Bafta
Merita chip tunning-ul sau nu ??
Moderator: Echipa Tehnica
M-am interesat si eu pentru masina mea, castig 24cp si vreo 50Nm, adik de la 110cp la 134cp si de la 260Nm la 310Nm. Acum vreau sa stiu care sunt dezavantajele.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
nero scrie:M-am interesat si eu pentru masina mea, castig 24cp si vreo 50Nm, adik de la 110cp la 134cp si de la 260Nm la 310Nm. Acum vreau sa stiu care sunt dezavantajele.
La o masina noua dezavantajele,eu personal,le consider neglijabile.Trebuie tinut cont de faptul ca marirea de putere la un turbo se face prin supraalimentarea mai inalta decit cea de origine.Rezulta turbina folosita in presiune -vezi turatie- mai mare,explozie mai puternica in camera de ardere,etc...Cu alte cuvinte turbina se va avea viata ceva mai scurta si pericolul ca pistoanele sa sufere e mai mare NUMAI daca injectoarele nu mai pulverizeaza bine.
Vreau sa insist asupra injectoarelor pentru ca pericolul la un diesel vine in primul rind de la ele.Un motor tunat sau nu,va suferi aproape la fel daca injectoarele sunt uzate.
Una peste alta,la un motor turbo in stare tehnica BUNA,tuningul nu-l consider periculos decit daca se incerca impingerea puterii prea mult.
Eu mi-am facut la unul din saxo-urile mele,care evident ca nu-i turbo si sunt FOARTE multumit.Consumul a scazut sensibil (nu asta am urmarit) dar motorul e MULT mai vioi in special la regimuri scazute,acolo unde consider ca e cel mai util.
La motoarele non-turbo,riscurile sunt nule.
Trebuie avut grija si cine face tunarea.Eu am gasit o firma de care am auzit numai de bine-dimsport-,ca urmare am apelat la ei si totul a fost OK.
http://dimsport.ro/index.php
Ei au facut-o pe a mea si merge SUPER !!!
Apropos,motoarele noastre sunt la fel.C3 1.1i are acelasi motor cu saxo 1.1i.
Se obtine o evidenta crestere de cuplu la turatii mici,raspunde mult mai bine la accelerari,intr-un cuvint merita !.
Ei au facut-o pe a mea si merge SUPER !!!
Apropos,motoarele noastre sunt la fel.C3 1.1i are acelasi motor cu saxo 1.1i.
Se obtine o evidenta crestere de cuplu la turatii mici,raspunde mult mai bine la accelerari,intr-un cuvint merita !.
Da stiu ca sunt si alti parametrii importanti, mai ales partea legata de cresterea cuplului la turatii mai mici.
Thanx de raspuns.
Thanx de raspuns.
saxo scrie:Ei au spus ca 10,si toate site-urile cu chip tuning spun ca la motorul asta se obtin 10.
Insa NU asta e impotrant !!!! ci cresterea cuplului ca turatii mici care este EVIDENTA !!!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Paco, revino cu picioarele pe pamint. Tunatul motorului costa mai mult decit aducerea in parametri a unuia care maninca ulei. Prin tuning motor, inteleg un cistig de putere mai mare de 20 CP.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady

