunii : TURBO pe motor de 1,9 si cutia de 1,6 (Peugeot 309 ,405 Citroen BX 16 ). Este valabil si pe motoarele de Citroen BX 19GT ,TRS ,TRI ,GTI ,TZI.

Concluzia: Nu cred ca se merita chiptuning la motoarele aspirate deoarece se schimba doar softul si curbele de putere si cuplu; castigul de putere e prea mic.
La motoarele turbo alta e situatia deoarece se modifica si presiunea la turbina ,castigul de putere fiind destul de mare si performantele masinii se imbunatatesc semnificativ deoarece se imbunatateste randamentul motorului (cei care cunosc putina fizica stiu despre ce vorbesc).
Mai bine modificari de genul ax cu came +filtru+esapament+chiptuning
GATA :shock: :arrow: 8)
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Sâm 25-Feb-2006 17:31

un kit nos nu vrei ? la modificarile aduse mai castigi 50-100cp in alea 10-15 secunde cat se recomanda folosirea lui.


atunci sa vezi bagat in scaun :wink:
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 26-Feb-2006 22:03

intrebarea e: la ce cuplu maxim tine cutia de 1,6? eu cred ca dupa citeva demaraje din astea, scoti tandarile de pinioane cu pumnu din ea
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
Doc
pasionat
Mesaje: 183
Membru din: Vin 24-Dec-2004 10:17
Localitate: Bucharest
Contact:

Mesajde Doc » Lun 27-Feb-2006 20:50

Pentru oferta si modele Citroen modificabile prin OBD puteti vizita link-ul:

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1822

Kata a vazut pe pielea lui ce insemna cresterea de putere la un diesel. ;)
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Mar 28-Feb-2006 12:18

Cutia de 1,6 e la fel de rezistenta ca cea de 1,9 . Diferenta dintre ele este la prima treapta de viteza (mai scurta la 1,6) si la coroana diferentialului cere e mai mare la 1,6. Cuplul la care rezista e undeva pe la 250-270 Nm ;fara probleme ,doar o uzura prematura .
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

marius_eugen
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Vin 11-Aug-2006 10:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde marius_eugen » Vin 11-Aug-2006 14:51

Eu mi-as face chiptuning in conditiile in care nu depaseste 150 euro . Dupa o admisie si evacuare sport as face si acest lucru . La 75 CP dupa piesele sport ma astept macar un 83 sa am si cu un chip sa ajung cel putin la un 87 Cp . Toate facute ca la carte cred ca as ajunge la 90 , dar nu vreau sa sper prea multe . Deci as da bani pe asa ceva dar moderati pentru ca totul are un pret si eu mereu ma gandesc daca merita investitia . Cica poate mai faci si o mica economie la benzina , dar ... slabe sperante .
Acum la Citroenul HDi de 90 CP ... sa-l duca in 133 CP parca nu-mi vine sa cred ca numai din chip . Chiar si cu evacuare sport si admisie este destul de greu ... Poate i-a schimbat si turbina si altele ...
Parerea mea !

mirceab
simpatizant
Mesaje: 39
Membru din: Joi 11-Ian-2007 17:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde mirceab » Joi 11-Ian-2007 22:15

Merita, indiscutabil. Stie cineva chiptuning pt C1 1,0-68CP?

mirceab
simpatizant
Mesaje: 39
Membru din: Joi 11-Ian-2007 17:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde mirceab » Mar 16-Ian-2007 08:35

Tot nimic despre tuning-ul pt C1....

Avatar utilizator
Doc
pasionat
Mesaje: 183
Membru din: Vin 24-Dec-2004 10:17
Localitate: Bucharest
Contact:

Mesajde Doc » Vin 19-Ian-2007 02:43

Goodnews: putem face aceasta motorizare ce se afla pe tripletii C1 , 107 si Aygo.
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT


Înapoi la “Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern