Jante

Modificari interior, exterior, motor, transmisie, suspoensie etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Jante

Mesajde prafuit » Lun 15-Aug-2005 14:03

Nu stiu daca este bine postat, dar cum nu exista rubruca pentru Berlingo, o sa incerc aici.
El a venit utilat cu jante de tabla de 14, si totusi pentru aceasta "combi utilitara" mi se par cam micute, si se duc prea repede pivotii. Observand, e adevarat la matiz, ca odata ce am schimbat cauciucurile cu unele mai inalte nici gropile nu s-au simtit atat de tare, m-am gandit ca ar fi util si estetic totodata sa imi incalt micul tanc cu niste jante de 15 (de preferat de aliaj).
De aici pornesc intrebarile mele:
- vreau sa stiu avantajele si dezavantajele jantelor de aliaj vs tabla
- ce dimensiuni ar fi indicate pentru cauciucuri (cu argumente)
- se modifica cu ceva consumul?
- indicarea vitezei la bord?
- schimbarea are vre-un efect asupra suspensiilor?
- dar asupra trenului de rulare (bucse, pivoti, planetare, etc)?

Va multumesc pentru suport!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 15-Aug-2005 15:06

jante cu diametru mai mare (15 in loc de 14) inseamna cauciucuri cu talon (grosime perete lateral) mai mic, de unde rezulta ca masina e mai rigida si rotile transmit mai multe socuri in suspensie. daca modifici insa diametrul exterior fata de valorile date de constructor, indiferent de jantele pe care le pui, vei avea un alt consum, o alta tinuta de drum si o alta indicatie a vitezometrului. poti sa te uiti aici ca sa vezi exact ce se intimpla daca modifici dimensiunile cauciucurilor http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Joi 18-Aug-2005 16:02

si pentru restul intrebarilor nu exista raspuns???
Suspensiile sunt afectate in vre-un fel? dar planetarele?
In afara de fitze la ce mai sunt bune jantele de aliaj?

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 18-Aug-2005 17:38

In general, contrar parerii "populare", jantele de aliaj pentru strada sunt mai grele decat cele de tabla de aceleasi dimensiuni. De aici numai efecte negative, uzuri mai mari in articulatii, amortizoare si rulmenti. In plus, in cazul tau, dc treci de pe 14 pe 15 vei fi obligat sa reduci mult talonul, cu consecinte benefice asupra tinutei de drum si franarii si negative asupra confortului si uzurilor.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Vin 19-Aug-2005 09:40

wld scrie:In general, contrar parerii "populare", jantele de aliaj pentru strada sunt mai grele decat cele de tabla de aceleasi dimensiuni. De aici numai efecte negative, uzuri mai mari in articulatii, amortizoare si rulmenti. In plus, in cazul tau, dc treci de pe 14 pe 15 vei fi obligat sa reduci mult talonul, cu consecinte benefice asupra tinutei de drum si franarii si negative asupra confortului si uzurilor.

Nu stiu concret, daca sunt mai grele alea de aliaj decat cele de tabla, dar o sa le cantaresc, serios, si apoi o sa ma lamuresc.
Sa dau mai multe specificatii. In mom de fata micul tanculet are jante de 14" si cauciucuri 175/70, ceea ce inseamna dupa calculele site-ului de mai sus: sidewall (inaltimea cauciucului) - 122.5 mm, radius (grosimea cred, la suprafata de rulare) - 300.3 mm, diameter (diametrul) - 600.6 mm, Circumf (circumferinta) - 1886.8 mm.
Ce as vrea sa iau: jante de 15" si cauciucuri 195/60, ceea ce inseamna: sidewall - 117.0 mm, radius - 307.5 mm, diameter - 615.0 mm, circumf - 1932.1 mm.
Avand in vedere aceste date credeti ca va avea un impact major asupra trenului de rulare??? diferentele nu sunt atat de mari.
Pe la urechile mele au a ajuns si informatia, cum ca jantele de aliaj ar ajuta mai mult la racirea franelor, Acum daca sunt mai grele decat cele de tabla atunci normal ca se incalzesc si franele mai tare :?: Big problem on my hands!!!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 19-Aug-2005 14:09

Jantele de aliaj ajuta la racirea franelor pentru ca sunt "areisite" neavand discul plin ca cele de tabla. Asta e singurul motiv. Daca sunt mai grele nu au influenta asupra franarii ci asupra amortizoarelor, pivotilor.
Pune 195/55X15

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Vin 19-Aug-2005 14:17

wld scrie:Jantele de aliaj ajuta la racirea franelor pentru ca sunt "areisite" neavand discul plin ca cele de tabla. Asta e singurul motiv. Daca sunt mai grele nu au influenta asupra franarii ci asupra amortizoarelor, pivotilor.
Pune 195/55X15


Multam de sfat, dar daca pun dimensiunile astea, care ar fi avantajele si care ar fi dezavantajele, difera doar grosimea cauciucului nu? circumferinta ramane aceeasi. Scopul schimbarii dimensiunilor la mine este urmatorul, de fapt sunt mai multe:
- masina este destul de maricica si astia i-au tras jante de 14 (ca si pe C3 de altfel), mentionez ca schimbarea este pentru Berlingo
- gropile s-ar simti (de fapt nu s-ar simti) mai putin.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Vin 19-Aug-2005 16:20

prafuit, vezi si la bx un topic interesant despre jante.

eu mi-as pune niste aez, modelul xilo, 6.5 x 15.

http://www.aez-wheels.com

vezi aplicatia de pe site, e super marfa.

numai ca e vreo 120Euro (inclusiv TVA) :(

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 22-Aug-2005 10:35

Jantele de aliaj au avantajul racirii mai bune a discurilor si optic arata mai bine, dar iarna si nu numai exista riscul spargerii in caz de buseli mari.
Jantele de otel sint cam pe dos. Eu le prefer pe cele de otel.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos