Nu stiu daca este bine postat, dar cum nu exista rubruca pentru Berlingo, o sa incerc aici.
El a venit utilat cu jante de tabla de 14, si totusi pentru aceasta "combi utilitara" mi se par cam micute, si se duc prea repede pivotii. Observand, e adevarat la matiz, ca odata ce am schimbat cauciucurile cu unele mai inalte nici gropile nu s-au simtit atat de tare, m-am gandit ca ar fi util si estetic totodata sa imi incalt micul tanc cu niste jante de 15 (de preferat de aliaj).
De aici pornesc intrebarile mele:
- vreau sa stiu avantajele si dezavantajele jantelor de aliaj vs tabla
- ce dimensiuni ar fi indicate pentru cauciucuri (cu argumente)
- se modifica cu ceva consumul?
- indicarea vitezei la bord?
- schimbarea are vre-un efect asupra suspensiilor?
- dar asupra trenului de rulare (bucse, pivoti, planetare, etc)?
Va multumesc pentru suport!
Jante
Moderator: Echipa Tehnica
jante cu diametru mai mare (15 in loc de 14) inseamna cauciucuri cu talon (grosime perete lateral) mai mic, de unde rezulta ca masina e mai rigida si rotile transmit mai multe socuri in suspensie. daca modifici insa diametrul exterior fata de valorile date de constructor, indiferent de jantele pe care le pui, vei avea un alt consum, o alta tinuta de drum si o alta indicatie a vitezometrului. poti sa te uiti aici ca sa vezi exact ce se intimpla daca modifici dimensiunile cauciucurilor http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2136
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
In general, contrar parerii "populare", jantele de aliaj pentru strada sunt mai grele decat cele de tabla de aceleasi dimensiuni. De aici numai efecte negative, uzuri mai mari in articulatii, amortizoare si rulmenti. In plus, in cazul tau, dc treci de pe 14 pe 15 vei fi obligat sa reduci mult talonul, cu consecinte benefice asupra tinutei de drum si franarii si negative asupra confortului si uzurilor.
wld scrie:In general, contrar parerii "populare", jantele de aliaj pentru strada sunt mai grele decat cele de tabla de aceleasi dimensiuni. De aici numai efecte negative, uzuri mai mari in articulatii, amortizoare si rulmenti. In plus, in cazul tau, dc treci de pe 14 pe 15 vei fi obligat sa reduci mult talonul, cu consecinte benefice asupra tinutei de drum si franarii si negative asupra confortului si uzurilor.
Nu stiu concret, daca sunt mai grele alea de aliaj decat cele de tabla, dar o sa le cantaresc, serios, si apoi o sa ma lamuresc.
Sa dau mai multe specificatii. In mom de fata micul tanculet are jante de 14" si cauciucuri 175/70, ceea ce inseamna dupa calculele site-ului de mai sus: sidewall (inaltimea cauciucului) - 122.5 mm, radius (grosimea cred, la suprafata de rulare) - 300.3 mm, diameter (diametrul) - 600.6 mm, Circumf (circumferinta) - 1886.8 mm.
Ce as vrea sa iau: jante de 15" si cauciucuri 195/60, ceea ce inseamna: sidewall - 117.0 mm, radius - 307.5 mm, diameter - 615.0 mm, circumf - 1932.1 mm.
Avand in vedere aceste date credeti ca va avea un impact major asupra trenului de rulare??? diferentele nu sunt atat de mari.
Pe la urechile mele au a ajuns si informatia, cum ca jantele de aliaj ar ajuta mai mult la racirea franelor, Acum daca sunt mai grele decat cele de tabla atunci normal ca se incalzesc si franele mai tare Big problem on my hands!!!
wld scrie:Jantele de aliaj ajuta la racirea franelor pentru ca sunt "areisite" neavand discul plin ca cele de tabla. Asta e singurul motiv. Daca sunt mai grele nu au influenta asupra franarii ci asupra amortizoarelor, pivotilor.
Pune 195/55X15
Multam de sfat, dar daca pun dimensiunile astea, care ar fi avantajele si care ar fi dezavantajele, difera doar grosimea cauciucului nu? circumferinta ramane aceeasi. Scopul schimbarii dimensiunilor la mine este urmatorul, de fapt sunt mai multe:
- masina este destul de maricica si astia i-au tras jante de 14 (ca si pe C3 de altfel), mentionez ca schimbarea este pentru Berlingo
- gropile s-ar simti (de fapt nu s-ar simti) mai putin.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Jantele de aliaj au avantajul racirii mai bune a discurilor si optic arata mai bine, dar iarna si nu numai exista riscul spargerii in caz de buseli mari.
Jantele de otel sint cam pe dos. Eu le prefer pe cele de otel.
Jantele de otel sint cam pe dos. Eu le prefer pe cele de otel.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187758
Total subiecte 18619
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos