Vroiam sa ajung pe la spalatorie zilele urmatoare si sa o spal integral -- inclusiv motorul.
Cum din curiozitate am dat toate plasticele jos Am obs ca partea cu calculatorul este protejata nesemnificativ si ma intrebam daca e recomandata aceasta operatie. La cealalta masina -- un Leon -- am spalat de cateva ori si nu s-a intamplat nimic insa nici nu avea atata electronica pe ea.
Spalare Motor C5!
Moderator: Echipa Tehnica
Si ce faci pe urma cu asigurarea in scris?
Tu chiar crezi ceea ce spui? Uiti ca traiesti in RO?
Iti convine sa te lase fara masina si sa umbli pe urma sa-i dai in judecata?
Eu zic mai bine sa lasi masinuta asa cum e ca nu se supara. Fa cum ti-am zis: ia 3-4 carpe de praf si curata motorul cu manutele tale.
Daca tot nu esti multumit, mergi la un Service destept ca acolo ti-l curata cu nu stiu ce praf.
Tu chiar crezi ceea ce spui? Uiti ca traiesti in RO?
Iti convine sa te lase fara masina si sa umbli pe urma sa-i dai in judecata?
Eu zic mai bine sa lasi masinuta asa cum e ca nu se supara. Fa cum ti-am zis: ia 3-4 carpe de praf si curata motorul cu manutele tale.
Daca tot nu esti multumit, mergi la un Service destept ca acolo ti-l curata cu nu stiu ce praf.
Ma bag si eu in vorba: eram la un service si cineva venise cu un BX. Cand a ridicat capota mecanicul, sa ma sperii, era plin de praf si de ulei, ziceai ca e tractor. Nitel jenat, proprietarul a ingaimant ceva de genul: "Ma duc sa-l spal, gata, nu mai tine, e prea murdar". La care mecanicul zice: "Dar ce, bre, mata mergi cu ea la expozitie? Las-o dracu' asa, ca nu are nimic!" Omul cu BX-ul s-a linistit, sunt sigur ca nu s-a repezit la spalatorie! Dincolo de anecdota, nu prea e bine sa speli masina la spalatorie, baietii sunt grobieni si strica ba un radiator (am patit eu, au indoit lamelele fine de AL cand au pus jetul pe ele), ba nu stiu ce calculator (mai ales la masini noi, ca C5) etc., etc. Asadar, as merge pe sfatul lui Adytzu...
cum v-am spus si inainte.. am spalat motorul la seat de cateva ori si am vazut multe masini straine spalate acolo.
in belgia la un dealer era un 607 care primea acelasi tratament la motor.. tot cu jet.
normal ca la autoexpert sau cum ii cheama nu cred ca vor folosi jet.. ci o substanta speciala si apa dar fara jet...
daca aflu ceva va anunt.. oricum v-am inteles si retinut sfaturile..
mersi!
in belgia la un dealer era un 607 care primea acelasi tratament la motor.. tot cu jet.
normal ca la autoexpert sau cum ii cheama nu cred ca vor folosi jet.. ci o substanta speciala si apa dar fara jet...
daca aflu ceva va anunt.. oricum v-am inteles si retinut sfaturile..
mersi!
-
- just curious
- Mesaje: 19
- Membru din: Vin 11-Aug-2006 10:33
- Localitate: Bucuresti
Motorul se spala tot cu jet !
1. Se da cu apa ( calda !!! ) cu presiune
2. Se da cu o solutie de degresare
3. Pauza 5-7 minute
4. Se da cu apa rece/calda pentru curatare
5. presiune de aer pana toate suprafetele sunt uscate !
Zonele cu risc marit sunt izolate cu pungi sau alte mijloace mai mult sau mai putin ortodoxe !
Daca o spalati aveti grija ca motorul sa nu fie fierbinte ( eventual asteptati cu capota deschisa sa se mai raceasca !!! ) , ei sa foloseasca apa calda si nu rece ( diferenta de temperatura poate duce la efecte dezastruoase pentru anumite componente incinse ) si nu plecati de acolo pana nu sunt toate zonele uscate si mai ales pana nu merge bine motorul . Ei trebuie sa raspunda pentru eventualele accidente datorita spalarii in spalatoria lor ! Indiferent daca a plecat motorul si totul pare ok nu plecati imediat . Mai stati sa se scurga apa bine , o mai opriti , o mai porniti ... orice se poate intampla si apoi dati din colt incolt ca nu stiti ce are . Daca fac figuri in cazul in care aveti neplaceri chemati politia si protectia consumatorului ! Cat timp au dreptul sa efectueze operatiuni de spalare de motor trebuie sa aiba grija sa aiba un mecanic pe acolo sau sa stie sa lucreze profesional astfel incat sa nu apara probleme clientilor !
Eu am spalat-o o data dupa 3 ani jumate si am de gand sa o spal daca va fi nevoie la maxim 1 an .
In mod normal trebuie ca dupa fiecare spalare sa luati la mana fiecare contact , sa fie curatat si sa fie gresat cu spray de contacte . Bafta si la cat mai putine neplaceri !
1. Se da cu apa ( calda !!! ) cu presiune
2. Se da cu o solutie de degresare
3. Pauza 5-7 minute
4. Se da cu apa rece/calda pentru curatare
5. presiune de aer pana toate suprafetele sunt uscate !
Zonele cu risc marit sunt izolate cu pungi sau alte mijloace mai mult sau mai putin ortodoxe !
Daca o spalati aveti grija ca motorul sa nu fie fierbinte ( eventual asteptati cu capota deschisa sa se mai raceasca !!! ) , ei sa foloseasca apa calda si nu rece ( diferenta de temperatura poate duce la efecte dezastruoase pentru anumite componente incinse ) si nu plecati de acolo pana nu sunt toate zonele uscate si mai ales pana nu merge bine motorul . Ei trebuie sa raspunda pentru eventualele accidente datorita spalarii in spalatoria lor ! Indiferent daca a plecat motorul si totul pare ok nu plecati imediat . Mai stati sa se scurga apa bine , o mai opriti , o mai porniti ... orice se poate intampla si apoi dati din colt incolt ca nu stiti ce are . Daca fac figuri in cazul in care aveti neplaceri chemati politia si protectia consumatorului ! Cat timp au dreptul sa efectueze operatiuni de spalare de motor trebuie sa aiba grija sa aiba un mecanic pe acolo sau sa stie sa lucreze profesional astfel incat sa nu apara probleme clientilor !
Eu am spalat-o o data dupa 3 ani jumate si am de gand sa o spal daca va fi nevoie la maxim 1 an .
In mod normal trebuie ca dupa fiecare spalare sa luati la mana fiecare contact , sa fie curatat si sa fie gresat cu spray de contacte . Bafta si la cat mai putine neplaceri !
Eu zic sa te uiti intai cu atentie pe toate afisele din acea spalatorie. Sunt convis ca undeva, intr-un colt, scris mic, mic, de tot, apare precizarea ca lucratorii acelei spalatorii nu sunt responsabili de eventuale daune provocate de spalarea motorului. 
Si atunci, poti veni si cu mama ANPC-ului, procuratura si toate televiziunile, ca nu mai ai ce face. Patronul iti va spune ca avea atentionarea afisata...daca nu ai tinut cont de ea e treaba ta.

Si atunci, poti veni si cu mama ANPC-ului, procuratura si toate televiziunile, ca nu mai ai ce face. Patronul iti va spune ca avea atentionarea afisata...daca nu ai tinut cont de ea e treaba ta.
io pe Xantia inca nu am spalat-o, da am patit cu BX'u ca am mers la service cu el... si intradevar nu se mai vedea nimica pe acolo de ulei si de praf. asa ca mecanicul a spus ca el nu lucreaza la asa motor sa ma duc sa-l spal.
1.9Diesel era BX'u.
si m-am dus la o spalatorie... am bagat masina, si le-am zis s-o curete toata interior, exterior, motor si portbagaj.
si m-am dus la o cafea.
nu trebuia, stiu ca trebuia sa stau langa ea, da no... era dimineata la 7 si simteam ca ma prabusesc daca nu beau o cafea.
si cand am venit fratilor, nu mi-o venit sa cred.
adica... motorul meu avea si cabluri frate...
si cablurile alea aveau culori, verde rosu albastru
si chiuloasa era de aluminiu si stralucea...
i-am luat pa aia la rost ca mi-o schimbat motoru.
si i-am dat o cheie si a pornit fara nici o problema, l-am lasat sa mearga vreo 2 - 3 minute si am plecat
le-am aratat tuturor prietenilor ce motor meserias am... toti o zis ca-i altul.
asa ca ... io le spal.
1.9Diesel era BX'u.
si m-am dus la o spalatorie... am bagat masina, si le-am zis s-o curete toata interior, exterior, motor si portbagaj.
si m-am dus la o cafea.
nu trebuia, stiu ca trebuia sa stau langa ea, da no... era dimineata la 7 si simteam ca ma prabusesc daca nu beau o cafea.
si cand am venit fratilor, nu mi-o venit sa cred.
adica... motorul meu avea si cabluri frate...
si cablurile alea aveau culori, verde rosu albastru
si chiuloasa era de aluminiu si stralucea...
i-am luat pa aia la rost ca mi-o schimbat motoru.
si i-am dat o cheie si a pornit fara nici o problema, l-am lasat sa mearga vreo 2 - 3 minute si am plecat
le-am aratat tuturor prietenilor ce motor meserias am... toti o zis ca-i altul.

-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
drobeta turnu severin 2 lei, Timisoara 4 lei, Cluj 8 lei, Bucuresti 15 lei. nu te zgarci cand vine vorba de figuri de genul care le faci o data la muuult timp. da-i un bacsis bun omuletzului de la spalatorie si explica-i ca de fapt tu tii mult la masina si ca au fost probleme la altii care au avut aceeasi masina si ca nu vrei sa ai probleme. tipul sigur te intelege si animat si de generozitatea ta, se va comporta in consecinta. sa zicem ca speli motorul de 2 ori pe an, eu zic ca merita.
"If in doubt, flat out!"
mbc scrie:drobeta turnu severin 2 lei, Timisoara 4 lei, Cluj 8 lei, Bucuresti 15 lei. nu te zgarci cand vine vorba de figuri de genul care le faci o data la muuult timp. da-i un bacsis bun omuletzului de la spalatorie si explica-i ca de fapt tu tii mult la masina si ca au fost probleme la altii care au avut aceeasi masina si ca nu vrei sa ai probleme. tipul sigur te intelege si animat si de generozitatea ta, se va comporta in consecinta. sa zicem ca speli motorul de 2 ori pe an, eu zic ca merita.
Dai 2 lei, dar ii dai tu carpe de la tine(glumeam)! Ai dreptate! Si poate de 2 ori pe an e prea mult!
Passion pour C5
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot