Merita chip tunning-ul sau nu ??

Modificari interior, exterior, motor, transmisie, suspoensie etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 03-Dec-2005 01:21

Maximus de ce zici ca motorul de 90CP este impins la maxim??? Eu zic ca mai scoti maxim maximorum 8-9 cai din el, fara modificari majore, si asta nu pe hartie ci pe Dyno.

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Sâm 03-Dec-2005 15:08

la fel am zis si eu doar ca nu merita te costa flash tunning 250 euro iar puterea data este de maxim 10cp asta cu filtru si toba sport altfel ai doar 5-6cp asta la dimsport la alti nu stiu tu crezi ca ar merita?eu nu
numai de bine matrix
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Sâm 03-Dec-2005 17:19

Daca mai zice careva ca ii creste puterea motorului si ii scade consumul ... ma arunc de la etaj! Voi chiar inghititi gogosile astea :?: :?: :?: :shock:

Punati-va kit de turbo daca chiar vreti ceva "frumos" pt. masina! :) 8)

" m.s. " i-am si mie un bilet la "stele verzi" in primul rand , ca yo am gasit numai in spate :!: (... asta mai off-topic asa , ca sa mai destindem atmosfera) :weedman:

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Sâm 03-Dec-2005 18:02

asta ca sa te arunci de la etaj intradevar scade consumul dar numai daca mergi cu ea in regim normal adica pana in 3500rot/min MAXIM numai atunci ai un consum scazut si asta deoarece in momentul in care ii pui un cip creste si cuplul maxim motor adica trage ceva mai bine decat initial ajungi la viteza dorita mai repede intelegi de ce scade consumul toti caluti putere in urma cipului se vor simti la turati maxime si atunci nu vei putea vorbi de consum
CITROEN C3 1.1i (vandut).

HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.

OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 03-Dec-2005 19:33

momentul in care ii pui un cip creste si cuplul maxim motor adica trage ceva mai bine decat initial ajungi la viteza dorita mai repede intelegi de ce scade consumul
Eu nu pot sa inteleg asemenea explicatie :oops:
.....asta am citit-o si eu pe un site autohton de tunning, unde nu au catadicsit sa ofere niste explicatii mai detaliate( nici macar principiul teoretic prin care ar creste cuplul numai cu cipul)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 03-Dec-2005 22:17

Uite aici mai multe informatii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_tuning
Parerea mea este ca nu se folosesc virgulele unde trebuie cand scriem ce am putea modifica prin rescrierea softuluii;acesta facandu-se atat pt. cresterea performantei implicit si a puterii,pt. a reduce emisiile poluante sau a imbunatatii consumul de combustibil.Softul pt. masinile de serie facand un compromis intre ultimile doua categorii(emisii si consum de combust putin)

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 03-Dec-2005 23:39

maximus scrie:la fel am zis si eu doar ca nu merita te costa flash tunning 250 euro iar puterea data este de maxim 10cp asta cu filtru si toba sport altfel ai doar 5-6cp asta la dimsport la alti nu stiu tu crezi ca ar merita?eu nu
numai de bine matrix


Tocmai ce explicam prin posturile de pe pagina anterioara ca nu se merita la benzina aspirat chip. Nici macar la TDI-ul de 75CP nu s-a simtit mare branza, doar daca fac liniute.
Tocmai ce m-am intalnit cu cineva cu un A4 2.0TFSI, dus in 240CP doar din cip, asta pe Dyno. Si a zis ca se simte oricand si oricum chipuirea asta. Dar e un turbo :)

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Dum 04-Dec-2005 00:04

de obicei la motoare mici exemplul meu cei de la dim sport mi-au spus ca nu merita sa-i fac nimic , merita doar daca ai un motor marede 2000 2500cmc si cai multi altfel nu se simte.
cu toate ca am un prieten care a pus un cip pe un cielo 1.5 16v 89cp (B 74 TAT)si a ajuns la aproape 100cp a zis ca se simte dar numai la turatie ex inainte cu a 3-a mergea pana la max 120 iar acum se duce in 140 km/h cand schimba a 4- a te baga in scaun ,eram cu el in masina ca eu tot nu credeam si mi-a demonstrat concluzia am ramas cu gura cascata
CITROEN C3 1.1i (vandut).

HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.

OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 04-Dec-2005 00:19

nu creste mai oamenilor nici un cuplu . . .se muta curba de cuplu si valorile de maxim ale ei mai jos in ture si apare senzatia aia tipica diesel ca masina "trage".

prin modificarea avansului se poate arde mult mai bine aceiasi cantitate de benzina la un anumit regim de mers . . .asa ca scade consumul.

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 04-Dec-2005 00:27

Motor de MI16 . . . axe cu came schimbate deci teoretic nevoia de benzia este si mai mare ca la un motor stock . . .

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 04-Dec-2005 00:28

daca vreti va arat si una in care coboara putin in ture cuplul maxim . . . dar nu se modifica . . .

La diesel e altceva . . .acolo se creste presiunea in turbo . . .presiunea in inj. direct . . .e alta mancare de peste.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 04-Dec-2005 08:58

Sunt curios daca graficele le-ai luat de la o firma de tunning :lol:
Totusi are logica modificarea softului in cazul in care se fac alte modificari la motor (chiar si numai schimbarea esapamentului si eliminarea carcasei filtrului de aer)
prin modificarea avansului se poate arde mult mai bine aceiasi cantitate de benzina la un anumit regim de mers . . .asa ca scade consumul.
Totusi mi-e greu sa cred ca nu s-a calculat din fabrica o curba de avans optima (are insa logica o modificare a avansului daca se fac alte modificari)

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 04-Dec-2005 09:45

ex inainte cu a 3-a mergea pana la max 120 iar acum se duce in 140 km/h cand schimba a 4- a te baga in scaun ,eram cu el in masina ca eu tot nu credeam si mi-a demonstrat concluzia am ramas cu gura cascata
Cate rotatii/min. avea intr-a 3-a la 140? A schimbat cumva si softul la kilometraj? :lol:

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Dum 04-Dec-2005 11:56

maximus scrie:asta ca sa te arunci de la etaj intradevar scade consumul dar numai daca mergi cu ea in regim normal adica pana in 3500rot/min MAXIM numai atunci ai un consum scazut si asta deoarece in momentul in care ii pui un cip creste si cuplul maxim motor adica trage ceva mai bine decat initial ajungi la viteza dorita mai repede intelegi de ce scade consumul toti caluti putere in urma cipului se vor simti la turati maxime si atunci nu vei putea vorbi de consum


...recomandt cursul de "motoare termice" de care zicea si saxo :!:
...dar d c nu-ti pui "chip" ca sa-ti consume mai putin, ca investitia nu este chiar asa de mare :?: :lol: :lol:

NO COMMENT :!:

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Dum 04-Dec-2005 15:49

nu mai stiu exact dar era in rosu oricum
in urma cipului nu mai are limita la turatie
CITROEN C3 1.1i (vandut).

HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.

OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.


Înapoi la “Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot